Wanneer wordt een E-ticket afgeschreven?

Misschien een beetje domme vraag. We hebben een E-ticket geboekt via internet met creditcard. Waneer wordt dit eigenlijk van je bankrekening afgeschreven. Direct na het boeken of pas bij het inchecken, omdat je dan ook je creditkaart moet laten zien?

Na het boeken.

oke steven bedankt voor de info. Kan ik er rekening mee houden.

Als je online een ticket boekt en dus met je creditcard betaald staat dit op je eerst volgende afschrift en moet je al dan niet vrij snel betalen. (net wat de afspreken met je card service zijn) Volgens mij heb je je creditcard alleen bij het inchecken nodig als je gebruik maakt de incheck automaat. Je hebt bij een e-ticket natuurlijk ook je boekingscode, daar kom je al heel ver mee.

klopt, is ondertussen al afgeschreven. Was eerste boeking voor ons via internet. Werkt prima.

Ik heb ook met mijn Credit Card betaald… maar moet je die echt laten zien? Stel nou dat je je ticket betaald met de CC van je ouders of iets? Dan kun je die toch niet mee nemen? …

Nee hoor volgens mij hoef je je credit card niet te laten zien. Als het goed is heb je een e-ticket met een boekingscode, deze heb je nodig. Ik heb in ieder geval nog nooit mijn credit card moeten laten zien.

Heey there,

Je hoeft je CC niet te tonen bij het inchecken hoor, ik weet het 100% zeker. Het is geen probleem. De baas betaalt al twee jaar mijn tickets op creditcard en ik ontvang gewoon een boekingsnummer en een overzicht van mijn vluchten. Uiteraard moet je je wel legitimeren met een geldig legitimatiebewijs (Duh! :p) als je incheckt, soms wordt er niet eens naar je boekingsnummer gevraagd (maar aan de automaten heb je deze wel ALTIJD nodig). Neem 'm dus wel mee! Je kunt ook heel gemakkelijk voor een ander een ticket boeken overigens…

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

je hoeft de CC echt NIET te laten zien, zelf het e-tkt heb je niet echt nodig neem je paspoort mee!! Inderdaad alleen soms je boekingsnummer nodig…

Air Asia vraagt altijd om de credit card te zien bij het inchecken.

LTU heeft me in BKK ook om mijn creditcard gevraagd.

Er is ooit fraude met mijn creditcard gepleegd (heeft mij verder geen geld gekost, de bank wel). Iemand had toen idd viegtickets geboekt met mijn kaart, ik vind het dus alleen maar goed dat men dit checkt!

En was is er mis met het aanvragen van een eigen creditcard? Kan heel handig zijn in noodgevallen. En tegenwoordig kan bijna iedereen (ook studenten/mensen met een laag inkomen) zo’n ding krijgen. Goed als back up mocht je tijdens het reizen ooit je pinpas verliezen ofzo.

Nog nooit m’n creditcard hoeven te laten zien bij AirAsia…

Maar steekproefsgewijs kunnen maatschappijen om de creditcard vragen…

Voilà… van de website:

Uw boeking identificeren – dit moet u meenemen naar het vliegveld
Wanneer u bij de kiosk komt, wordt u gevraagd uw boeking te identificeren. Hiervoor hebt u (behalve een geldig identiteitsbewijs, bijvoorbeeld een paspoort) een van onderstaande zaken nodig:

[ul]
[li]*De creditcard die gebruikt is bij het boeken of *[/li][li]*De naam van degene die geboekt heeft of *[/li][li]*De postcode die is opgegeven bij het boeken of *[/li][li]Het bevestigingsnummer[/li][/ul]
Uw boeking kan het snelst worden geïdentificeerd met behulp van een creditcard. Deze wordt in de kiosk ingevoerd (net als in een geldautomaat) en de automaat leest het nummer voor u.

Het is dus of, of, of, of… een CC werkt echter het gemakkelijkste, maar is niet noodzakelijk als u een van de andere gegevens paraat hebt!

Wouter v. Kuijk

Ik ben er niet van overtuigd dat dit ook geldt voor vluchten van buitenlandse maatschappijen vertrekkende vanuit een ander land dan Nederland…

(Air Asia, LTU Thailand enz.)

Dit geldt voor self-service check-in bij de check-in zuilen. Niet voor check-in bij de normale check-in balies.