Binnenkort reis ik met etheopean airlines met een stopover in addis ababa, twee vragen-
wordt bij het inchecken echt je credit card gecontroleerd en moet je de bagage zelf ophalen en opnieuw inchecken in addis ababa?
Ja, mijn creditcard is bij mij beide keren dat ik met hen vloog gecontroleerd, zowel heen als terugreis.
Nee, je hoeft je bagage niet op te halen en opnieuw in te checken. Dit gaat allemaal vanzelf door. Ik heb hier ook nog nooit problemen mee gehad.
Ik ben zelf erg tevreden over het vliegen met Ethiopian Airways. Goede service, lekker en voldoende te eten en drinken, en je mag natuurlijk 2 koffers van 23kilo meenemen, wat voor mij als inwoner van Kenia toch wel een erg fijne bijkomstigheid is.
Wanneer vlieg je en waar ga je heen voor hoe lang?
Ik woon in Ukunda, zuidkust. Dus als je nog tips/advies of wat dan ook nodig hebt, laat maar weten!
Groetjes Marriette
Via Wereldwijzer app
Hallo,
Ik ben in November 2013 voor het laatst met Ethiopian gevlogen, daarvoor ook een aantal keren. Heb nog nooit een creditcard hoeven laten zien. Ook nog nooit gehoord dat iemand anders dat heeft moeten doen. Is dat een nieuwe regel? Verder prima vluchten via Ethiopian maar sinds we met Turkish vliegen, gaat mijn voorkeur toch echt naar Turkish. Allemaal net iets mooier, nieuwere vliegtuigen etc. Het enige nadeel aan Ethiopian vind ik, dat als je in het oude gedeelte zit te wachten in Addis, er echt helemaal niks te doen is. Het nieuwe gedeelte is wel prima.
Had jij je vlucht wel per creditcard betaald dan Giling? Want daar gaat het om begreep ik, dat de creditcard waarmee betaald is gecheckt wordt. Geen idee waarom. Die vluchten van mij waren mei 2013 Mombasa-Frankfurt en augustus 2013 Brussel-Mombasa…
Bij de boeking stond inderdaad vermeld dat je creditcard gecheckt kon worden. Vind dit wel raar, want stel dat je iemands anders creditcard hebt gebruikt omdat je zelf geen creditcard hebt… die heb je dan toch niet bij je?
De meningen over Turkish Airlines zijn dan ook weer verdeeld. Ik vlieg echt alleen Turkish airlines als het echt moet. Zeer slechte service ervaren en vond het eten juist echt niet te eten… maar zo zie je maar meningen verschillen…
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
hoi hoi, ik betaal nooit met een creditcard. Ik boek de vluchten vrijwel altijd via budgetair.nl en daar kun je gewoon met ideal betalen.
Wat jammer dat je niet zulke goede ervaringen met Turkish hebt. Wij horen alleen maar goede berichten. Ja, zoveel mensen zoveel meningen hi hi.
www.faharifoundation.nl
Vliegtuigmaatschappijen kunnen dit controleren omdat er vaak creditcardfraude wordt gepleegd bij het boeken van tickets. Ik ooit door mijn bank gebeld ik ineens veel tickets naar rare bestemmingen boekte, toen bleek dat ik geskimd was! (Heeft me geen geld gekost.)
Als je reist met een ticket wat geboekt is door een ander, zou ik altijd een verklaring plus een kopie van het paspoort van de creditkaarthouder meenemen. Gewoon om problemen te voorkomen.
Handiger is het om niet met de creditkaart van een ander te boeken, maar indien mogelijk met ideal te betalen.
Ik boek vluchten van Ethiopian Airlines altijd via de website van Ethiopian Airlines zelf (volgens mij is dat goedkoper) en geloof dat je daar alleen met creditcard kan betalen. Heb zowiezo geen nederlandse bankrekening meer, dus Ideal gaat voor mij zowiezo niet lukken.
Via Wereldwijzer app
Ik heb met ze gevlogen drie jaar geleden. Was bang voor aftandse vliegtuigen met gescheurde stoelen. Niets minder waar! Prima service en eten!
En die twee koffers! Al kwam ik er met 100 kilo overheen. Doe dat ook nooit meer. Voor jan en alleman spullen en kleren meenemen. Ze weten niet hoeveel peentjes je zweet op zo’n vliegveld. En dan nog op het eind van je verblijf roepen, wil je de volgende keer, meer kleren meenemen?
Maar Ethopian is goed! al is het verblijf op het oude gedeelte van Addis superboring!
Maar ze zijn nu zo duur!