Geen creditcard en dan....Er is een oplossing

Hoi,

Zoals meerdere mensen met mij ben ik niet in het bezit van een creditcard en wordt tickets boeken bij bv Air Asia een probleem. Nu heeft mastercard in samenwerking met GWK Travelex een oplossing in de vorm van een prepaidcard. voor volledige uitleg even op hun website kijken.
http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/

Een pasje met alle voordelen van een credit card, maar zonder de nadelen. Dat is het Cash Passport van GWK Travelex in samenwerking met MasterCard. Met de kaart bewaak je eenvoudig het vakantiebudget en geef je nooit meer uit dan je hebt. Bovendien is er vrijwel geen risico op financiële schade bij verlies, diefstal of skimming – het kopiëren van pasgegevens, waarna illegaal geld wordt opgenomen – door het gebruik van een chip die aan de hoogste veiligheidseisen voldoet. Het Cash Passport is feitelijk een debet card waarop een tegoed gezet kan worden in euro’s, dollars of Engelse ponden en is te koop bij alle filialen van GWK Travelex.

Het Cash Passport van GWK Travelex is één van de veiligste en gemakkelijkste manieren om te betalen en biedt ook uitkomst aan mensen die geen credit card hebben of daar niet voor in aanmerking komen vanwege een BKR‐registratie. De pas is voor slechts €9,95 aan te schaffen en kent geen jaarlijkse gebruikskosten zoals een credit card. De kaart is als gezegd wel goed beveiligd middels een chip en pincode, maar niet gekoppeld aan een bankrekening zodat bij eventueel misbruik slechts het tegoed illegaal kan worden opgenomen. Is het misbruik aantoonbaar dan wordt dit gedekt door de verzekering. Het risico op misbruik kan verder ingeperkt worden door het aanvragen van een tweede kaart die wel gebruikt kan worden voor pinopnames en betalingen, maar geen toegang geeft tot de persoonlijke account. Bij verlies of diefstal kan de pincode van deze subkaart direct via de online account geblokkeerd worden, terwijl de originele kaart gewoon bruikbaar blijft.

Het is voor mij De oplossing.
Gr Olav

Ah kijk! Dat is nog eens ideaal! Toevallig ben ik nu bezig met iets anders, is van VISA. https://www.3vcash.nl/index.html Het nadeel met deze is, je krijgt geen kaart maar een code. Zul je dus een ticket boeken bij bijvoorbeeld Airasia en je moet je creditcard laten zien dan heb je dus al een probleem. Idem met hotel overnachting waar je ter bevestiging je kaart moet tonen bij het inchecken. Dus je snapt, ik twijfel nog.

Laatst kwam ik ook iets tegen van Maestro, maar ik vond t te duur. €40,- voor het aanvragen en €40,- per jaar. Dus al €80,- betalen en dan heb je nog niets! Dan worden de tickets alsnog duur;)

Dus ik ben igg heel blij met je info! Ga t zeker even goed onderzoeken.

Ik had idd ook al gekeken naar andere opties maar aan deze kaart zitten geen jaarlijkse kosten verbonden. Tevens heb je de zekerheid dat er niet meer opgemaakt kan worden dan er ook daadwerkelijk opstaat.
Ik heb hem nu een week en een paar keer uitgeprobeerd en twee kleine dingen geboekt en het werkt zeer prettig.

Olav

Heb je ook al tickets geboekt? Kan even niet zo gauw bij airasia vinden welke creditkaarten ze daar accepteren.

Heb net de site van travelex bekeken, ziet er aantrekkelijk uit!
Ik zal de kaart niet gauw terplekke gebruiken, we kunnen redelijk goedkoop pinnen in het buitenland. Maar voor dingen zoals vliegtickets en hotelovernachtingen zeker wel! Dat scheelt gewoon veel gedoe en geld! Wel een nadeel dat je het alleen kan opwaarderen bij GWK zelf. Niet iedereen heeft een GWK om de hoek zitten.

Ik heb een ticket bij Air Asia geboekt en via een bookingsite een guesthouse. Overal waar ze Mastercard accepteren kun je met deze kaart terecht.
Inderdaad een nadeel is dat het alleen via GWK kan worden opgewaardeerd maar ik heb hem dan ook als backup ipv travelercheques . Verder heb ik er ook nog niet teveel tegoed opgezet.

Helemaal top dus! Ik ga straks als ik weer thuis ben (over een kleine 2 weken) even langs het GWK heen en schaf zo’n kaart aan. Ben dan vast nog wel op tijd om goedkope tickets aan te schaffen van Airasia. We reizen pas in Oktober af naar Thailand en wil voor 23 Okt een binnenlandse vlucht boeken.

Weet jij zo gauw uit je hoofd wat je aan extra kosten hebt betaald? Ik bedoel een x bedrag aan tickets en wat voor bedrag extra? En wat rekende jou GWK kantoor voor het opwaarderen? Las op de site dat dat per GWK kantoor verschillend is.

Opwaarderen bij GWK in Nederland is gratis, er wordt aan gewerkt dat het ook elders kan.
Voor mijn online boekingen zijn er geen kosten afgeschreven volgens mijn overzicht, kan wellicht ook wel kloppen want voor betalingen in winkels worden er ook geen kosten in rekening gebracht.
Wat zeker aan te raden is om gelijk een extra kaart erbij te nemen die ook gratis is, beide kaarten werken op hetzelfde tegoed dus als je er 1 kwijt raakt, verlies of diefstal, kun je die kaart blokeren en dan toch nog over je geld beschikken.

Zij bij gevoegde link. voor meer info qua extra kosten
http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Informatie--/Tarieven-en-limieten-/

Olav, deze week ga ik zo’n kaart aanschaffen. Maar wat ik me in ene afvraag. Staat je naam er wel op? Als ze je dan vragen om je creditcard te tonen bij bijvoorbeeld een luchtvaartmaatschappij aan de balie heb je nog geen poot om op te staan.
Keek even hoe je zo’n kaart moet kopen, en hoe lang dat duurt. Maar het is echt kopen en gelijk opwaarderen. Ben misschien een leek maar ik vraag me dan gelijk af hoe ze zo snel je naam erop krijgen. Of is het zo’n ponskaartje systeem als in het ziekenhuis?

Wij hebben toch maar gewoon een visa aangevraagd… Moesten we een financiële tegenvaller hebben, is dat nog een handig extraatje…

deze kaart ken ik niet maar ben een keer m’n visa card verloren in new york en binnen 24 uur had ik een nieuwe met m’n naam er op.

Neyana,

Volgens mij komen de gegevens op de chip te staan,en net zoals het (skimmen) halen ze de pas door een kaartlezer(scanner) waardoor je gevens meteen op je pas staan…

Heb echt geen idee dus, heb nog nooit eerder een creditcard gehad.

Maar als ik jullie zo lees dan is het gewoon te lezen of op te vragen.

Je hoeft je echt geen zorgen maken om een creditcard of een cashpaspoort… zijn echt betrouwbaar eigen ervaring…

Ik had nog meer gelezen over prepaid kaarten. Oa die van Visa. Dan krijg je gewoon een nummer en that’s it. Je hebt er dus niets aan als je m ergens moet tonen. De betrouwbaarheid zal vast ok zijn, daar twijfel ik niet aan. Gaat me enkel om de naam die erop staat of idd door zo’n apparaatje bekent word.

Ze zijn aangelsoten bij Mastercard.De kaart is zoals als gezegd wel goed beveiligd middels een chip en pincode, maar niet gekoppeld aan een bankrekening zodat bij eventueel misbruik slechts het tegoed illegaal kan worden opgenomen.

Dat tegoed zal niet veel zijn! Enkel voor vliegtickets (binnenlands) en ik denk een hotel overnachting. Minimaal €200,- kun je er op zetten. Meer zal het ook niet worden. Pinnen doe ik gewoon met de pinpas, is goedkoper dan met de cc.

Denk dat ik vrijdag ofzo even naar het GWK ga. Hoop maar dat het filiaal hier in de buurt deze kaart heeft. Anders moet ik naar Rotterdam CS. Nog geen punt hoor, woon er redelijk dichtbij.

Ik zou eerst wel even kijken of je het nodig hebt… Want is zonde als je het aanvraagt en niet gebruikt 12maanden niet gebruiken rekenen ze maandelijks 3 euro…

Ik heb hem nu een paar weken in gebruik en het werkt als een trein, ik neem hem ook mee als soort van back-up en in plaats van contant geld. Verder werkt het net als een gewone pinpas en heb je ook online inzicht in je gemaakte betalingen en andere transactie’s.

Aan het einde van je vakantie heb je de mogelijkheid de kaart leeg te halen en dan op te zeggen, ben je alleen de aanschaf kosten kwijt van 9,95. Ik heb trouwens ook de gratis tweede kaart genomen dus bij verlies op diefstal kaart 1 laten blokeren en je kunt met kaart 2 gewoon nog bij je centjes.

Olav