Credit card

Is een credit card een must in Thailand?

Creditcard is bijna noodzakelijk als je onderweg vluchten wilt boeken en eventueel auto’s wilt huren. Daarnaast vind ik het een erg fijn idee dat je bij een eventuele ziekenhuisopname de rekening kunt betalen met een cc.Nu ikzelf neem gewoonlijk euros mee naar Thailand (dat is mijn keuze)tervoren nam ik altijd mijn bankkaart mee,maar sinds verleden jaar,is het veranderd en ben ik bijna verplicht om een visakaart aan te schaffen.Dus weeral extra kosten maken,neen hoor ik hou het simpel en neem alleen geld mee naar Thailand,er zijn wel risico’s aan verbonden:bij diefstal ben je de pineut.

Waarom neem je dan geen pinpas mee?

Dan moet ik dus toch nog een CC aanvragen…

Vroeger kon je pinnen met je bankkaart overal in Thailand,maar nu gaat dat niet meer(spreek over Belgie)nu ben je verplicht om een visakaart aan te vragen.
Weet niet hoe het in Nederland is gesteld dat je kunt pinnen in Thailand met je gewone bankkaart?Maar voor Belgie gaat het niet meer,spijtig!
Nu in Jou geval als je een credit card aanvraagt moet je wel dekking hebben op je bankrekening.Neem vooraf daarom contact op met je creditcard maatschappij!!Met name de bestedingslimiet kan iets zijn om op te letten. Er zijn genoeg backpackers en andere reizigers die zo min mogelijk contant geld op zak willen hebben en in Thailand dus veel met hun creditcard oprekenen. Het is daarom verstandig om voor vertrek je bestedingslimiet te controleren. Meestal staat dit ingesteld op € 2500 wat voor bijvoorbeeld 3 maanden reizen door Zuidoost Azie ruim voldoende is. Maar ga je niet backpacken en reis je wat luxer en/of met een gezin dan kan € 2500 misschien wel wat krap zijn.

ik kan mijn ned. ing pas gewoon gebruiken in thailand, gister nog gedaan kost alleen 150 baht aan pinkosten zeg maar de thaise banken tax. maar pinnen of geld opnemen bij een bank kost veel meer.

Mooi om te weten Baco,tsja hier in Belgie kan men de gewone bankkaart niet meer gebruiken om geld te pinnen in Thailand!
@:Maryvonne:pinnen met je gewone bankaart gaat ook in Thailand!(zie info van Baco!)

misschien willen de belgische banken niet dat de belgen naar het buitenland gaan om hun geld uit te gevenlol2lol2

kun je wel in bijv nederland pinnen george

Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb net een CC aangevraagd voor noodgevallen. Als ik stantepe naar huis wil, dan kan ik gewoon een ticket kopen, als ik allebei mijn benen breek kan ik gewoon naar het ziekenhuis, fijn idee :wink: Was niet van plan om gekke dingen te doen, maar je weet maar nooit!

Het voorbereiden begint nu echt, spannend allemaal!

Je kan je belgische pinpas (maestro-functie) wel nog gebruiken in Thailand, maar je moet die functie op voorhand laten deblokeren bij je bankfilliaal. Dit is dan geldig voor 3 maanden. Je moet er wel expliciet naar vragen, men promoot dit namelijk niet. Ik heb het gisteren gedaan met m’n fortis-pas.

Dan is dit wel kortelings veranderd Jelle,ikzelf ben ook bij fortis toen hebben ze me gezegd dat ik een visakaart moest aanvragen!(maart JJ had ik dit gevraagd)

Ja, dat zeggen ze idd als je niet expliciet vraagt: ‘ik wil m’n maestro functie in het buitenland deblokeren’… :wink:

Ze mogen dat trouwens niet weigeren.

dus je moet iin belgie een soort van toestemming vragen om op vakantie te gaan, maar is dit elk buitenland of alleen buiten de eu of benelux

Ik geloof dat er een lijst is met ‘schurkenlanden’, maw. landen waar je kans loopt om (oeioeioei) via kaartfraude berooft te worden…lol2. Nu volgens mij is dit pure BS: men wil mensen gewoon zo veel mogelijk in de kredietindustrie jagen. Hogere intresten, enz…
Volgens mij maken we hier in België zelf meer kans om bestolen en belogen te worden dan in vele andere landen ( zie regeringsonderhandelingen, bankenfraude, taksontduiking door grote bedrijven, enz…) Maar ja, idd je krijgt bijna het gevoel alsof je toestemming nodig hebt van je bank om op reis te gaan.

Klopt !!!

Banken willen zich beveiligen maar mogen ons dit niet opdwingen , dus je vraaagt een deblokkage van je rekening voor x aantal tijd voor betreffende landen !!
CC is altijd handig zeker de iets duurdere ( heeft meer verzekeringen achter de hand )!:chin:

Heb zelf reeds enkele gebruik gemaakt van deze !

Nu zal maandag eens naar Fortis gaan,om te vragen om mijn maestrokaart te deblokeren voor de periode als ik in Thailand vertoef.
Moesten ze dat eventueel weigeren,dan veranderd ik van bank!!zeker weten Frank! trouwens nog een goede avond gewenst!
georges.:chin:

Indien je bank maar enige twijfel brengt … stel hen dan voor dat je effen gaat kijken bij de concurentie !

Of dreig dat je Febelfin gaat inlichten (overkoepelend controle-orgaan voor Belgische financiële instellingen)… En eventueel Test Aankoop.

Bedankt Jelle,je geeft me de pap in de mond!lol2