Credit card

Als ik op reis ga heb ik ook altijd mijn cc mee voor noodgevallen en voor hotels etc

Off-toppic
Wat een gedoe allemaal om met een Belgische kaart in het buitenland te betalen zeg :beef: Ik snap dat ze de mensen willen beschermen maar dit gaat mijn inziens wel heel ver. Dan hebben onze Belgische vrienden dit zelf als jullie in Europa op vakantie gaan of dan weer niet?
Ik zit bij de ING en kan gelukkig overal gewoon geld halen met mijn pinpas :cheer:

hey Rik en Baco,de belgische pinpas werkt alleen in europa,dus wel in nederland maar niet in Thailand…maar op eenvoudig verzoek doen de meeste banken een deblokkering voor de tijd die je zelfs wilt.zo had ik het voor 1 maand gevraagd (februari) en heb dus gewoon geld kunnen pinnen overal in Thailand. @ Georges bij fortis mag dat ook geen probleem zijn,je hoeft dus niet van bank te verandere,gewoon u reisperiode doorgeven gaan op t kantoor en dan maar pinnen in Thailand :wereld: Groeten

Bedankt voor je infomatie Asiaman!:chin:

On topic: ik heb inmiddels een credit card besteld bij mijn huidige bank.

Even ter info: hier vind je een kaart met landen waar je zonder deblokering wel nog kan pinnen, in geval je een Belgische pinpas van Fortis hebt. https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be/common/nl/lib_download/News/Maestro-landkaart.pdf

Heb er juist naar toe gesurfd Jelle,wel een hele rits landen waar je gewoon nog kunt pinnen!
groetjes:georges.:dag:

gewoon een rekening openen bij Deutsche Bank ; die doen aan die flauwe kul niet mee !

Het gaat misschien wel wat ver, maar ze doen het niet zonder reden, toch?

Ikzelf heb een Thaise Credit Card van AmEx. Is wel de duurste, maar de enige die ik toendertijd kon krijgen.
Tijdens mijn eerste vakantie in Nederland gebruikte ik de kaart voor autohuur en het gebruik ging niet helemaal soepel. Oftewel, het gebruik was voor AmEx verdacht en de kaart werd onmiddellijk geblokkeerd. Nadat er met mij was gecommuniceerd werd de kaart gedeblokkeerd. Overbodig? Weet het niet.

Als ik nu naar Nederland ga, dan meld ik dit even en mijn bestedingslimiet wordt tijdelijk verhoogd, voor het geval dat.