Betalen jullie in Thailand met een creditcard of pinnen jullie geld om dan vervolgens daarmee te betalen?
ik betaal meestal contant maar heb wel altijd creditcard bij me voor het geval dat er een keer geen pinautomaat in de buurt is of als het buitenwerking is dit zal in de stad niet snel een probleem zijn automaten genoeg maar op platteland kan dit voorkomen en dan kan je hotel met creditcard betalen en zo nog wat contant over proberen te houden voor da lekkere hapje langs de weg :-p
wij betalen altijd contant. en pinnen voor 2 of 3 dagen meestal.
creditcard alleen mee voor noodgevallen.
Ik betaal ook vrijwel nooit iets met m’n creditcard in Thailand, al heb ik deze wel altijd bij me, ook omdat ze in hotels graag creditcard willen zien bij inchecken.
Pinautomaten zijn door heel Thailand te vinden dus het makkelijkst is gewoon om te pinnen.
Gewone kleine aankopen cash betalen meestal verkregen vanuit de pinautomaat welke geschikt zijn voor alle soorten pinpassen en vrijwel overal vindbaar,let op er zijn namelijk ook pinautomaten die alleen voor Thaise pinpassen(banken) te gebruiken zijn(let op logo op je pinpas),grote betalingen via creditcard maar overal geldt houdt je pincode niet zichtbaar voor anderen of kleine camera’s !!! Ook in Thailand.
Oke relaxt! Bedankt voor jullie antwoorden, daar heb ik wat aan
Hallo,
Ja ik pin altijd je kunt bij onze bank dat is rabobank in Thailand zo’n 20.000 bath per keer eruit halen. Ik weet de wisselkoers niet zo ik denk dat het zo’n 400 euro is.
Ik heb ook een creditcard voor hotels omdat die hem altijd willen zien en voor vliegtickets.
gr van Moira
Ohja Moira, dat is inderdaad wel slim om ook even na te kijken hoeveel ik max kan pinnen. Ik heb zelf Postbank. En vanmiddag een pakket aangevraagd waar dus een creditcard bij zit en dat ik gratis kan pinnen. Normaliter betaal je bijna 2 euro transactiekosten per keer dat je gaat pinnen en nu dus niks.
Hallo,
Volgens mij is het met de postbank ook 20.000 baht mijn man heeft ook met dat totaalpakket wel eens gepind in Thailand.
gr van Moira
Dag,
Dat klopt. 20.000 Baht bij de Postbank. Wij betalen zelden met de creditcard (die hebben we overigens wel bij ons) i.v.m. de toeslag die sommigen rekenen. Wat we ook geregeld doen is bv 9.500 Baht pinnen dan hebben we gelijk wat los. Voor de taxi bv.
groet,
Ton
hallo.
Je kan maximaal 20.000 BHT per/dag opnemen bij iedere A.T.M of andere pin automaten in heel Thailand.
De wisselkoers op dit moment is…1 pleuro :arrow: 47.3 BHT minder batjes voor je pleuro, dus dat is helaas vrij ongunstig, maar net zo als het weer in Nederland veranderd het met de dag.
Creditcard altijd makkelijk, maar ze rekenen meer voor de wisselkoers de oplichters
Groet.:drugged:
Je kan via de postbank max.30.000 baht per dag op nemen.
Credit card heb ik hier nog nooit hoeven te tonen of te gebruiken in 5jaar.
Hier lopen 2 dingen door elkaar:
per transactie kun je maximaal een bepaald aantal biljetten uit de ATM opnemen. Bijna altijd is dat 20 biljetten, dus als er 1000 Baht biljetten in de automaat zitten maximaal 20,000 Baht per transactie;
daarnaast is er een beperking van het maximaal bedrag op te nemen per dag in Euro’s. Dit varieert per bank en per pakket bij die bank.
Credit card betalingen zijn vaak duurder dan cash (toeslag van een paar procent), dus cash is de beste manier.
Is een creditcard ook niet nodig bij het boeken van een hostel?
Ik had er voor de zekerheid toch een besteld, maar niet een keer hoeven gebruiken. Bij het boeken van een hostel vragen ze meestal je vluchtgegevens en gegevens uit je paspoort.
bedankt voor je reactie!
Gewoon doen wat op het moment het beste is.
Ton
Kom net terug uit Thailand zonder creditkaart ze vragen er wel achter in de hotels maar een waarborg van 50 euro is ook goed.
Het pinnen heeft een bankkost van ongeveer 5 euro per opname van 20.000 bath.
Groetjes.
Hallo,
Ja met een creditcard pinnen moet je zeker niet doen. Pinnen met je pinpas kost 150 bath is 3 euro extra per pinopname.
Creditcard is alleen handig om hotels en vliegtickets mee te boeken op internet. Als je daar bent en je hotels is geboekt kun je inderdaad een borg cash betalen.
Pinnen met een buitenlandse pas (bankpas OF creditcard) kost aan de automaat al THB 150 en daar komen dus je Nederlandse kosten nog eens bij.
Betalen in winkels met een creditcard is vaak onderhevig aan een 3% opslag. Heel soms wordt dit vooraf aangekondigd, maar meestal dus niet.
Dit is officieel niet toegestaan bij VISA en Mastercards, maar American Express heeft hier een beetje een wazige politiek in.
Heb je een Thaise bankrekening, neem dan Euro’s mee uit Nederland, wissel ze om in Thailand en stort ze op je Thaise bankrekening. De opnames met je Thaise ATM-card kosten niets tot THB 30 per opname.
Je kunt ook geld overmaken van je NL naar je Thaise rekening, maar daarover betaal je (natuurlijk) ook een aanzienlijk bedrag. Bijvoorbeeld: Fortis rekent Euro 25 voor een transfer van Fortis naar een Thaise bankrekening.
Ga niet lopen kl**ien met traveller cheques. Die worden nog wel geaccepteerd, maar zijn relatief duur en Euri’s zijn zeer gewild.
Tips over het gebruik van je creditcard/bankcard:
- laat bij het pinnen nooit je pin zien aan een ander, dek de pin-ingave af met je hand
- bewaar passen en pincodes altijd gescheiden; je zou je pincodes in je telefoon kunnen opslaan.
- sowieso aan te raden: sla de alarmnummers van je bank en cc-verstrekkers op in je telefoon, in het geval de kaart gestolen wordt of dat je 'm verliest. Een paar minuten kan voldoende zijn om de kaart te gebruiken. Wordt hij toch gebruikt, dan is de kaart in ieder geval verzekerd.
- betaal je met je creditcard in een winkel; verlies 'm dan niet uit het oog. Accepteer het niet dat men met je kaart ergens anders naar toe loopt of onder de balie verdwijnt. De kaart is simpel te kopieren.
Wil je in een internetcafe even internetbankieren, zorg er dan voor dat alle sporen ‘uitgewist’ zijn als je vertrekt: cookies verwijderen of beter nog: door middel van ‘Internet Options’: cookies en historie verwijderen. Zorg er in ieder geval voor, dat het ingegeven password niet onthouden wordt.