Betalen in Thailand

Hey Ik vertrek over 2 weken naar Thailand. En ik heb hotels gereserveerd op booking.com, daar heb je je visa kaart voor nodig. Nu had ik ergens gelezen als je in thailand een betaling met visa doet, dat je daar 150 baht bij moet tellen? Klopt dit? Kan ik dit omzeilen? Of gewoon in Belgie al geld omwisselen? En alles cash betalen? Of hoe betalen jullie in thailand?

Of weet iemand of je bankkaart van KBC (bankcontact) ook werkt in thailand?

Alvast bedankt.

(typo in titel betaling* sorry)

Wij boeken daar alles ter plaatse, ik gebruik mijn creditcard alleen voor binnenlandse vluchten.
Ik weet wel dat als je geld pint bij de ATM dat daar 150 bath overheen komen, dus dat zal ook wel zo wezen als je met een creditcard pint.
Wij nemen altijd cash geld mee en wisselen het daar om.

Met een creditcard pinnen is erg onvoordelig. Behalve de 150 baht (bijna 4 euro nu) betaal je ook voor het gebruik van de creditcard.

Opties euro’s meenemen en omwisselen wanneer je baht nodig hebt. Hoeft niet in 1 keer.
Pinnen met bankkaart. Als je 15,000 baht per keer opneemt dan heb 150 baht pin kosten is 1% plus wat je bank in rekening brengt. Dit zit meestal in de wisselkeors van de bank verwerkt.

Ik heb ca 2000 euro uitgegeven in 4 weken. En dit in 5 keer gepind. Ik loop niet graag met 2000 euro cash rond op vakantie.

Als je met Visa betaalt komt er dus geen 150 baht bovenop. Die 150 baht is alleen van toepassing op geldopnames bij de ATM.

:chin:Zal niet zoveel van tevoren reserveren in Thailand is altijd wel een plekje te vinden voor een nachtje slapen .:thailand::cambodia:

Bij het betalen met een Visacard komt er altijd een toeslag bovenop, ik weet niet meer precies maar dat varieerd van 5 tot 10 %
de reden is dat de ondernemer zelf een toeslag aan Visa moet betalen bij een betaling om het geld binnen te krijgen
ik doe dit niet meer de laatste keer moest ik ruim 800 bath extra betalen aan het hotel :wub:

Hey,

Hoe doe jij je betalingen dan?

Groeten

ik neem 300 euro cash mee en de rest pin ik als het op is, iedere keer zo’n 150 euro per pin, ik neem alleen het geld mee wat ik nodig heb die dag en de rest stop in de kluis
dat doe ik al jaren en is altijd goed gegaan
groeten

Ik heb al mijn hotels op booking.com geboekt, maar moet ze ginder betalen. Kan toch niet zijn dat ze dan ineens met nog meer kosten gaan afkomen? Anders mochten ze dat wel op de website zelf zetten.

Mss gebeurt dit enkel in sommige hotels? Anders sleur ik gewoon alles cash mee. Ik ga niet elke dag nog eens 10% betalen bij elk hotel.

Sommige ondernemers rekenen inderdaad de kosten door, maar dit is zeker niet altijd het geval. 5-10% is trouwens erg veel, dat betekent dat ze er flink winst op maken. reken op 3% toeslag.

het voordeel van booking.com is dat je altijd de zekerheid hebt dat je een kamer hebt en deze kostenloos kunt annuleren tot een paar dagen van tevoren.
het nadeel is dus dat je pas betaalt op het moment dat je daar aankomt,dus de koers kan wat ongunstig zijn.
via booking.com is een hotel altijd gunstiger geprijst dan bij een ‘walk in’
afgl januari scheelde me dat 800bht p nacht.

ik betaal mijn hotelovernachtingen altijd met creditcard en pin steeds 10 000 bht…die 150bht kosten is normaal,die betaal je ook in andere landen.
ik kan me niet voorstellen om met een stapel cash euro’s te gaan slepen…die tijd hebben we gehad…haha

jeroen

Het betalen met een credit card kost niets tot 3% voor visa-mastercard of 4% voor Amex. Visa-mastercard staat deze toeslag in principe niet toe en als je dreigt de cc-maatschappij in te lichten, dan wordt de toeslag vaak al niet berekend. AmEx staat de doorberekening van de 4% toeslag toe.
Zelfs als je betaalt met een Thaise debet-card berekenen sommige zaken/hotels een percentage…eigenlijk volledig onterecht.

Het **pinnen **met een credit card kost behoorlijk wat meer: behalve de standaard-vergoeding die je betaalt aan je credit-card-verschaffer, betaal je ook nog een THB 150 extra kosten aan de eigenaar van de ATM-machine.
Sommige AEON-Bank machines berekenen nog niets.

De 10% die eerder genoemd werd heeft niets met de betalings-wijze te maken. Het is de service-charge die berekend wordt. Dit is een normale “belasting”. Bij sommige boekings-sites vind je totaal prijzen inclusief BTW en service-kosten. Bij andere boekings-sites vind je een netto-prijs en mag je in het hotel nog eens 10% service + 7% BTW afrekenen. Als je dan ook nog eens met een credit card betaald dan betaal je dus naast Euro 100 ook nog eens Euro 21,23 aan opslagen!!

Wat kun je doen tegen de ongeoorloofde opslag-praktijken?
Als je in de positie bent om zonder betaling de zaak te verlaten (uiteraard met achterlating van de goederen) doe dit dan!
Verder dien je je altijd te informeren over de prijs-policy.
Boek je online, dan zie je vanzelf wat je uiteindelijk betaald; let daar op.

Ben het met de rest van je verhaal eens, maar hier geef je blijk niet echt over kennis van zaken te beschikken.

In de contracten met cc maatschappij staat niet dat de toeslag niet gerekend mag worden. En waarom zou voor betaling met een Thaise debet card een toeslag volledig onterecht zijn? De banken rekenen de ondernemer een toeslag, dus de klanten betalen die toeslag, hetzij direct, hetzij gespreid.

De kosten die een ondernemer krijgt voor een credit card varieren van bank tot bank en zijn afhankelijk van het volume, maar bijvoorbeeld toen ik startte rekende Krunsri 3% plus BTW daar overheen, dus in totaal ruim 3,2% toeslag.

Uiteraard probert een winkelier de kosten van card-betalingen terug te halen bij zijn klanten, maar aan de andere kant, zou zijn shoppie wel eens meer klanten kunnen hebben vanwege de mogelijkheid tot card-betalingen. In ons geval werd er zelden gebruik van gemaakt en uiteindelijk is het hele systeem op de schop gegaan.

**Dus loop nou niet te schreeuwen dat iemand schijnbaar geen verstand van zaken heeft. **

De enige die hier loopt te schreeuwen ben jij door in mijn tekst en je eigen tekst vet gedrukte opmerkingen te geven.

Wat ik bedoelde met “De banken rekenen de ondernemer een toeslag, dus de klanten betalen die toeslag, hetzij direct, hetzij gespreid” is: de ondernemer haalt dit of terug door de betreffende klant een toeslag te vragen, of die toeslag zit verrekend in zijn prijzen, dus alle klanten dragen hieraan bij aan het betalen met credit/debet card van de klant.

Dus sorry, geen verstand van zaken: dat die toeslag niet verrekend zou mogen worden staat niet in enig contract, hoe jullie daar mee om gingen is jullie eigen zaak;
mijn andere punt ga je helemaal niet op in.

Excuses niet aanvaard. Ik zal nu maar even fluisteren.
Ik ga helemaal nergens meer op in…zo te horen ben jij 1 van de fijne mensen die dit forum om zeep helpen met je fijine info.

Goh, kun je dat uitleggen?

:beef:Goh Het is hier een stuk gezellig geworden lees ik?

Heren geniet van het mooie weer en heerlijke eten in het mooie LOS ipv :finger:

Laten we gewoon mensen helpen met een goed stukje advies dat is toch vele malen leuker. :kus::chin::dag:

:chin:mijn idee is dat Steven altijd zijn best doet op een net manier de mensen te helpen je kan met een antwoord niet eens zijn maar om elkaar zou af tekraken hoeft toch ook niet?
:thailand::cambodia:

ik lees dat veel mensen cash geld meenemen en dan in thailand omwisselen… maar dit kost toch ook geld? en doen jullie dit dan op het vliegveld?

heeft er wel eens iemand een probleem gehad met zijn pinpas daar te pinnen?