Betalen in Thailand

Wij hebben bij kleine wisselhokjes Euro’s gewisseld, zonder extra kosten. Ik ben net 3 weken terug van Thailand en het viel mij op dat de Baht binnen één maand toch wel behoorlijk is gestegen. In NL had ik een koers van 33,88 baht en in februari had ik daar een koers van 42,45 baht. Alvast veel plezier!

1 like

Noiit in nederland wisselen, dan krijg je inderdaad van die belachelijke koersen als 33 baht per euro. De baht is iets gezakt de afgelopen maand van circa 40 naar 42 baht per euro.
Cash wisselen is altijd gratis, pinnen levert geen problemen op.

Ik neem nooit geen cash geld mee. Net wat Steven ook al aangeeft pinnen is er zeer goed te doen hoor. Op het vliegveld kan je meteen pinnen bij de ATM,je betaald voor het gebruik van de ATM 150 bath per keer . Dus gewoon genoeg pinnen voor een paar dagen :smile:

Wij zijn degenen die altijd cash meenemen en vinden dat super handig (maarja daar zijn de meningen over verdeeld), wij gebruiken de pinpas als backup.
Wij hebben gehad in Turkije dat mijn pinpas opgevreten werd nou daar sta je dan zonder geld en pas, dus daarom is de pinpas nu voor backup samen met de creditcard.

Ik ben net 4 maart terug gekeerd van Koh Kood en Koh Maak in Thailand. Mijn hotels moest ik met de visa betalen doordat ik niet genoeg kontanten bij me had. Voor betaling per vsia wordt een extra bedrag gerekend. Als je aankomt in Bangkok gelijk pinnen en je hebt je kontanten bij je. Ook voor het pi8nnen wordt een extra toeslag berekend. Veel plezier en geniet ervan.
Groetjes Yvonne

Dus cash wisselen kost helemaal geen geld…? Maar wisselen jullie dan gelijk op het vliegveld of ergens in de stad?
Als ik dit allemaal zo lees lijkt mij het handigst een bedrag mee te nemen en een pinpas :slight_smile:

En nog een vraagje: in thailand heb je een andere munt als in laos toch? kan je op de toeristische plekken in beide landen misschien wel met beide munten betalen?

ik denk, bijna wel zeker, dat het pinnen op Bangkok het meest simpele is. Uiteindelijk is de koers in Nederland en de provisie die je moet betalen hier ongunstiger. Thailand stikt van de ATM pinautomaten, alleen als je naar heeeele kleine eilandjes gaat, daar heb je ze nog niet aan de cocosnootbomen hangen. Kontant pinnen is dan gewenst. Maak je geen zorgen, echt Pinautomaten in overvloed. Ik had 2 pinpassen bij de hand van 2 verschillende rekeningen. Mocht er overhoopt iets zijn met de ene pas, dan heb je de andere nog. Visa kaart is altijd gemakkelijk bij onverwachtse gebeurtenissen. Over het geld in Laos kan ik je geen advies geven.Ik vermoed het niet. Misschien net op de grensgebieden.
Groetjes Yvonne
[RIGHT][/RIGHT]

Je kunt in laos prima terecht met de thaise baht.

1 like

Wij hadden cash geld meegenomen en steeds 200 euro gewisseld. Toen dit op was heb ik gewoon gepind met de Visa card en hiervoor werd idd 150 baht gerekend. Wij hebben de hotels gewoon cash betaald.