Geld afhalen en betalen

Wij gaan 19 augustus voor de eerste keer naar Thailand en ook de eerste maal naar een ver land.
Wij vroegen ons af hoe jullie in Thailand tegenwoordig omgaan met betaling?

Ik heb gehoord dat geld afhalen nogal duur is, dat je dus best het maximum aan geld afhaalt per keer? ( Maar dat je dit dan wel ergens veilig kan wegbergen). En doe je al iets van thaise baht mee voor je vertrekt, of wissel je pas om wanneer je buiten de luchthaven bent? Euro’s nemen ze waarschijnlijk niet aan…

Verder heb ik (nog) geen visa kaart, dus is betaling met een bankkaart waarschijnlijk niet mogelijk of niet voordelig?

Tips zijn welkom :slight_smile:

:chin:Je kan gelijk pinnen op Airport Bkk zal 9900 doen ipv 10000 krijg je gelijk al wat kleinere biljetten let op dat je bankpas wel gereed is om buiten europa te pinnen even laten atieveren voor vertrek
neem voor de zekerheid wat Euros mee om tewissellen als er om wat voor reden je geen geld op kan nemen
veel plezier in Thailand:vak02:

Is het niet veel duurder op een luchthaven?

:chin:Nee maakt niet uit over al kan je pinnen(geld opnemen) in Thailand >>>

Houd wel rekening met het feit dat iedere keer dat je geld uit de muur trekt in Thailand, je aan de betreffende bank 150 baht transactiekosten moet betalen. Tevens moet je dan ook nog betalen voor de transactie aan je bank in Nederland. Onze ervaring is dat je ook rustig bij plaatselijke banken euro s kunt omwisselen voor thai baht. Het voordeel hiervan is dat je de tweemaal kosten voor de transactie niet hoeft te betalen. Als je toch geld uit de muur haalt doe het dan overdag. Vaak is het zo dat in de avonduren een maximum uit de muur gehaald kan worden.

Fijne vakantie in Thailand en een goede reis

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

150 Baht is achterhaald, het is inmiddels 180 Baht bij Mastercard opnames en 150 Baht voor Visa card opnames. Daarnaast is het maximaal 10,000 Baht opnemen per keer. Overdag of avond opnemen maakt niets uit.

Bedankt voor je correctie Steven. Mijn informatie was nog van februari dit jaar.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Ik neem zelf altijd contant geld mee om niet te vaak die 180 bht pin fee te betalen. Als je in een redelijk hotel verblijft is er meestal wel een kluisje op de kamer.

Hotels van te voren thuis boeken, zo ook de binnenlandse vlucht zodat je die kosten daar niet hoeft te betalen scheelt ook weer in de hoeveelheid geld die je moet pinnen of meenemen. Maar als je route nog niet vast staat is dit geen optie.

Afgelopen juni betaalde ik bij de ABN 2,25 per transactie.

Naar het schijnt berekenen de AEON automaten nog geen THB 180.
Grote kans natuurlijk dat de kosten op een andere manier boven water komen, bv. dmv wisselkoers, maar daar zijn de geleerden het nog niet over eens.

180 baht is correct, maar maximum is toch wel 20,000 per keer

Ik hoop dat deze maatregel (maximale limite Thaisze banken) dus weer is teruggedraaid en je nu weer gewoon maximaal kunt opnemen.

Is, in mijn geval, toch al zo sinds 4 jaar onverandert.

Sorry,maar dat is niet mogelijk. Een paar weken geleden las ik dat de limiet op 10,000 Baht was gesteld, en heb dat toen vervolgens zelf gecontroleerd door geld op te nemen. Kon inderdaad niet meer dan 10,000 Baht opnemen, deze limiet is/was ingesteld door de Thaise banken als collectief tegelijkertijd met de verhoging naar 180 baht voor mastercard opnames. Dat is mij toen ook door Kasikorn bevestigd.

Dus mogelijk is deze maatregel weer teruggedraaid, maar een paar weken geleden was deze zeker van toepassing voor buitenlandse bankpassen.

ik kan u met zekerheid zeggen dat ik de laatste 4 jaar zonder problemen 20,000 afhaal, ik zou mijn eigen beliegen moest dit niet zijn, zou kunnen dat deze maatregel enkel voor mastercard is …

Let op als je euro’s gaat omwisselen in vage wisselkatoortjes…in azie maken ze zich regelmatig schuldig aan de verdwijntruc…
als je buitenstaat dat je dan minder biljetten in handen hebt.

Ik zou dus gewoon bij de atm geld pinnen en dan ongeveer 10 000 bht per keer.
Sowieso geen bht in NL halen…veel te duur en totaal onnodig.

Als je de douane door bent in BKK vind je de ATM direct.
Goede tip is om de 1e keer een afwijkend bedrag te pinnen…bijvoorbeeld 9700 bht.
Je hebt dan gelijk klein geld (500 en 100 bht biljetten) voor de taxi of een flesje water oid.

Voor hotelboekingen zou ik echt een cc aanschaffen.
Via internet boeken via sites als booking.com is eenvoudig,makkelijk maar in veel gevallen goedkoper dan wanneer je aan een balie staat van een hotel

Jeroen

Mooi, hoor ik graag.
Nu nog uit zien te vinden of dit voor Mastercard (en dus voor alle Nederlanders) ook geldt ja of nee.

Ik wissel mijn geld altijd bij een officiële bank of bij superrich. Nog nooit problemen gehad en bij superrich de beste koers die je met pinnen niet eens krijgt.

Ipv een afwijkend bedrag pinnen kun je na het pinnen van 20k ook gewoon naar de 7-11 op het vliegveld lopen en een flesje water kopen of een simcard en dan heb je ook direct klein geld op zak.

In ieder geval zeker geen Thais geld in Nederland afhalen bij de bank zoals Joenie al zei.

Die verdwijntruc hebben ze vorig jaar bij mij geprobeerd bij de brug over de rivier kwai

Bij een bank of wisselkantoor?