Geld afhalen en betalen

Wij nemen altijd cash geld mee en wisselen ons geld altijd bij wisselkantoortjes.
Wij tellen ons geld altijd gelijk na bij de balie zodat ze het kunnen zien en eigenlijk nog nooit problemen gehad het klopte altijd(gelukkig maar).
Gebruik mijn pinpas alleen op het vliegveld om thais geld te hebben voor de taxi en ho(s)tel te hebben en als backup als het cash geld op is.

Mag ik je vragen waar aan de brug ze je hebben willen oplichten ? want de enige wisselkantoortjes daar zijn namelijk deze van de officiele banken (Krungthai bank, Siam commercial bank en nog eentje), waar een camera gericht staat op de klant, maar ook op de handen van de kassier en deze geven je een officieel document met je wissel op. Onofficiele wisselkantoortjes zijn bij mijn weten niet aanwezig hier.

uhm dan moet ik even goed nadenken hoor. Als je van de brug komt die straat rechts in, stukje doorlopen en dan ergens aan de rechterhand. Ging om 1000 bath

20.000 gepind nu 12 juli 2013 .
Het overige gewisseld bij superrich.

Mvg

Stevenl. Vorige week met een ING-betaalkaart (Master Card-logo) nog gewoon 20.000 baht opgenomen uit een ATM van Aeon, zonder transactiekosten. De week daarvoor - echter in dat geval met een SCB-kaart - bij een ATM van de gelijknamige bank, eveneens 20.000 baht opgenomen.
Wel is het zo, dat niet bij iedere ATM (van welke Thaise bankdan ook) het maximale bedrag van 20.000 baht per transactie opgenomen kan worden. Veel ATM’s hebben een maximum van 10.000 baht. Het is dus even uitproberen welke ATM wel transacties van 20.000 baht in een keer uitbetalen.

Aeon maakt geen deel uit van het Thaise banken netwerk, en rekent dus geen kosten voor geldopname en heeft niet de limiet die geldt voor de Thaise banken.

En een opname met een SCB kaart is geen opname met een buitenlandse ATM kaart.

Nee, ATM’s hebben een maximum van 20 biljetten (meestal, sommige meer), dus meestal 20,000 Baht. Maar daarnaast zijn er limieten gesteld door de Nederlandse bank (bijvoorbeeld maximaal 300 of 500 Euro per transcatie) en door de Thaise bank (de nieuwe maximal 10,000 Baht limiet).

Stevenl, ik weet echt niet waar u dat haalt van deze limiet gesteld door thaise banken (link ???) heb bij mijn eigen bankinstellingen (Khrungthaibank en Government housing bank) navraag gedaan, en zij hebben geen weet van een 10,000 baht limiet. Sedert 4 jaar haal ik op regelmatige tijdstippen geld af met een belgische kaart, en ik heb nog nooit een weigering gehad, ik houd me niet aan één bepaalde atm om dit te doen, dus ik kan niet zeggen dat dit enkel bij sommige banken zo is. De limiet bij uw buitenlandse bank kan u volgens mij zelf aanpassen of laten aanpassen, bij thaise atm’s is een limiet van 20,000/dag. Bij ‘quick withdrawal’ kan u voor max 10,000 kiezen, wil u meer dan geeft u het gewenst bedrag in. Als u toch blijft informatie geven ivm limieten op atm, terwijl reeds enkele personen op dit forum aanhalen dat dit niet het geval is, ondersteun het dan met een link van een thaise bank waar dit vermeld staat.

Stevenl. Feit is gewoon, dat ik zoals gezegd, vorige week nog gewoon met een ING-betaalkaart (en dat is hoe je het ook draait of keert een BUITENLANDSE kaart), 20.000 bath opgenomen. En het zal mij - en waarschijnlijk met mij vele anderen - worst wezen, of Aeon deel uitmaakt van het Thaise banken netwerk. Dat dit niet het geval is (Aeon is in feite meer een verzekeringsmaatschappij dan een bank) is verder niet van belang, voor die mensen die niet extra en direct per transactie voor 150 bath of meer ‘beroofd’ willen worden.
En de gehanteerde wisselkoers moet al heel erg ongunstig zijn, wil het nadeel voor de klant nog groter zijn dan bij een van de instellingen, die wel deel uitmaken van het het Thaise bankennetwerk.

Heb niets tegen Aeon, in tegendeel, gebruik ze zelf ook als ik de kans krijg. Maar ze maken geen deel uit van het bankennetwerk, als enige geldautomaat, en de regels zoals die voor SCB, Bangkok Bank, Kasikorn, Bank of Ayudha etc. gelden, die allemaal barsten van de geldautomaten, gelden daarom niet voor Aeon.
Alleen ze zijn bijna niet te vinden aangezien ze vrijwel geen geldautomaten hebben. Dus in de praktijk betalen buitenlanders voor hun geldopnamen een toeslag, 150 Baht voor Visa, 180 Baht voor Mastercard (alle Nederlandse banken gebruiken volgens mij mastercard).

Wat betreft de maximale 10,000 Baht opname, zie bijvoorbeeld hieren hier(vanaf pagina 3 over maximale limiet). Laatste informatie hierover die ik heb, maar ik wordt graag gecorrigeerd aangezien ik zelf mijn bankpas zo min mogelijk gebruik, is dat deze regeling zou gelden voor alle buitenlandse mastercard opnames, ook op Tripadvisor was hier een onderwerp over. Mastercard heeft blijkbaar de fees fors verhoogd.

Jij hebt andere ervaringen, gelukkig, en als anderen hier ook aan kunnen geven dat ze zonder problemen meer dan 10,000 Baht per transactie met Mastercard op kunnen nemen sta ik heel graag gecorrigeerd.

stevenl, met links bedoelde ik eigenlijk informatie van een bank, ik denk eerder dat deze selectieve limieten niet van een specifieke bank zijn, maar gewoon op bepaalde atm toestellen worden toegepast om meerdere klanten van dienst te zijn. Je kan idd, op thaivisa en tripadvisor lezen dat sommige mensen het hebben over een limiet, maar ook daar is er geen enkele link naar een thaise bankinstelling die het heeft over een limiet. "Yes I had a chat with HSBC in Singapore and the problem is that these ATM machines that I use have been limited to only 10.000 Baht if however I go up the stairs to the main Lobby of the bank you can with draw 20.000 Baht .

In fact looking back on things when they started charging this 150 baht the ATM machines on the bottom level were limit then to 10.000 Baht because I went inside the bank and they told me to use The ATM on the first floor ".

Zoals gezegd, ik hoop dat het niet klopt, maar heb nog van niemand berichten gehad over Mastercard opnames bij Thaise banken dat ze meer dan 10,000 Baht per transactie op konden nemen, alleen geluiden dat het maximum 10,000 Baht is. Maar als het inderdaad meer is gaat niemand schrijven dat het meer is, aangezien dat altijd het geval was, dus ik weet het niet 100% zeker.

Dus geef hier svp aan dat je met je Mastercard meer dan 10,000 baht op kunt nemen bij de ATM van een Thaise bank, dan weten we zeker dat deze limiet niet (meer) van toepassing is. Liu bijvoorbeeld, was je 20,000 Baht opname Mastercard of Visa?

Mastercard.

Dank je, dus het lijkt erop dat mijn informatie onjuist was, en je met mastercard gewoon 20,000 Baht op kunt nemen (tegen 180 baht opnamekosten) bij een Thaise bank.