Betalen in Thailand en tips guesthouses

Hey!

1) Kan je met een Mastercard zoveel betalen en doen als een VISA-kaart in Thailand? Klopt het dat het gebruik van de 2 identiek is en dat een Mastercard dus even handig is om rond te reizen in Thailand?

2) Tips in verband met leuke/gezellige/mooi gelegen/sfeervolle/… hotels/guesthouses in volgende gebieden zijn ook zeer welkom!

• Bangkok
  • Kanchanaburi (hier hebben we al 1 nacht in The Float House River Kwai geboekt, de andere 2 nachten staan nog open)
  • Chiang Mai
  • Krabi
  • Phi Phi

Is het noodzakelijk om de guesthouses al op voorhand vast te leggen? Neen toch he? We reizen in totaal met 3 in juli…

Bedankt!

mastercard is denk ik net zo makkelijk als visa in thailand, maar bij de meeste guesthouses pf kleinere hotels kan je hier niet mee betalen. Neem een gewone bankpas mee in thailand kan je overal pinnen er zijn echt genoeg ATM machines, of neem voldoende cash mee en wissel het hier om (dit laatste is ivm wissel koersen het voordeligst)
guesthouses op voorhand vast leggen als je in juli reist? nee niet nodig alleen zou ik de eerste of eerste 2 nachten vanuit nederland/belgie regelen verder hier kijken
vertel wat je budget per nacht is dan kunnen we hier beter tips geven kwa guest houses/hotels

Hou er ook rekening mee dat het regelmatig voorkomt dat je ongeveer 3% opslag moet betalen als je met creditcard betaald

Oke, bedankt!

Ik neem de Mastercard mee voor betalingen te doen en daarnaast zal ik ook een gewone bankkaart meenemen om geld af te halen en zo te betalen… (met een gewone bankkaart kan ik enkel geld afhalen en geen betalingen doen in Thailand he? Of heb ik het mis?)

We hebben onze eerste 3 nachten idd al vastgelegd. De eerste 2 in BKK en dan nog eentje in Kanchanaburi (en een nacht op de slaaptrein :smile: ) Voor de rest is er nog niets van slaapplaats geboekt.

Het budget is gewoon “in orde en betaalbaar” ofzo, natuurlijk is goedkoper beter, maar het moet gewoon in orde zijn. Goedkoop én gezellig én dik in orde is natuurlijk het beste :smile: Het hangt er dus vanaf… Als iets duurder écht de moeite is en een geweldig verblijf op een strand blijkt te zijn ofzo of in een supergezellige buurt, dan betalen we graag meer. We hebben ook een nacht in The Float House River Kwai geboekt, duurder, maar het is uniek om daar is te slapen zodus… you get my point :smile:

Houd er wel rekening mee dat je met een bankpas maar een beperkt bedrag kunt opnemen. Vroeger kon ik met ABN AMRO 20,000 Baht opnemen maar tegenwoordig kan ik niet meer dan 10,000 Baht opnemen met ABN AMRO.

Per opname rekent de Thaise Bank 150 Baht en de ABN AMRO 2,50 euro. De normale opname van 20,000 Baht kost me nu met ABN AMRO dus 14 euro in plaats van 7 euro.

Dit doen ze om de klant tegen skimming te beschermen zeggen ze:) Leuk excuus terwijl dit een risico is dat bij de bank ligt.

ook ik kom regelmtig ATM machines tegen waar je geen 20000 bath meer kan pinnen, ik heb het bij meerdere banken en automaten geprobeerd en kan er geen logica in vinden, als je bij deze automaten via de “withdrawal” knop je bedrag intypt kan je wel 19000 bath pinnen scheelt toch weer wat euro’s
ik gebruik trouwens een rabobankpas

ING ook (nog) geen probelemen mee :cheer:

Misschien instelling van jou bank. Vorig jaar ook geen probleem om 20.000 te pinnen.
Behalve op het vliegveld daar kon gek genoeg niet zoveel pinnen. Maar in een klein dorp kon het daarentegen wel. Misschien hangt het van de bank in Thailand af, misschien van jou bank (instelling.)

Dit is echt de instelling van de ABN AMRO. Bij mij zijn het geen vakantie opnames want ik woon hier. Betreft dezelfde automaten waar ik vroeger gewoon 20,000 Baht kon opnemen. Inmiddels geklaagd maar dat helpt niet. Slechte service!

ING is inderdaad geen probleem. Van de Rabobank heb ik op nu.nl gelezen dat je je bankpas kan activeren voor opnames buiten europa.

Als iemand vorig jaar maar 19,000 Baht kon opnemen dan had dat met de valutakoers te maken.

Komt omdat je een limiet hebt van 500 Euro, en de koers nu minder is.

Wat betreft opnamekosten en limieten: zijn verschillend per bank en per pakket, is niets algemeens over te zeggen. Het enige dat algemeen is is de 150 Baht die de Thaise banken in rekening brengen, m.u.v. Aeon ATM’s, die redelijk zeldzaam zijn.

:chin:ik ga voor kontant geld overal makelijk.alleen als je gebruik moet maken van een ziekenhuis zijn deze kaarten makkelijk:THAILAND::cambodia:

Vind ik persoonlijk niet de beste oplossing. Je kan zeggen dat het jou niet overkomt maar in geval van diefstal heb je niets meer. In Thailand wordt Visa en Mastercard bijna overal geaccepteerd.

Naar mijn idee dan beter om de grotere uitgaven met creditcard te betalen. Dan kan je altijd nog van je bankpas gebruik maken op het moment dat je extra contant geld nodig hebt.

:chin:ja,maar wat zijn grote uitgaven ? ja met een Bankpas kan je overal geld op nemen maar niet betalen Visa en/of Euro card zijn voor nood (ziekenhuis opname etcetra) wel zeer makelijk
En met contant kan je makelijker onderhandelen.:thailand::cambodia:

in Thailand grote uitgaven doen kan natuurlijk makkelijk zat, maar persoonlijk heb ik dat hier op vakantie/reis nooit gedaan. een kamer kost tussen de 200 en 1500 bath eten drinken en kleding is goedkoper dus zolang je geen camera’s of iets dergelijks gaat kopen vraag ik me af waar je grote uitgaven hebt? ik gebruik mijn cc alleen voor het boeken van tickets via internet verder is een cc idd handig voor het geval je naar het ziekenhuis moet ofzo

Hier idem hoor de cc is alleen voor noodgevallen en airtickets

Hangt er een beetje vanaf hoe je op reis gaat. Met 2 personen in een guesthouse dan red je het wel. Wil je met een gezin in een 3 sterren hotel dan gaat jouw verhaal niet op.

een gezin in een 3sterren hotel dat is 2 kamers (ik ga even van 4 personen uit) dan hebben we het over gemiddeld zo’n 1500 tot 2000 bath per nacht als je dan rond reist zoals de vraagsteller doet blijf je hier dus 1 of 2 nachten dus hebben we het misschien 4000 bath toch zo’n 100 euro…