Betalen in Thailand en tips guesthouses

Daarom is het ook altijd zo moeilijk om antwoord te geven op dit soort vragen. Voor de 1 is een bamboe hutje prima en de ander wil minimaal 4 sterren… Maar gemiddeld kan je volgens mij rekenen met 1000 Bath per kamer per nacht en dat is dan voor een redelijke kamer (niet luxe maar ook geen bamboe hutje) Zelf zitten we vaak zo tussen 800 en 1200 Bath maar goed waarom ook een luxe kamer als je er alleen maar bent om te slapen :chin:

Ook hier heb ik een andere mening. Hangt ook af van de locatie. Bijvoorbeeld direct aan het strand in Kata, Karon, Patong, Klong Prao Beach in Koh Chang, Chaweng of Lamai Beach op Samui gaat dit echt niet op.

Anders hoor ik graag welke accommodaties dit zijn :slight_smile:

Van deze stranden weet ik niet zo heel veel kom ook niet zo heel veel op de grote toeristische stranden die je opnoemt.
Ik kan me het wel voorstellen dat je in samui etc inderdaad meer betaald.
Maar in de kleinere plaatsen/stranden kom je er prima mee weg.
:zon02::chin:

Geldzaken
De Thaise munteenheid is de baht (THB). De baht is op dit moment ongeveer 2,5 eurocent waard, maar dat schommelt nogal. Kijk hier voor de huidige koers. De banken zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 15.30 uur. Contant geld wisselen in Nederland (euro - baht en baht - euro) is duur. Wisselkosten zijn vanaf 15%.

U kunt nog lang niet overal betalen met een creditkaart, vaak alleen in dure gelegenheden en in de grote steden, maar ga er nooit van uit. Green Wood Travel accepteert creditkaarten maar berekent de bankprovisiekosten door aan de klant. Geld opnemen bij de bank met een creditcard is duur. De kosten zijn ongeveer 12 euro per opname en u moet ook nog 2 procent commissie betalen over het gehele bedrag. Banken berekenen vaak ook nog een ongunstige wisselkoers hierbij. Een creditcard is een praktisch betaalmiddel in Europa en de VS, maar zeker niet geschikt als het enig betaalmiddel in Thailand of Zuidoost-Azië.

Het is verstandig om uw bankpas, kaartlezer en/of tancodes mee te nemen. Met uw pas (met een Cirrus- of Maestro-logo op de achterkant) kunt u op veel plaatsen bij de geldautomaten (ATM) van Thaise banken pinnen. U kunt dan bij alle geldautomaten met het juiste logo, afhankelijk van uw kaart, tussen 10.000 en 20.000 THB (230 tot 465 euro) per kaart per dag opnemen. De banken berekenen wel een ongunstige wisselkoers* en de opnamekosten zijn vanaf 1.82 euro (ING) en 2,25 euro (ABN/AMRO), ongeacht de grootte van het bedrag. Thaise banken berekenen 150 THB per opname. Met de kaartlezer cq tancodes kunt u extra boekingen, als het om grotere bedragen gaat, makkelijk op onze bankrekening storten.

Ongunstige wisselkoers pinnen
Thaise banken hanteren de gepubliceerde wisselkoers minus -1,25 THB per euro ‘wisselkoersopslag.’ Is de wisselkoers 40 THB voor 1 euro dan ontvangt u 38,75 THB als u pint.
Momenteel ontvangt u de beste wisselkoers als u contact geld omwisselt bij Thaise
*.

**Geldwissel op Bangkok Suvarnabhumi Airport
Banken op Suvarnabhumi Airport 1,5 THB minder voor uw euro’s of andere valuta’s dan bij banken op andere locaties.

Blokkeren Belgische en Nederlandse bankpassen
De meeste Belgische en Nederlandse banken blokkeren het gebruik van bankpassen buiten Europa in verband met het grote aantal diefstallen. U kunt bij uw bank, voordat u op vakantie gaat aanvragen uw pas niet te blokkeren bij gebruik buiten Europa voor bepaalde tijd.

Geachte,
Niet elke keer reclame maken voor dezelfde reisorganisatie,want ik aanzien dit als spam!
groet,georgessiam/Thailandmoderator .

1 like