Welke betaalmiddelen neem jij mee naar Thailand,cash of een credit card of heb jij een thaise rekening? Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag motiveren! gelieve bij het onderwerp geldzaken te blijven aub! groet:georgessiam.
Een tijdje geleden nam ik geld en maestro kaart mee naar Thailand,maar nu gewoon cash geld,weet dat er risicio’s aan verbonden zijn,als ze me eventueel bestelen op de kamer.
:chin:ja heb toch wel een bankpas bij me om alles gelijk contant mee tenemen vind ik ook wel teveel van het goede je kan tenslotte bijna overal geld pinnen.
Eerste deel cash evn wisselen bij de bank en daarna gewoon pinnen of mn vriendin (Thai) betaald, hangt er vanaf wie afrekend.
Diefstal geen last van gehad en betaal nooit teveel omdat ik zgn een rijke blanke ben.
:dag:
ik neem cashgeld mee , en op mijn kamer heb ik een kluis dus geen probleem , maar heb ook pasjes bij me en een creditcard voor eventuele calamiteiren
grtjs hans
Ik pin altijd en heb nooit cash bij me. De hotels en trips betaal ik allemaal met mijn creditcard veel makkelijker. Hoef je ook niet met veel geld rond te lopen.
Neem doorgaans € 50,- mee, rest pin ik daar wel.
Heb ook een creditcard voor als het eens niet werkt.
En werkt er niks dan kan broer in Nederland me geld sturen via Western Union; is dan direct beschikbaar.
Nou als je broer geld opstuurd met Western union dan komt er ook nog wel comissiegeld bij per transactie!hoe groter het bedrag dat je broer opstuurd hoe meer comissie geld dat je kan afdokken.(loopt dikwijls op van 25euro en meer…)
Natuurlijk komt dit door de snelheid dat je je geld ontvangt in het buitenland,bij Western union kan je al over je geld beschikken na 5 minuten.(wat ook wel een voordeel is)
Als we aankomen dan pinnen wij een klein bedrag om de taxi en de eerste nacht te betalen, voor de rest hebben we cash bij ons en dat wisselen we om. Wij hebben onze pin dan alleen nog voor backup voor het geval we al onze cash hebben uitgegeven. We hebben ook nog een creditcard bij ons die gebruiken we alleen voor binnenlandse vluchten en als we naar een plaats toegaan waar we in een wat luxer resort willen zitten (dan kunnen we het boeken via latestays e.d.).
Wij hebben liever cash want dan weten we precies wat we uitgegeven en kunnen we beter het overzicht houden.
georgessiam
Re: Welke betaalmiddelen neem jij mee naar Thailand?
Nou als je broer geld opstuurd met Western union dan komt er ook nog wel comissiegeld bij per transactie!hoe groter het bedrag dat je broer opstuurd hoe meer comissie geld dat je kan afdokken.(loopt dikwijls op van 25euro en meer…)
Natuurlijk komt dit door de snelheid dat je je geld ontvangt in het buitenland,bij Western union kan je al over je geld beschikken na 5 minuten.(wat ook wel een voordeel is)
WU is voor noodgevallen; bv als je spullen gestolen zijn, komt daar helaas ook voor.
'T kost wat…tja, maar wel blij dat je weer iets te makken hebt!
€ 350,- kost € 17,-, met legitimatie direct te incasseren en geeft je tijd en ruimte om wat anders te regelen.
De redder in nood!
En dan is die € 17,- niks…
Ik neem alleen maar “harde euros” mee naar Thailand.
Er zijn wel altijd risico’s aan verbonden,maar ik stop mijn geld in een vuile sok(hotelkamer)lol2
nou ik lees het wel,lol2 ben ik even out off time:wub: ik heb american express cheques ,krijg ik die ook in andere wissel plaatsen als de bank ?kom vrijdag avond aan in bangkok of beter gelijk op het vliegveld wisselen ?