Pinnen in Thailand

Ik wil alle lezers van Wereldwijzer erop attent maken, dat de banken in Nederland een zeer ongunstige koers berekenen voor kontante opnames van Thaise Bath via ATM machines in Thailand. Ik heb afgelopen weken een aantal keren Bath opgenomen en bij thuiskomst merkte ik, dat de ABNAMRO bank nu ineens een koerst hanteert van 43. Daar komen dan nog kosten bij van kasopname van Euro 2,50 per keer. Het is veel voordeliger kontakte Euros vanuit Nederland mee te nemen. Bij iedere bank in Thailand kun je die zonder kosten inwisselen voor minimaal 46.
Dat scheelt tientallen euros per transactie.:angry:

:confused: Ja in nederland bij het sturen van geld naar thailand hanteren ze al weken een extra lage koers (gwk)monopolie van de banken denk ik.

Sinds wanneer deze verandering? De Postbank hanteerde eind december nog een koers van 47,26… En geen transactie kosten aangezien ik een Postbank totaal pakket heb. (Aan te raden voor iedereen die regelmatig buiten de EU pint.) Een groot verschil in zo’n korte tijd!

Eind December was ik ook in Thailand en het klopt, dat de koers toen ruim 47 was, maar met ingang van 1 januari hebben de banken in Nederland de koersen gewijzigd naar deze woekerkoersen!!!

Sinds 1 Januari hebben ze dat gewijzigd.

Ik heb een klacht ingediend bij mijn bank, maar denk dat dit niets oplevert. Maak nu iedere keer geld over van mijn Nederlandse bank naar de Thaise bank. De koers is dan een stuk gunstiger, en is ondanks de overschrijvingskosten een stuk goedkoper dan contant geld opnemen.

ik denk, dat ik de volgende keer als ik daar ben ook maar een bankrekening open en dan geld overmaak vanuit Nederland. Bedankt voor je tip.

Dag,

Over 1 1/2 week vertrek ik richting Thailand. Als ik zo lees kost het me aardig wat aan de omrekeningskoers. Heeft iemand enig idee hoeveel de Thaise banken rekenen wanneer ik daar euro’s omwissel?

Het beste kun je contant geld meenemen en dat ter plekke omwisselen in bath. Koers vorige week was 46,41
Als je pint berekent de bank in Nederland je een koers van ruim 42, dus dat scheelt tientallen euros.

Ok, bedankt. Een vriend van mijn zoon is pas terug uit Thailand. Ook hij adviseerde om contant geld mee te nemen en te wisselen bij de Thaise banken. Prima koers.

Koers is idd erg slecht op dit moment, 41.93 !
Zojuist ook geld gestuurd naar familie in Thailand en we waren een stuk duurder uit dan de vorige keer…

Heb net mijn pin transacties van afgelopen maanden nagekeken, en de koers was iedere keer ongeveer gelijk aan de (midden)koers zoals XE.com deze geeft, meestal zelfs net iets beter.
Dat is met de Rabobank.

Ik woon ruim drie jaar in Thailand maar mijn inkomen (pensioen) is in Nederland. Het onderwerp ligt me dus na aan het hart.

De koers van de Bath t.o.v. van Euro en dollar wordt ondanks tussenkomst van de Bank of Thailand steeds ongunstiger.

Los daarvan hanteren de banken in Nederland tegenwoordig een zeer ongunstige koers voor ATM-opnames; lager dan contant geld. Betalingen met mijn Nederlandse credit card worden verrekend tegen een betere koers.

Op 4 maart heb ik geld overgemaakt van de postbank naar mijn Thaise bank. Aankomst 6 maart, koers 45.95; beter dan de contante koers van die dagen. Wel rekent de postbank tegenwoordig een tarief van €13.50 voor de transfer, eerder was dat €7.50

Conclusie: de bank wint altijd.

Pinnen in Thailand?
Deed ik wel, maar op al mijn reizen naar Thailand, nam ik genoeg baar geld mee en wisselde het gewoon om. Je hoeft niet met honderden/duizenden euri te lopen, want elk hotel heeft kluisjes zat. Wisselen aan zo’n wisselkantoortje is niet eng / hanteert normale koersen en … hé wat heb je daar nodig?

Zojuist terug uit Thailand. Wissekoers is 0,46. Overigens moest ik 1 keer pinnen. Koers zo goed als hetzelfde.

Gisteren (4 april) had ik ook weer een ATM-afrekening van de Postbank met een koers van 46,0786. Er lijkt iets veranderd te zijn!

Ja, dat er iets veranderd is na mijn klachtbrief aan de ABNAMRO is duidelijk. Ben net weer terug en heb een keer gepind. Koers was nu weer zoals het hoort 46,50
Dus de koers is weer (voorlopig) normaal

Hello, ik kom uit Belgie en ga in Juli voor een maand naar Thailand,wat is nu de beste manier om geld mee te nemen?Gewoon cash, traveller checks of pinnen in Thailand zelf?Thanks

Cheques dienen 2x ondertekend te worden (= 1x in belgie en 1x in thailand en dat kwam mij tijdrovend over. Cash is makkelijk en kan in de toristencentra makkelijk worden ingewisseld - Pinnen kan in de toeristencentra altijd en je vindt de ATM’s op meerdere plaatsen.

Groeten,
Joe

Ik heb net gekeken bij mijn bank in belgie en als je 25euro wilt afhalen in het buitenland dan betaal je daar al 3,51 euro kosten op !!Hoe hoger het bedrag hoe hoger de kosten erop.Ik ga zeker al euro’s ipv dollars meenemen maar zou ik dan niet alles in cash meenemen of is dit te riskant?

Ik zou maar eens gaan kijken naar een andere bank.

Te veel cash meenemen zou ik niet aanraden, travellers cheques zijn in jouw geval een prima alternatief.