Baht inkopen?

Hallo,

Wat doen jullie ivm het geld? Op voorhand hier al Baht inkopen of alles ter plaatse uit de muur halen met bv visa?
Waar is de beste wisselkoers? Belgie of Thailand?

Bedankt!

Groetjes,
Laura

Gewoon in Thailand uit de muur halen.
ATM staat op iedere hoek vd straat.
150bht per transactie dus ik zou bijv 10 000 bht per keer pinnen.
Baht in NL of belgie lijkt me overbodig,onhandig en een stuk duurder

Jeroen

Bij aankomst op het vliegveld heb je ook een ATM. Daar meteen wat voor de eerste dagen opnemen vind ik het makkelijkst.

Ok, bedankt voor de tips. Ik heb gelezen op de site van onze bank dat de kosten voor af te halen 1% zou zijn aan een automaat.
Wij willen voor de rondreis toch zeker 1000 euro hebben.
Is de wisselkoers goedkoper ter plaatse dan hier omdat jullie dan toch aanraden ginder alles af te halen?

Ter plaatse is stukken voordeliger dan hier thai baht kopen bij de bank. Ik neem zelf altijd euroos mee en wissel die ter plekke, maar niet op het vliegveld. Google eens op superrich, die hebben de beste wisselkoers voor cash geld. Pinnen is ook goed te doen in thailand maar er is een fee die de thaise bank rekent per opname, deze fee staat los van de fee die je eigen bank rekent.

Een andere goeie tip is wanneer je een eerste keer pint (op het vliegveld bijv) je het best een afwijkend bedrag kunt pinnen.
Denk aan 9500 bht ipv 10000.
Anders heb je geheid een boze taxichauffeur tegenover je die niet kunt/wilt wisselen.

Jeroen

Een voorbeeldje van een paar weken geleden:
Thaise baht inkopen in NL zou THB 38 per euro opleveren
Thaise baht inkopen in Th zou THB 44.50 per Euro opleveren.

Mijn tip (voor wat die waard is): Neem Euro 100 mee en wissel die om op de luchthaven bij aankomst; vraag naar wat kleine coupures.
Voor de rest kun je pinnen met zowel credit card als bank-kaart.
Kosten aan de Thaise kant (per transactie) THB 180 (wordt aangegeven tijdens het pinnen).

Zorg er wel voor dat je bank-kaart bruikbaar is in Thailand (even bij je bank navragen). Sommige banken hebben in het recente verleden het gebruik van hun bank-kaart buiten Europa geblokkeerd!!

Let op bij het pinnen in Thailand v.w.b. de volgorde:

• pinpas invoeren
  • pincode invoeren + akkoord
  • taal kiezen
  • rekening kiezen (soort account)
  • bedrag kiezen of invoeren + akkoord
  • geld uitnemen
  • slip printen? + JA
  • slip uitnemen
  • pas uitnemen
    Dat laatste wordt heel vaak vergeten!!

Ik dacht dat aan Thaise zijde per pinbeurt 150 baht in rekening wordt gebracht in plaats van 180. Je eigen bank rekent dan vaak ook nog kosten (in mijn betaalpakket bij de Nederlandse ING is dat niet het geval maar dan betaal je per kwartaal iets meer; navragen op dat punt kan lonen!!!).Wat ik in de reacties een beetje mis is het verschil in wisselkoers tussen pinnen en cash. Wat ik me van vorig jaar herinner is dat toch wel de moeite ten gunste van cash; wel meer risico natuurlijk…:wink:

Als je het aandurft om cash euro s mee te nemen, dan is dat het voordeligst. In de bekendere plaatsen vind je op iedere hoek van de straat wel een wisselkantoortje. Wij zijn nu drie weken terug uit Thailand. De koers was tussen de 44 en 44,5 Een redelijke koers. Je betaalt dan geen provisiekosten.

groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld: