ff een vraagje voor m’n zus : A) welke bank geeft de beste koers voor de € (biljetten) en waar het voordeligst pinnen ?
is geld wisselen op de luchthaven duurder?
zelf weet ik niets over die zaken ; heb een Thaise rekening .
B) :kan er op de luchthaven BKK bij Bangkok Airways geboekt worden ?
Wij pinnen steeds bij aankomst op de luchthaven , niet duurder gewoon koersgebonden (daarna in Chiang Rai en Mai was duurder maar niet om over wakker te liggen ) plus dus vaste kost 150 bth.
Wisselen zou wel duurder zijn ( gelezen op één der forums ).
Zo weinig mogelijk euros omwisselen in het vliegveld,juist genoeg om je taxi(bus)en je hotel voor één overnachting te betalen.
De rest zou ik ff tijd voor maken Shantiguru,enkele wisselkantoren afschuimen en degene met de beste koers er uit pikken.
Nu voor Chiangmai(een tip)de beste koersen krijg je bij “sk money change” het is gevestigd op de charoen prathet road op een scheet afstand van de nightbazaar of op 50m van de Iron bridge.
Ik kom daar al jaren mijn euros omwisselen,krijg er steeds de beste geldkoersen(als je komt liefst tegen 16pm)dan worden de koersen veranderd aldaar.
Of het nu nog steeds is weet ik niet maar de AEON Bank bracht toen die 150 Thb niet in rekening maar de ATM’s zijn te vinden als een speld in een hooiberg, verder wat mij opvalt alleen weet ik de naam niet van die wisselkantoren dat zijn diegene met de paarse borden met gele letters dat die vaak een fractie hogere koers hebben dan de overige…