Geld wisselen in Baht

Ik kom net terug van de GWK en daar kreeg ik voor 359 euro 12.000 baht… da’s per euro 33,3800 baht. als ik op de site van GWK kijk dan klopt dit. kijk ik echter op wisselkoersen.nl zie ik dat ik 14.000 zou moeten krijgen…

Is dit gewoon winst voor GWK, of is er wat anders mis? Iemand een idee hoe het goedkoper kan? :slight_smile:

Het GWK zijn gewoon afzetters. De volgende keer kun je beter pinnen of wisselen bij een bank in Thailand.

Ik kijk meestal op wisselkoersen.nl. Nu zou je voor 1 euro 39.17 krijgen! Wel een verschil met het GWK dacht ik zo.

als ik aankom in thailand pin ik eerst op het vliegveld en daarna wissel ik mijn euro’s voor de rest van de vakantie.
Wissel eigenlijks nooit meer in Nederland.

Dit zou ik ook doen,alleen maar pinnen op het vliegveld.
De meeste mensen gaan Geld wisselen voor ze de immigratiedienst zijn gepasseerd,"foute boel jongens"dit mag je niet doen!!!
Deze wisselbureaus geven een lagere koers,dan de wisselbureaus in Bangkok!
Als je geld gaat wisselen(vliegveld)zie dat je juist genoeg hebt om een taxi of bus te betalen+geld voor het hotel.
éénmaal dat je bent geinstalleerd in je hotel,dan kan je op jacht gaan op de wisselkantoors met de beste koersen.
Voor Chiangmai kan ik je met de hand op het hart zeggen,dat sk money chance(charoon prathed road:dicht bij de pink river)de beste koersen geeft voor je euro’s.

Ik pin gewoon regelmatig, ik houd er gewoon niet van om veel contanten bij me te hebben. Maar pin gemiddeld 10.000 baht per keer. Nog geen klein bedrag, maar het iig niet het hele vakantie budget! Want zoals hier in NL, iedere keer €20,- ofzo daar begin ik niet aan. Dat kost me ook klauwen vol geld iedere keer.

Wij hebben onze baht weer ingewisseld op het vliegveld. We hadden nog 1000 baht en kregen €20,- ! Op dat moment stond de koers wel hoog, 49, nog wat. Maar we kregen dus eigenlijk iets meer.
(dit was in het Tax free gedeelte)

Oh ja, hotels geven over het algemeen ook geen gunstige koers.

Tja, het verschil tussen aankoopprijs-verkoopprijs vreemde valuta is risico en winst voor de bank. Vreemde valuta aankopen in eigen alnd is altijd duurder dan ter plekke, en in sommige landen is vanwege vermeede grotere risico’s het verschil groter tussen aan- en verkoopkoers.

Vandaag krijg je voor 1 euro:38.72bath in februarie toen ik in Thailand verbleef kreeg je nog 43.80bath(verschil =5.08bath per euro)je zult misschien denken dat dit niet veel geld is,maar als je 1000euro gaat wisselen ben je al gauw 5000bath armer!!

Waarom zou je uberhaupt geld wisselen bij de GWK ? Echt niet nodig, gewoon in Thailand pinnen…