Thailand

In december vlieg ik naar Thailand. Wat moet ik nou meenemen? Euro’s of toch maar USdollars?
Wie is er recent nog geweest en heeft er ervaringen mee?
Dankjewel.
Ebt

Dag ebt,

Gewoon Euri’s meenemen.
Ten eerste zijn deze wereldwijd steeds vaker gewilder dan dollars en ze zijn ook nog een meer (Baht) waard.
Je kunt ze overal inwisselen tegen goede wisselkoersen.

Succes en goede reis

Beste Ebt.

Wij zijn zeer regelmatige bezoekers van het Verre Oosten (6 maanden per jaar) en in het bijzonder Thailand.
Op basis van onze jarenlange ervaringen meen ik je te moeten adviseren voornamelijk je giro-betaalkaart te gebruiken.
De koers die achteraf gehanteerd wordt is een middenkoers. die in alle gevallen beter uitkomt dan de wisselkoers bij banken of agenten.
In THailand, Maleisie Cambodja, Singapore Indonesie kan je overal terecht bij de ATM pin automaten.
Wel adviseer ik je om minimaal 200 euro op zak te hebben voor het geval er geen pinautomaat voorhanden is.(zelfs in de kleinste plaatsen kan je pinnen).
Dit bericht is trouwens voor iedereen hanteerbaar die in het Verre Oosten reist of gaat reizen.
Groeten van AEC Jansz.

Hai,
Ik pin eigenlijk altijd…en ik heb de indruk dat je dan altijd een heel redelijke koers hebt. Tot enkele jaren geleden nam ik Nederlands geld mee, nu helemaal niet meer. Pinautomaten kom je werkelijk overal tegen!