Dollars mee naar Thailand?

Is het nuttig om dollars mee te nemen naar Thailand?

ja

martin
www.wereldrondreis.eu

Ik zou zelf geen dollars meenemen naar Thailand…omdat je tegenwoordig vrijwel overal kan pinnen, zelfs in kleine dorpjes.
Als je dan toch contant geld meeneemt, kan je beter gewoon euro’s meenemen; deze willen ze nog liever hebben dan dollars…en kan je ook bij elk wisselkantoortje omwisselen in Thai Baht…

Nee.

Als je contact geld mee wil nemen worden euros overal net zo goed geaccepteerd, en eerst euros wisselen naar dollars kost altijd geld.

Ik sluit me aan bij Dave en Steven. Pinnen en voor noodgevallen euro’s.

Euro’s In Laos en Cambodja word meer de Dollar en gevraagd maar men kan goed betalen met de Thaise Bath.

Owja LET OP:
Sinds 1 Jauari 2007 is pinnen in een NIET euro land duurder het gaat over € 2,- per keer dat je pint in Bijv: een Shopping Mall maar ook een ATM.
Dit geld voor Rabobank hoe dit met andere banken zit weet ik niet!

Nu we het trouwens toch over geld hebben een paar kenissen van mij zeggen dat men moet uitkijken op de nieuwe luchthaven het is allemaal wel leuk zo’n mooi nieuw gebouw alleen er lopen ZAKKENrollers rond!

Dit geld voor Rabobank hoe dit met andere banken zit weet ik niet!

De Rabobank heeft de regeling veranderd: pinnen was gratis en tegen een hele gunstige koers. Pinnen blijft gratis mits je een totaal pakket hebt, maar de koers wordt wel minder gunstig. Hiermee komt de Rabobank in lijn met de andere banken.

De vraag was: dollars meenemen naar Thailand? Antwoord is heel simpel: nee, kost alleen maar extra geld.

Ik ben bij een Belgische bank, dus ik zal daar moeten navragen hoe het zit met de kosten van daar te pinnen, hopelijk valt dat mee…!

Wij hadden met de eindejaarsfeesten van een aantal mensen dollars gekregen, dus we kunnen ze mss beter meenemen en daar wisselen? Nog 3 weken werken en het is eindelijk zover!!

Je kan in Thailand zelfs terecht met een Maestro kaart.
En zoals gezegd: euro of dollar, beiden worden aanvaard.
(In Laos en Cambodja is de dollar echter de 2e munteenheid)

In Laos en Cambodja kan verder ook makkelijk betaald worden met de Thaise Bath doen wij altijd.

Laos… Daar wilden we ook heel graag naartoe! Maar we hebben maar 1 maand. Zou dit te doen zijn om naast Thailand ook een week ofzo Laos mee te pikken? Misschien moeten we dat ginder bekijken, hoe het allemaal loopt!

1 week voor het noorden van laos kan, het is wel krap.
3 weken thailand is goed om de highlights te zien, maar iets langer is misschien fijner.

succes met de keuze.

martin
www.wereldrondreis.eu

nee niet doen!! je kunt er overal pinnen… er zijn over ATM machines waar je gewoon kunt pinnen! en hier geld omwisselen is veel duurder!
groet bob

Een week Laos kan, dat heb ik ook gedaan.
Vanaf Chiang Kong in Noord-Thailand de langzame boot nemen naar Luang Prabang (2 dagen), dan door naar Vang Vieng met een minibus (overal te boeken bij elk guesthouse) en dan door naar Vientiane (de hoofdstad) met de minibus. Vanaf Vientiane kun je de nachttrein pakken naar Bangkok, vanuit elk guesthouse pikken ze je op om je naar het treinstation in Thailand te brengen (aan de verkant van de rivier).

In Thailand heb je geen dollars nodig, je kunt overal pinnen.
In Laos heb je zeker dollars of Baht (Thais geld) nodig, pinnen kun je daar alleen maar in Vientiane met een Visacard.
In Laos kun je met allerlei valute betalen overal voor een redelijke koers, de mensen daar zijn gewend aan buienlands geld.
In Thailand kun je meestal alleen betalen met Baht.