Geldzaken:euro/bath

Beste thailand vrienden!!Ik weet dat er massa’s wisselkantoren zijn in Bangkok,maar zoals je al kunt raden,zoek ik een adres waar je de beste koers krijgt voor je BATHS!!!Een goude tip aub.Ik weet wel die zoekt die vind,maar wegens tijdsgebrek bij mijn aankomst,wil ik er meteen naar toe gaan.gegroet:georgessiam.

:chin:wat voor een bedrag heb je in je hoofd voor 1 euro nu is het overal rond de 50bath voor 1 euro en soms kun je zelfs beter pinnen dan wisselen
:thailand::cambodia:

http://www.thailandforum.be/Forum/index.php?topic=195.0
Hopelijk heb je hier iets aan.

Frank

Pinnen moet ik zeker niet doen,verlies in thailand en Belgie komen er ook kosten bij(dit is geen optie pinnen)gewoonlijk wissel ik al mijn euros in een keer in Bangkok(dus een heel groot bedrag)fransjes!!!juist een adres moet ik hebben!!gegroet en bedankt voor je reactie!! georgessiam.

Ik zal eens hier gaan surfen Frank,bedankt voor je reactie!!Kent er iemand "super rich money exchance(central world)in Bangkok???gegroet:georgessiam.

Ik kom niet zoveel in Thailand (1x per jaar). Het lijkt me niet zo moeilijk om als je meerdere keren gaat dat snel te achterhalen.

Aan wisselkantoren geen gebrek,dat weet ik ook,ik loop er geblindoek naar toe,maar bij mij liggen de zaken anders(kan niet in detail treden)normaal maak ik er werk van,maar moest ik dat doen dan geraak ik in tijdsgebrek!! Zodoende had ik een posting gemaakt,misschien dat de forumleden of mensen die verblijven in Bangkok,me konden helpen!!gegroet:georgessiam.

GG,

Vraag dit in een PM aan een expat !
Misschien aan boksida of …
In het noorden heb ik vrienden maar niet in BKK.
BKK is Bigg ! ( Belgium ).

Succes !

Zelfde voor mij in cnx heb ik ook vrienden,maar niet in Bangkok,en als het voor een paar euros waren had ik het eerst de beste wisselkantoor aangedaan in Bangkok!!Ik zal boksida eens een pm sturen,misschien weet hij iets?In iedergeval bedankt voor je berichtje Frank!!georgessiam.

sawasdee, khun Georges-je kent natuurlijk al die andere Thailand fora waarvan het www wemelt, zoals thaivisa, thailandvisa, thailand.startpagina (NIET prikbord-thailand forum iets met xsbb), thaibel, en in het Duits-dus vaak veel informatiever, tipthailand-forum, siampedia, fernwehforum, orient-expat, lonelyplanet/thorntree, en nog een paar 100 meer-met google kom je erzo.
Zoals ik ook nog meldde op dat NL/thailand pag forum; hier in BKK-waar ik nu 8 daagjes weer ben, en als je GROTE biljettekes-denk aan die mooie groene 100jes, gaat ge naar SUPERRICH, fel-oranje kantoren in sois naast Big C tegenover World Trade, open van 9.00-18.00, zondags ‘‘wan yuth’’=toe.
Ik kreeg toen 49,45/per 1 EUR-dat was ruim 0,3 bt meer als de betere bank-kantoren rond Khao Sarn-en ruim 0,5 bt meer als op d’n airport. Op 400 EUR brengt het je dus 200 bt meer in cash THB uitbetaalt als op airport. koers voor mindere biljettekes is ietske lager. Nemen GEEn checks! PAS meenemen!
alleen voor degenen die niet bevreesd zijn met wat grotere geldbedragen rond te lopen. de gemiddeld bekpekker doet het dan in z’n broekske-en die koers is echt stukken beter als via ATM/PIN etc. khrap. choke dee, duay, nah!

oh-en als ge d’n gratis red stadsbus weet te herkennen is de aanreis ook nog gratis-is mij althans gelukt. de beer-garden tenten bij WTC zijn inmiddels ook alweer open-dus je kan meteen gaan spenderen een ne koele Asahi, of Federbrau-niks van dat bittere Singha meer tegenwoordig! palaleke nog nie gezien, maar Stella en Duvelkes ook tegenwoordig volop te krijgen

Dat was mij ook aangeraden om mijn euro’s te wisselen bij Super rich aan het central world,het zou in een klein straatje liggen(rechtover)en natuurlijk neem ik alleen maar grote biljetten mee,anders ligt de koers nog lager!!Over een duveltje drinken,doe ik pas achteraf als de zaak is geklonken!!(vooraf zou moeilijk gaan,want ik heb mijne lijfwacht bij"mijn vriendin")bedankt voor je berichtje:georgessiam

En daar gaat je zo gewenste koerswinst dan. Maar het blijft een aangenaam tijdsverdrijf.

:chin: je denkt het zelfde als ik :thailand::cambodia:

Ik heb het vannacht uitgerekend,en ik zou er een aardige “bath” aan over houden.(moet mijn eerste schijf betalen huis)Natuurlijk schommelen de koersen in Thailand dagelijks,hoe hoger de inflatie hoe beter voor georgessiam!!

:chin:En als je het op een Thaise bank zet voor een paar maanden misschien krijg je een hogere wissel koers:THAILAND: :cambodia:

Dat dacht ik ook Fransjes, maar ze willen geld zien!! Het zijn lieve mensen mijn toekomstige familie,maar tjaaa??Hoe en waar en wat ze doen met het geld,dat is hun probleem!! Er is een datum afgesproken en daar moet ik mij aan houden.Natuurlijk wordt alles op papier gezet,en geregistreerd(mijn eisen)groetjes:georgessiam.

Bepaalt u dan zelf niet wat er met uw geld gebeurt. Het is toch a.s. schoonfamilie.

[quote=“carton, post:18, topic:62513”]

Bepaalt u dan zelf niet wat er met uw geld gebeurt. Het is toch a.s. schoonfamilie.[/quoteNeen,daar moei ik mij niet mee,ik kan wel advies geven,zoals "hun geld"beleggen,thats it!!Wat mij aanbeland is het “huis” (een heel mooi huis dat meer waarde heeft dan het bedrag dat is afgesproken!!)gegroet:georgessiam.