Hallo!
Mn zus en ik gaan voor het eerst rondreizen in Thailand in februari. En we hebben allebei geen creditcard…is het perse nodig om een creditcard mee te nemen of is het zonder ook goed te doen?
Hoor het graag.
Groetjes!
Jennifer
Hallo!
Mn zus en ik gaan voor het eerst rondreizen in Thailand in februari. En we hebben allebei geen creditcard…is het perse nodig om een creditcard mee te nemen of is het zonder ook goed te doen?
Hoor het graag.
Groetjes!
Jennifer
deze vraag is pas nog in het forum geweest.
nee je bent geen creditcard nodig, in thailand kun je overal pinnen.
hallo Jennifer
je hebt in thailand geen creditcard nodig je kan goed zonder reizen gewoon pinnen daar kan bijna overal soms vragen ze in een hotel weleens om een creditcard bij het boeken maar als je rond gaat reizen zonder iets van te voren te boeken dan geen enkel probleem
groetjes dirk
Hallo.
Alleen bij het boeken van een hotel of het huren van een auto kunnen ze om een creditcard vragen, overigens niet ieder hotel vraagt er om.
Het hotel kan en zal dan ook als je niet van tevoren annuleert 1 nacht P/P in rekening brengen.
Voor auto huur is het als je schade rijd of voor de borg een Creditcard vragen.
Over het algemeen kan je gewoon je euro pas van welke bank in Nederland dan ook gewoon overal pinnen in Thailand, let wel op dat je maximale pin bedrag per dag 20000 BHT is.
Je leest hier en daar dat je per dag 30000 BHT kan pinnen, maar helaas dat is niet zo.
Een hele goede reis
Kolobos: het maximale pinbedrag is bij de meeste banken 20 biljetten per transactie (meestal dus 20,000 Baht). Daarnaast zal je via je Nederlandse bank een maximale daglimiet hebben, maar dat heeft dus niets met de Thaise bank waar je je geld opneemt te maken.
Ik vind een creditkaart handig als back up wanneer ik alleen reis en er gebeurt wat met mijn pinpas. Maar aangezien jullie met zijn tweetjes zijn, kun je de ander als vangnet gebruiken.
het is altijd fijn een creditcard te hebben voor in noodsituaties
sommige ziekenhuizen behandelen pas als ze zien dat je een credit card hebt…
ik zou er altijd een mee nemen voor in nood
Vraag is idd net behandeld, zie ook dit topic:
bedankt voor jullie reacties! Ik ga er eentje aanvragen. we zijn ook bezig hotel te boeken voor eerste dagen bangkok, en daar hebben we ook creditcard voor nodig…
zag inderdaad nadat ik vraag geplaatst had dat deze al eerder voorbij was gekomen…sorry! niezo handig…
groetjes!