Geen creditcard en dan....Er is een oplossing

Zoiezo nodig om tickets te boeken. Hiermee zal ik al zo’n dikke €80,- kwijt zijn. En die andere €120,- komt ook wel binnen het jaar op, heb ik geen problemen meelol2

Ha goed dat ik je hier tref! Staat je naam op de kaart? Of zoals Iyong zegt, halen ze het door een scanner en je naam komt “tevoorschijn”?

Dus je gaat zo’n kaart aanschaven?

Nee er staat geen naam op de kaart, bij online boeken geef je Cass Passport als naam. Op de chip staan al je gegevens die corresponderen met een online rekening waartoe je toegang hebt.

Houd er rekening dat het aanschaffen van de kaart zo’n 15 á 20 minuten in beslag neemt omdat ze al je gegevens moeten invoeren. Of ik had een hele langzame tante

Yep!

Dus als ik zeg maar tickets boek bij Airasia dan is mijn naam niet Esther maar Cash passport? En als ze het willen checken aan de balie bij Airasia (je hoort vaak dat de creditcard houder een reiziger moet zijn) dan kunnen ze dat ook zien? Ik bedoel daar zien ze dat ik Esther heet, of heet ik Cash passport?

Sorry voor mijn vele vragen, ben nogal onzeker met dit soort dingen en houd van duidelijkheid…

Ben even wat duidelijker,

Bij dit veld vul ik dus Cash passport in ipv eigen naam? Of gebeurt dat pas later bij de credit card details? Je ziet het ben een leek:redface:

http://img.photobucket.com/albums/v498/essieb/airasia.jpg

Bij de meeste boekingsite’s waar ik heb geboekt staat ook vermeld dat ze prepaid creditcards accepteren en dat is ook precies wat de kaart is.
En vele vragen geeft niets had ik namelijk ook alvorens ik de kaart heb aangeschaft omdat ik ook niet voor verrassingen wil komen te staan.

Een vriend van mij is onlangs teruggekeerd van vakantie en heeft de kaart ook gebruikt die heb ik het hemd van z’n lijf gevraagd erover.

Pas bij betalinggegevens voer je casspasport in, in het eerste veld komen je ticketsgegevens te staan en die moeten gelijk aan je paspoort zijn anders heb je wel een probleem.

Heb geen idee of het er vermeld staat om het simpele feit dat ik er nooit op gelet heb. Hoelang bestaat zo’n kaart nou? Paar maandjes nog maar naar mijn idee. Staat het ook bij Airasia? Kon het zo gauw niet vinden namelijk.

Had je mijn voorbeeld nog gezien? We hadden een “crosspost” dus kans dat je er overheen gelezen hebt. Bedankt trouwens voor je snelle reacties!

Wat ik heb kunnen terug vinden is dat een dergelijke kaart voor de zakelijke markt al een jaar of 5 bestaat en sinds eind vorig jaar voor particulieren beschikbaar is. Wellicht dat het al wel langer bestaat maar heb daar niet echt naar gezocht.

Na ja, maakt ook niet uit eigenlijk hoe lang zoiets al bestaat. Gaat mij er even om hoe ik met zo´n kaart bij Airasia kan boeken. Snap namelijk niet zo goed waar je de “naam” Cash Passport moet invullen aangezien je dat zei. Beetje raar eigenlijk als ik er bij nadenk. Op mijn paspoort staat Esther en op het ticket zou dan Cash Passport staan! Haha!

Ik denk dat je pas aan het einde van de rit (boeking) je cashpaspoort kan aanvinken? Maar in het begin gewoon je naam invult…

Dat lijkt mij ook het meest logisch. Zal straks eens kijken hoever ik kom tijdens een “nep” boeking.

ben benieuwd naar de uitkomst…

Dit krijg ik er uiteindelijk voor, als ik mevrouw Jansen ben met paspoort nummer 123456789 geboren op 16-6-1980 :wink:


Zie dus nergens de optie prepaid creditcard.

Hoop dat Olav me nog op weg kan helpen.

Nou ik wordt er ook niet echt wijzer van. Zie ook de optie debit card niet staan.

staat achter de / bij creditcard. Dus Creditcard “slash” Debitcard.

Nou ja, Olav weet het vast. Hij heeft immers zelf ook bij Airasia geboekt;)

En card bank name? Wat houd dat in? Het is niet van de Rabo, ABN, ING, etc maar waarvan dan wel? GWK is toch geen bank? Kom er nooit, vind m veels te duur;)

De ing card easy is misschien ook een oplossing het is dan wel een creditcard maar kost maar 10 euro per jaar http://www.ingcard.nl/Alles+over+ING+Card/ING+Card+Easy/index.htm
Mij bevalt ie uitstekend, hij kwam een paar jaar terug als beste uit de test bij de consumentenbond heb hem toen aangeschaft, 1ste jaar was toen overigens gratis.

Volgens mij maakt een boekings-site geen onderscheid tussen debet en credit kaarten.

Je naam op een debet of cash-kaart? Staat er geen naam op, dan kun je er ook niet mee betalen, want je kunt het gebied: “card holder name” niet invullen.

Ik kan hier in Thailand bijvoorbeeld niet online betalen met mijn Kasikorn-ATM card, omdat mijn naam er niet op staat, ondanks dat het een visa-electron kaart is.
Speciaal voor online aankopen heb ik dan ook een Amex-kaart; is duur maar is de enige kaart die ik in Thailand kon bemachtigen.