Geen creditcard en dan....Er is een oplossing

Kan je niet of mag je niet online ermee betalen? Je gegevens zijn naar mijn weten wel bekent namelijk. Als ze je chip nakijken (of zoiets) dan komen je gegevens wel gewoon tevoorschijn. Dus als ik zeg maar Esther invul dan zien ze dat dmv op de chip “te kijken” althans dat idee heb ik.

Wat ik trouwens wel apart van jou kaart vind is, je zegt dat je Visa electron hebt, als ik kijk op de site van Airasia en even verder zoek dan zie ik dat het gewoon mogelijk is. Airasia is natuurlijk een voorbeeld, daar kwam ik het toevallig tegen. Lijkt mij dat ze dan jou kaart ook zouden moeten accepteren.

Heb net geprobeerd om een link te plaatsen, het lukt alleen niet. Of althans het lukt wel maar de site/link is niet geldig. Krijg dan een Error. En via Airasia zelf kan ik t niet vinden. Maar als je op Google Airasia en Visa electron intikt dan zie je wat ik bedoel.

Begrijp wat je bedoelt. Met name bij Airasia (een ‘lokale’ vliegtuigmaatschappij) is het belangrijker dat je betaald, dan dat je identiteit klopt. Zo is de e-ticket met betalingsbewijs onontbeerlijk.
Bij bijvoorbeeld NokAir kun je zelfs bij 7/11 betalen.
Maar goed, ik ga de volgende AirAsia trip eens betalen met mijn debet-card; is altijd stukken goedkoper dan de AmEx. :zon02:

Je kan bij Airasia ook met de creditcard van iemand anders betalen zag ik al wel. Maar als ik kijk bij Bangkokairways dan krijg je gelijk al een “waarschuwing/nieuwsbericht” dat de creditcard houder aanwezig moet zijn tijdens de reis. Deze laatst genoemde is daar dus duidelijk strenger mee.

Ga straks naar het GWK, heb nog wel wat vragen maar daar zullen ze me vast mee kunnen helpen. (zou niet best zijn als ze er geen verstand van hebben)

Je bedoelt toch gewoon dat ik alles even moet printen wat mijn betaling aantoont? En natuurlijk de tickets anders kom ik nog geen meter ver;)

Dat doe ik zoiezo altijd, alle bewijsjes print ik en stuur ze voor alle zekerheid ook nog naar een hotmail account. Zo kan ik ten alle tijden bij mijn reisbescheiden.

Heb vanmiddag een kaart aangeschaft. De vrouw achter de balie wist er helaas ook niet veel van. Ze heeft m zelf ook maar gebruikt m enkel om geld in NL te pinnen (waarom heb je dan zo’n kaart vraag ik me dan af…) Wel staat er een nummer (CVV/CID) op de handtekening strook, als banknaam moest ik GWK Travelex gebruiken (dacht zij…) en mijn naam staat idd niet op de kaart maar kan wel worden opgevraagd dmv het creditcardnummer.

Duurde idd wel lang, wat Olav ook al zei. Heb zeker 20 minuten binnen gestaan. Maar ach, als ik voor 20 min “werk” een hoop gemak heb vind ik het prima!

Ik hoop vanavond de tickets te boeken. Ik laat t weten…

Het is gelukt! :cheer:

Duurde alleen wel eventjes, om precies te zijn een dag:wacko:

Eerst alle gegevens bij Air Asia ingevuld, toen ik ging betalen kreeg ik een error melding oftewel betalen ging niet.
3x geprobeerd en tot 3x lukte het niet.
Daarna getest door bij Agoda een hotelovernachting te boeken, ging perfect!

Kijk op mijn cash passport “afschrift” en zag dat Agoda keurig was betaald ook zag ik dat Air Asia was betaald, maar ook weer doorhaalt dmv een streep…

Vanochtend gebeld met GWK, kreeg een vriendelijke Engelse dame aan de telefoon en ze vertelde me dat het zou kunnen komen omdat Air Asia mijn eerste betaling was en daarom mis is gegaan.

Vanochtend weer 3x geprobeerd! Einde rit gooit Air Asia me van de site af, buzzzzzz, kreeg zo’n irritant bijtje die me vertelde dat de site druk was, van plaats ze dat nou van te voren aangeven?! Kon dus weer de hele rattaplan gaan invullen:mad: Na 3x was ik het zat, laat maar! Dan maar niet naar Chiang Mai met het vliegtuig!

Vanmiddag toch nog een keer geprobeerd en zonder problemen kwam ik door de site heen en heb betaald!!! Daarna al snel een email ontvangen en de E tickets uitgeprint:cheer:

Dus mijn onderschrift klopt in dit geval wel;)