Probleem bij boeken Vietnam Airlines

Ik heb geprobeerd om een binnenlandse vlucht te boeken met Vietnam Airlines, gewoon op de site van Vietnam Airlines zelf. Als ik alles heb ingevuld, krijg ik steeds deze melding:

Failed to verify with Card Provider. Please try again.

Ik dacht eerst dat het aan mijn creditcard lag, dus heb naar de bank gebeld. Daar kreeg ik te horen dat er niets mis was met mijn creditcard en dat Vietnam Airlines niet had geprobeerd om verbinding te maken met mijn creditcard. Ik heb trouwens gewoon een mastercard van de ING.
Toen heb ik dus maar naar Vietnam Airlines zelf gebeld, waar ik iemand aan de telefoon kreeg die heel gebrekkig engels sprak. Ze vertelde dat de site voor niemand werkt ofzo, maar weet niet of ik het goed begrepen heb, en zei dat ik mijn ticket maar in Vietnam moest boeken. Maar ja, ik wil dus meteen doorvliegen naar Nha Trang als ik in HCMC aankom. Ik heb ook op andere sites gekeken, maar de enige andere optie die ik ben tegengekomen is 3 keer zo duur.
Heeft iemand dit probleem ook gehad (en opgelost), of weet iemand misschien een site waar je voor dezelfde prijs tickets van Vietnam Airlines (of een andere maatschappij die ook naar Nha Trang vliegt) kan boeken?

Hoi,

Wij hadden precies hetzelfde probleem. Wij hebben gisteren een vlucht proberen te boeken bij vietnam airlines en kregen dezelfde foutmelding! Wij gaan nu maar gewoon daar boeken, maar ja dat is bij jou dus geen optie!

Groetjes Celina

je kan vietnam airlines ook boeken bij cheaptickets.nl ik weet niet of dit veel duurder is dan direct boeken in iedergeval veel succes

groet dirk :chin:

Bedankt voor jullie reacties!
Het ligt dus niet aan mij, hoop dat het gewoon een tijdelijke storing is ofzo die snel weer is opgelost…
Ik heb ook op cheaptickets.nl gekeken en daar kom ik uit op 80 euro pp. Op de site van Vietnam Airlines zelf is het 23 euro pp, dus scheelt best wel wat… Maar ja, als het echt niet anders kan denk ik dat ik dat toch maar doe.

ook op vliegtarieven.nl
succes

dat scheelt inderdaad behoorlijk veel mischien kan je het later nog eens proberen en als het probleem zich voor blijft doen dan zou ik bij een van de andere sites boeken als ik geen keus had

Ook herhaaldelijk gehad. Misschien ligt het aan je browser. Op m’n netbook gebruik ik altijd Firefox, tenzij ik problemen krijg op sites. Explorer werkt dan wel (althans, in mijn geval).

Hallo,

Het kan inderdaad ook een tijdelijke storing zijn. Ik zou het gewoon over een paar dagen nog een keer proberen. Of met een andere creditcard.

Ik heb een paar dagen geleden on line bij Vietnam Airlines geboekt met een VISA creditkaart. Dat ging prima. Wel eerst aangemeld als gebruiker en mijn gegevens inclusief die van de creditkaart ingevoerd.

Over de prijsverschillen: vergelijk verschillende sites. Ik heb 1 vlucht bij VA geboekt omdat die goedkoper was dan de ticketzoeksites, maar een andere vlucht van VA (uitgevoerd door Cambodian Angkor Air) was bij VA juist aanmerkelijk goedkoper.

Johan

dan is het via de site van VA toch beide keren de goedkoopste :slapen: :unibrow:

:lol: Grappig Dirk!

Ik hoop dat je eruit komt Esster. Misschien is het een marketing ‘ding’, zodat je je gaat inschrijven en met credit card betalen. Op de momenten waarop wij onze creditcard gebruikten om een reis te betalen, hebben we eigenlijk ook geen problemen gehad.

Heel veel succes en ik hoor graag of het gelukt is en hoop voor je dat de goedkoopste optie toch gaat lukken!

Groetjes,

Anne-Jitske

Ha ja, ik zie het, dat moest zijn:
Hanoi - Siem Reap was goedkoper bij ticketzoeksites
Siem Reap - Phnom Penh echter aanmerkelijk goedkoper op de site van VA

Johan

Ik hoopte erop dat het inderdaad een marketing iets was en heb me dus vol goede moed ingeschreven en nog een keer geprobeerd te boeken, maar helaas. Toch bedankt dat iedereen zo met me meedenkt :slight_smile:
Ik denk dat ik toch niet voor de duurdere vlucht ga, maar mijn plannen gewoon ga omdraaien, eerst met de bus en dan later terugvliegen, dan kan ik het ook gewoon vanuit daar regelen.
Maaar mocht nog iemand een oplossing weten dat hoor ik het graag natuurlijk!

Hallo Esster,

Ik heb de binnenlandse vluchten geboekt via www.vietnamairlines.de en gaf geen problemen.
Heb je het via deze site al geprobeerd?
Wel staat er bij de faq het volgende:

1. Welche Zahlungsmethoden gibt es ?
    Wir bieten folgende Zahlungsformen auf unserer Webseite an:
    Kreditkarten : Visa , Master Card
    Vietnamesiche Karten : Connect 24, SG24
    Virtuelle Karten und Einweg-Karten werden nicht akzeptiert.
    Um eine Online-Zahlung durchführen zu können, muss der Karteninhaber bei seiner Bank den Online-Service anmelden.

Bei Zahlungen mit Visa und Master Card muss der Karteninhaber auch der Reisende sein und muss (vor dem ersten Flug ) beim Check-In seine Karte zwecks Prüfung vorzeigen. Während des Zahlungsvorgangs kann es möglich sein, daß Ihr persönliches Passwort gefordert wird.

Misschien werkt dit?

gr
Ton.

Ik heb ook met ING creditcard diverse vluchten geboekt op de website. Ik was wel op dat moment in Vietnam. Probeer het eens vanaf een andere computer?!

Met de bus naar Nha Trang reizen na een lange vlucht lijkt me niet ideaal, dat is behoorlijk heavy om je reis te beginnen. Ik heb de nachtbus naar Nha Trang genomen en kwam behoorlijk brak aan.

Hoop dat het lukt, succes!
Edwin

Ik heb het zelfde probleem. Ik ben al twee weken aan het proberen en het lukt steeds niet.
Een storing is het dus niet. Op mijn werk lukt het ook niet. Een vriend van me lukt het ook niet. De Duitse website niet.
Na gemaild te hebben met vietnam airlines UK hebben ze vandaag voorgesteld om het te proberen via de UK website. Deze is echter meer dan twee keer zo duur…+ €85 retour.
Dat ga ik dus niet doen.

Ik ga me nu denk ik maar registeren, dat heb ik nog niet geprobeert.

En via deze site is het nog redelijk vergelijkbaar, + €15 op een retourtje. Valt mee.
http://www.tnktravelvietnam.com/html/ticket_airline.htm

Wij hebben precies hetzelfde probleem. Heb net een mail gestuurd naar Vietnam Airlines!

Ik zie een reactie op mijn laatste post. Vakantie is inmiddels al bijna een jaar geleden maar uiteindelijk via tnk travel de tickets geboekt.
Was wat omslachtig allemaal maar het ging wel allemaal goed.

Oeps, zie het nu pas dat het een jaar geleden is! en nog steeds hetzelfde probleem…

Zelfde probleem hier met vietnamairlines, ook met een ING creditcard. Via welke weg dan ook en met verschillende browsers, geen resultaat. Vietnam airlines blijft aangeven dat mijn creditcard gegevens niet kloppen. Pardon? :slight_smile:

Na wat zoeken, vond ik een oplossing: http://www.flyvietnam.com/ Ticket werd hiervoor 5 euro pp duurder, maar soit: dat is een stuk minder dan via andere sites… :slight_smile: