Probleem bij boeken Vietnam Airlines

Hallo Johan,

Fijn dat het toch nog gelukt is met geringe meerkosten.
Misschien heb je ook ook ING wereldpas?
kijk dan even bij het topic over kosten pinnen in Viet Nam; kan je die zo misschien terug verdienen.

Maar even over de problemen, want dat wil ik graag weten, ga dit navragen in Viet Nam zodat er in de toekomst mensen met hetzelfde probleem misschien geholpen kunnen worden in de toekomst.

Daarom deze vragen, als je deze zou willen beantwoorden aub?

Ik ga er vanuit dat je bij Vietnamairlines op de site bent geweest, deze dus en ook bij de welkomspagina als lokatie "Netherlands "hebt gekozen en dit hebt gekregen?
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?lang=en&country=netherlands&country_code=NL

En dan via bovengenoemde site geen betaling kon doen met de ING MC?

Wanneer ik dit weet kan ik je binnen enkele dagen laten weten wat er mis is gegaan.

gr.
Ton.

Ha Ton,

Ook via je link geprobeerd (ik kreeg bijna hoop :slight_smile: ). Voor een eerste idee, ik heb “twee bronnen”:

1. De dame van de ING (telefonisch). Die kon zien dat ik een vlucht had geboekt via de eerder genoemde site, maar geen enkele keer was er contact geweest vanuit de site van vietnam airlines (gisteravond 5x en vandaag 5x geprobeerd). Mastercard was ook niet offline.
  2. De dame van VA (per mail): “We would like to inform you that at present our system have problem with visa and master card. So you can not book ticket now. Please try anther time again or you can contact Ticketing office to buy ticket.”

Ben wel benieuwd. De pest is dat de gewenste vlucht via VA qua tijd het meest ideaal is, maar 30 euro p.p. voor twee uur eerder kunnen vliegen / aankomen is weer wat veel (de genoemde site is dus niet altijd maar een beetje duurder! :tear: ).

Groet Johan

P.s. O.a. dank aan jou voor de vele informatie hier. Veel aan gehad!

Hallo Johan,

Ik net 2 minuten geleden een mail naar Viet Nam gestuurd met dit probleem.
Dus even afwachten wat zij kan uitvinden wat het probleem is.
Ik hoop op een antwoord dat jouw en andere mensen kan helpen.

Ik wil je ook nog bedanken voor je opmerking bij de ps.

Even afwachten Johan en dan meld ik me weer op dit topic met hopelijk een oplossing.

gr.
Ton.

Hallo Johan,

Ik antwoord ontvangen vanuit Viet Nam.
Alleen is het geen oplossing voor jouw.

Hier even een citaat uit het antwoord, houd even in ogenschouw dat zij een zeer positie heeft bij 1 van de grootste reisbureaus in Viet Nam en er uit het citaat wel iets van een frustratie, van haar kant, waarneembaar is over dit feit.

Hello Mr. Ton,

I can totally understand your problem. Here are some reasons you may refer:
For booking online, clients have to pay via credit card, however now lots of credit card theft hidden. Some bad guys may use others’ credit card to buy their own flight tickets, or even the card is fake. And Vietnam airlines is not professional enough to recognize in case of cheating. That is why VNA refer clients to book via agent, where payment can be ensure 100%. Especially for international flight tickets which amount is very big, VNA always try to make the risk less.

Dus wanneer er volgens het computersysteem van VA maar iets van twijfel ( weet dus niet de criteria ) is , zoals in jouw geval helemaal onterecht, weigeren ze de boeking.

Maar even een vraagje.
Ik zag dat je graag een vlucht wilde boeken, maar deze 30 euro pp duurder was dan de prijs op de VA -site.
Is die 30 euro niet 30 usd.?

Ik weet uit ervaring dat 30 euro pp. wel ongeveer de maximale kosten zijn bovenop het ticket voor een vlucht van Europa naar Viet Nam en zeker niet voor een binnenlandse vlucht.
Deze zitten variëren ( zoals in jouw eerdere boeking ) van 5 t/m 30 usd pp per vlucht.
Prijs is dan afhankelijk van de vraag en het aanbod en van de route.

Helaas Johan meer kan ik er ook niet aan veranderen.
Maar ik ben in de afgelopen jaren best wel handig geworden om een leuke prijs te vinden en wil je graag helpen met zoeken als je dit wilt.

Ik denk dat ook andere mensen je graag willen helpen, is toch een uitdaging om een beste prijs te vinden?

Dus wanneer je dit wilt, zou je dan aub de datum en route kenbaar willen maken en de favoriete tijd?

gr.
Ton.

Net via vietnam airlines mijn tickets voor volgende zomer Bangkok-Hanoi en HCMC-bangkok geboekt.
Vlotjes, zonder enig probleem. Ik heb betaald via mastercard.

Hallo Wilfried,

Fijn dat het je wel gelukt is, met MC van de ING ?

Houd even in de gaten dat je deze CC meeneemt naar Viet nam.
Bij de luchthaven kunnen ze vragen om deze te tonen en je bent dat dan verplicht; staat in de kleine lettertjes in de voorwaarden.

Kan je dit niet heb je een probleem en kunnen ze zelfs weigeren op de vlucht als je geen andere tickets koopt ( is het extreemste, maar komt echt in 50% van de gevallen voor).
Dus om gedoe te voorkomen op het vliegveld echt meenemen.

gr.
Ton.

Net ook met mc van ing verschillende vluchten geboekt bij vietnam airlines, geen problemen. Ze vragen wel je mastercard secure code via de ing site.