Heb ik een probleem zonder creditcard?

Hoi allemaal :chin:,

Over een paar weekjes vertrek ik dan eindelijk weer voor 3 mnd. naar Bangkok. Vanuit daar ga ik naar Laos, Cambodja & Viëtnam.
Heb er al heel veel zin in!

Nu zit ik met een probleempje denk ik!
Omdat ik geen baan meer heb kan ik geen creditcard aanvragen & ik ben ook geen student meer.

Ik wil een aantal binnenlandse vluchten nemen. Kan dus niet via internet (Airasia) vliegtickets boeken omdat ik niet in het bezit van een CC ben.

Nu is mijn vraag: Kan ik mijn vliegtickets ook ter plaatse boeken op het vliegveld of toeristen boekingskantoortjes met contant geld?
Of moet ik nu over land de grenzen oversteken?

Als er iemand is die ook gereist heeft zonder creditcard of andere tips heeft voor mij zou ik enorm blij zijn!

Veel liefs Yvette…:dag:

PS: Ben al eerder een paar maanden in Thailand geweest & heb toen niet 1x gebruik gemaakt van mn CC.

Overland is het ook goed te doen alleen vietnam zal met het vliegtuig doen er zijn zat reisburotjes in bangkok dat zal wel moeten lukken vergeet voor vietnam niet op tijd je visum te regelen .met een bankpas kan je in thailand bijna over al geld op nemen.
ik zelf ga als alles mee zit weer in jan.2008
als vast een fijne tijd toe gewenst in deze landen

Air Asia heeft soms wel kantoortjes op vliegvelden zitten, maar je bent vaak een stuk duurder uit wanneer je je tickets pas heel kort voor vertrekt boekt. (Al maakt je dat weer een stuk flexibeler ;)) Sterker nog: Air Asia tickets zijn dan vaak net zo duur of zelfs duurder dan tickets van andere (budget) maatschappijen.

Wat je kan doen is je ticket voor vertrek boeken met de CC van bv je ouders/vrieden ofzo. Of je regelt ter plekke iets en je betaalt contant.

Trouwens: Laos-Vietnam-Cambodja over land is heel goed te doen hoor! (Heb ik ook gedaan.)

Groet,

Jenny

Hi Yvette,

wij hebben afgelopen september Cambodja en Thailand bezocht en terplekke nergens de CC gebruikt. Wij hebben de CC alleen vooraf gebruikt voor een ticket van BKK naar PP met Air Asia. Heb alleen in Siem Reap een keer moeten zoeken naar een geschikte pin-automaat voor m’n rabopas, omdat de eerste twee banken alleen met CC’s werkten. Bij Canadian bank lukte het wel en die schieten in Cambodja uit de grond als paddenstoelen:biggrin:

Ik heb altijd een reserve cash(+/- $200) bij me, zodat ik niet zonder kom te zitten ivm met pinproblemen o.i.d.

Voor tips met grensovergangen zou je bv op talesofasia.com kunnen kijken. Let er wel op dat veel verhalen spandender zijn als je ze achteraf zelf ervaart :slywink: Hadden wij tenminste.

Succes en veel plezier :chin: