Creditcard meenemen waarmee geboekt is en medicijnen

Hoihoiii…

Nog even een vraag. Wij hebben de vlucht naar bangkok en een hote en resort geboekt met een creditcard die we niet meenemen. (Is van een moeder van mijn reispartner) Wel een copie. Op de tickets staat dat er soms om de creditcard gevraagd kan worden. Kan dit problemen veroorzaken?

Ook heb ik gelezen dat geneesmiddelen in de originele verpakking vervoerd moeten wordeb. Denk aan paracetamol ibuprofen ors loperamide reisziekte tabletten en allergietabletten (receptplichtig). Iemand hier ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt! !

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

paracetamol, ors en pillen tegen diarree kun je makkelijk en goedkoper in thailand aanschaffen. Kocht laatst een busje van 100 paracetamol voor 35 baht, ors kost in 7-11 6 baht per zakje en antie diarree pillen rond de 50 baht per 6 stuks. dus je hoeft die niet mee te nemen.

Voor medicijnen zou je bij de apotheek een medisch papoort kunnen vragen en dat is voldoende.

Voor de credit card: neem contact op met de luchtvaartmaatschappij, soms kun je de kaart vooraf tonen of is een kopie voldoende.

Ik heb al vaak tickets en hotels geboekt met een creditcard.
Ik heb hem nog nooit hoeven te laten zien. (Maar misschien is het wel verstandig om voor alle zekerheid eerst even na te vragen, zoals stevenl al zei.)

Ik heb mijn creditcard wel eens moeten laten zien op het vliegveld. Best vervelend als je hem niet bij je hebt en je daarom niet mee mag…

Ik heb mijn cc ook een keer moeten laten zien. Sterker nog, mijn pasje was in de tijd tussen het boeken en vliegen vervangen, dus het pasnummer klopte niet meer. Ik heb een tijd in een kantoortje van SA gezeten, al bellend met Nederland, om het op te lossen.

Volgens mij staat er ook dikwijls vermeld, dat diegene die een ticket reserveert met zijn cc ook de show up aan de counter dient te zijn.

Ik betaal hotels ook altijd met cc en moet hem altijd laten zien bij aankomst.
ook eens een binnenlandse vlucht geboekt met de cc van mijn ouders in NL.
Bij bangkok airways van Samui naar Phuket.
Wij werden dus geweigerd omdat ik de cc niet kon laten zien.
Heel vervelend maar eigenlijk ook wel normaal dat ze het checken.
De bank kan ook moeilijk doen als je je cc uitleent.
Mijn tip dus: gebruik je eigen cc of betaal op een andere manier

Jeroen

Wij hebben ook binnenlandse vluchten en hotels geboekt met credit card. Nu gaan we pas in januari, maar in december verloopt de cc en krijgen we dus een nieuwe.
Hoe kunnen we eventuele problemen voor zijn?? Beide kaarten meenemen??

Ik zou idd beide meenemen.