DutchDownUnder failliet: claims opnieuw indienen

Dat was ik haast nog vergeten. Rosel, bedankt voor je berichtje. Wellicht dat hier nog wat aan hebben.
Groeten Yolanda

Fijn om te horen dat Visa meewerkt!
Ik heb vanmiddag Paysquare van van Lanschot gebeld maar die vertelde dat het vorderen weken kon gaan duren. (de hele procedure na het invullen van een registratie betwiste Mastercard boeking)
Ik heb wel gelijk mijn CC laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. De nieuwe kaart heeft een ander nummer, dus mocht het vorderen doorgaan dan kan Apollo i.i.g. niet een tweede keer innen. Misschien een tip voor de mensen waar nog niets is afgeschreven.

Hi mates,

Heel veel sterkte en wijsheid in deze vreselijke en onzekere periode!

Hoi Joke heb je van Frits bericht ontvangen op je claim? Ik heb namelijk nog niets gehoord of heb je het aangetekend verstuurd? Dat wilde ik ook doen maar heb geen adres.

gr Hum

Hi Hum, ik heb gemaild en een dag later een mailtje terug gehad, er stond in dat er volgende week nog een bevestiging van ontvangst van de claim komt. Vermoedelijk zal die dan wel van de bewindvoerder komen. Ik had ook geen adres en eigenlijk ook geen zin om weer 7 euro voor een aangetekende brief uit te geven. Dus wacht het volgende week nog af en als er dan inderdaad weer een bevestiging komt, dan laat ik het hierbij, zo niet dan stuur ik alles nog een keer aangetekend op. Het adres heb ik nl. ook niet maar daar moet achter te komen zijn.

Groetjes, Joke

Oke dank je wel dan wacht ik het nog even af heb het woensdag pas verstuurd en zn postvak zal aardig vol zijn :wink:

groetjes Hummelientje

Ik heb na veel pijn en moeite mijn creditcard laten blokkeren.
Hoef voorlopig geen nieuwe maar ik heb nog een andere.
Ik heb 2x een mail gestuurd naar FB met claim erin, maar noch taal noch teken van hem.

Ik heb gehoord dat de creditcard van de ANWB veel ellende had kunnen voorkomen, automatisch afschrijven is er niet bij. Je altijd de rekening thuis en je moet het zelf overmaken.

Er zijn dus een heleboel maatschappijen die een zware onvoldoende krijgen. Zij beheren namenlijk mijn geld en ik vind dat ze daar niet goed mee omgaan, door al die banken zitten we al in een crisis, het wordt tijd dat we ze eens aanpakken en massaal overstappen .

Apollo zal wel binnenkort failliet gaan, ik heb in november in Sydney gezien hoeveel campers er stil stonden.
Er is een gouden regel die zegt, dat de klant altijd koning is, hoe kan je dan een bedrijf gezond houden als je je klanten waar je van moet leven zo behandeld. Apollo heeft het allemaal aan zichzelf te danken, met een goede bedrijfsvoering hadden ze dit allemaal kunnen voorkomen.

Tjeerdt

Sjonge jonge dit noem ik dus stemmingmakerij! Ik mag hopen dat Apollo niet failliet gaat want dan ben ik weer een aanbetaling kwijt. Overigens bij de meeste verhuur bedrijven zie je meestal veel auto’s staan, aan dit soort stemmingmakerij hebben we hier echt niks hoor. Daar maak je mensen nog onzekerder mee!

Bij de ANWB creditcard, die heb ik zelf ook, kun je overigens kiezen, ook de volgende optie kun je kiezen:

*** Maandelijks betaal ik 100% van het uitstaand saldo via automatische incasso.** *

Dus als je daarvoor gekozen hebt, is het bedrag toch afgeschreven. Bovendien is het bedrag van de creditcard afgeschreven en heb je dus vervolgens een schuld die ze echt wel willen ontvangen! Het bedrag wordt dus wel degelijk van de creditcard afgeschreven, je krijgt er alleen fijn een rekening van!

En het gaat hier dus niet om de bedrijfsvoering van Apollo maar om die van DDU, doordat zij een betalingsachterstand hadden is de ellende ontstaan. Dat is in eerste instantie de oorzaak van het probleem, dat Apollo op deze manier gaat incasseren is een kwalijke zaak.

Hier maak je mensen die ook al genoeg sorus hebben en opnieuw hebben moeten aanbetalen echt niet blij mee hoor!

Laat ik nou de echtgenote zijn van Tjeerdt.
Ik heb zelf ook nog een ANWB Visacard en ik maak zelf de eventuele bedragen die ik schuldig ben over. Helaas heb ik nu de Visacard niet gebruikt.
Ik ben het maar gedeeltelijk met Joke eens. Natuurlijk ligt er schuld bij DDU maar ik ben ervan overtuigd zoals in ons geval, dat Apollo ons misleid heeft en dat rondstrooien van artikel 12 daarna weer artikel 6 dat zegt mij niet zoveel. Ieder geval staat op zich, zo ook ons geval. Ik krijg zelf het idee dat Apollo hier niet mee weet om te gaan en dat dit een “noodgreep” is, maar dan niet over mijn rug.

Ik geloof niet dat mensen onzekerder worden met bepaalde berichten over Apollo; dat zijn we sowieso met z’n allen al. En blij ben ik de hele week al niet.

Nee dat is waar, ik ook niet, ik ben ook de halve week al met dit gedoe bezig. Daarom zit ik niet op nog meer onzekerheid te wachten. Het is weinig zinvol om mensen met berichten als Apollo zal ook binnenkort wel failliet gaan nog onzekerder te maken, vergeet niet dat er mensen zijn die weer betaald hebben en nog moeten afreizen.

Maar zoals ik aldoor al gezegd heb, deze stappen van Apollo zijn wat mij betreft ook belachelijk, je kunt dat niet zomaar doen. Maar ik blijf er echt bij dat de schuld uiteindelijk bij DDU ligt en Apollo probeert z’n geld op de verkeerde manier te halen, klopt helemaal. Maar wat ik dus feitelijk het ergste vindt is dat de huur van anderen voor ons met ons geld betaald is en daar kun je Apollo niet de schuld van geven.
Bovendien heeft Maui dus hetzelfde gedaan bij iemand die de camper in kwam leveren.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dat weet ik ook wel waardoor je ook sneller geïrriteerd raakt en in mijn geval raak ik dat door dit soort berichtjes. Maar ook de ANWB Visacard moet je echt betalen, ook als je niet laat incasseren. Alleen heb je dan inderdaad eerst wat meer speelruimte om de afschrijving te betwisten.

Feit is dat we allemaal boos zijn en dan worden de lontjes helaas door de onzekerheid wat korter.

Grtz. Joke

Wat ik nog vergeten ben, ik zou dan ook graag de emotionele schade bij Frits claimen … is groter als het hele bedrag vrees ik! Je denkt nl. altijd dat jou zoiets niet overkomt!

Grtz. Joke

Hallo Joke,
Inderdaad de lontjes worden steeds korter.
Jij hebt jouw mening en ik heb mijn mening. Op dit moment valt er maar 1 positief verhaal te melden en dat is van de visacardhouders. Dus laten we hopen dat het ook voor ons geldt.
Niettemin, ik ben nog steeds in discussie met Apollo.
Misschien moeten we het nu even laten rusten, het is weekend dus…
ik wens je toch een prettig weekend.
Groeten Yolanda

Van hetzelfde hoor, hopelijk zonder zo’n “leuke” mail op zaterdagavond! Morgenavond Sven maar aanmoedigen!

Uiteraard hoop ik voor jullie ook dat het in orde komt en nogmaals met de werkwijze van Apollo ben ik het zeer zeker niet eens, zelf zou ik die discussie ook zeker aangegaan zijn. Door al dit gedoe heb ik na de aanbetaling ook om een nieuwe tax invoice met bevestiging van betaling gevraagd, die had ik overigens binnen drie dagen na betaling hier binnen.
En als ze dan toch failliet moeten gaan, laat het dan nog een maandje of zeven duren! Ik zal in in ieder geval mijn ANWB Visa card gebruiken die ik ook niet laat incasseren overigens maar het kan dus wel.

Maar het ligt inderdaad bij ons iets anders en ook bij degenen die alles al van tevoren betaald hebben, wij hebben wat dat betreft niks met Apollo te maken en ligt de hele schuld bij DDU die ons geld voor onze huurovereenkomsten had moeten gebruiken en niet voor degenen die al gereisd hebben. Ik heb nu feitelijk een deel van een ander betaald en daar wordt ik niet vrolijk van!

Maar desondanks het is weer weekend dus fijn weekend!

Grtz. Joke

Dat failliet-gaan zal misschien wel meevallen. Wij gunnen iedereen een hele fijne vakantie. Net zo fijn als wij hebben gehad.
We gaan nu voor de “gouden” plakken!
Veel plezier, misschien “horen” we elkaar weer.
Groeten Yolanda:dag:

Maar dan graag om vakantie ervaringen of andere leuke dingen als gouden plakken te delen :zon02:
Die vakantie gaat gelukkig wel door in ons geval, ben blij dat het alleen de aanbetaling betrof, een geluk bij een ongeluk!

:dag::dag:

Natuurlijk.
Voor nu even over en uit en welterusten.
Groeten Yolanda:dag:

Dag allemaal,

Wij hebben na enkele mails met Apollo m.b.t. een tegemoetkoming in prijs (want dat is wel het minste wat ze kunnen doen…) waar ze niet op in gingen, besloten om bij KEA onze camper te huren. Het voelt goed om Apollo geen support te geven na al hun acties van de afgelopen week.
Het voelde nog beter om hen vanmorgen een mail te sturen dat we naar de concurrent gaan:-)

We houden het forum in de gaten en laten van ons horen wanneer nodig.

Gr,

Merel en Jenne

OOk ik heb alles gecanceld bij Apollo en de hotelovernachitngen die via australia one liepen overigens ook. Heb nieuwe offertes aangevraagd bij NL bedrijven die wel aangesloten zijn bij de SGR,ANVR en ANWB vondt ik toch een veiliger gevoel. Maar ja wij gaan ook pas over 8 maanden dus heb nog de tijd voor anderen is het misschien iets lastiger.

gr Hummelientje

Hallo alle gedupeerden,
Volgens mij heeft DDu indertijd een mailtje met adreswijziging gestuurd.
Door een computercrash zijn wij die gegevens ook kwijt, helaas hadden we dat nu net niet geprint.
Margreet