Ervaringen met Interpolis/Rabobank

Door een fout buiten mijn schuld wordt de post in Nederland teruggestuurd naar de afzenders.
Maar nu kan ik niet meer aan mijn geld komen omdat de Rabobank mijn rekening heeft geblokkeerd.
Je zou denken dat door een telefoontje aan de Rabobank met goede uitleg **en bewiijzen **het wel goed zou komen en ik weer geld kan opnemen, maar helaas is dat niet zo.
Vrijdag 21 mei 2010 zei een medewerker van de Rabobank dat mijn bankrekening geblokkeerd was, en toen legde ik het hem heel goed uit hoe de situatie in elkaar zat.
(het was geen identiteitskwestie, ze weten honderd procent zeker wie ik ben)
Hij beloofde dat mijn rekening die dag gedeblokkeerd werd, maar als de post van de Rabobank nog een keer werd teruggestuurd naar de Rabobank, werd mijn rekening definitief geblokkeerd.
Raar, maar ik had geen andere keuze om ermee akkoord te gaan.

Maar diezelfe dag werd mijn rekening weer geblokkeerd, omdat Interpolis ook de post teruggestuurd kreeg.
(logisch, iedereen kreeg mijn post teruggestuurd)
Dus deze telefonische afspraak werd niet nagekomen.
Ik word hier dus gestrafd omdat ik een verzekering via de Rabobank heb lopen bij Interpolis.
Het erge is doordat ik geen geld kon opnemen, dat ik vorige maand 3 dagen buiten in Bangkok moest slapen, wat echt levensgevaarlijk was en is, en ze waren van deze gevaarlijke situatie op de hoogte.
En nu kan ik geen geld opnemen om Thailand te verlaten.

Ook kan ik Interpolis niet meer betalen iedere maand. Ik vroeg aan de Rabobank of ze Interpolis wilde betalen, maar dat ging niet…
Doordat Interpolis niet meer betaald wordt, kan het zijn dat ik straks in Nederland geen geld meer kan claimen bij Interpolis (reisverzekering), hier wordt dus een smerig spelletje gespeeld.

Hallo,

Ik lees dat je een probleem hebt maar nu vraag ik me af wat je precies wil weten en wat je vraag is. Ik weet dat als je niet in NL woonachtig bent en geen postadres hebt dat ze altijd blokeren. Ik heb zelf een rekening bij de Rabobank en ben aan het rondreizen maar heb wel een postadres dus nooit problemen. Ben inmiddels al 3 jaar onderweg.

1 like

Hallo,

Heb je toevallig geen familie/vrienden van wie je geld kan lenen (via iets als Western Union of Money Transfer)? In ieder geval zodat je een vliegticket kan kopen om terug naar Nederland te komen.

Ondertussen zou ik proberen de aandacht te krijgen van consumentenprogramma’s, consumentenbond en evt. de ombudsman voor jouw zaak. De algemene voorwaarden zijn enkel bedoeld om misbruik van de rekening te voorkomen, maar het mag natuurlijk nooit zo zijn dat door een paar regeltjes jij ineens noodgedwongen zwerver in een ver land moet worden!

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes met je kwestie!

1 like

Ja Moira,
Als alles goed was gegaan, had ik ook geen problemen gehad.
Ik heb ook een postadres, maar daar ging iets fout.
Het is nu weer goed met dat postadres, maar de Rabobank accepteert dat postadres nu niet meer…
En je hebt natuurlijk de Rabobank en de Rabobank, ze hebben veel filialen.
Ik zal naar de Nederlandse ambassade in Bangkok moeten gaan volgende week, en dat is natuurlijk heel triest.
Groetjes van Ruud

Hallo Jurjen,
Dat ik mijn familie lastig moet gaan vallen is natuurlijk heel triest, maar als er geen andere opties meer zijn, zal ik dat toch moeten doen.
De Consumentenbond heeft hier niets aan, omdat ik geen lid van hun ben.
Maar ik ga er wel werk van maken als ik weer in Nederland ben.
Groetjes van Ruud

Zondagnacht 28 februari 2010 gebeld:

Heb mijn verhaal gedaan bij Interhelp hoe mijn spullen ontvreemd zijn.
Toen ging men mij citeren van dat ik op de markt zou zijn geweest en allemaal van die onzin wat ik niet gezegd had…
Maar men zou mij de volgende dag terugbellen, ze moesten eerst met Interpolis praten of ik de ticket vergoed kreeg.

De volgende dag, maandag 1 maart belde Interhelp mij op dat de ticket **niet **vergoed werd.
Toen ik vroeg waarom niet, zei men dat ik daarvoor niet verzekerd was.
Toen ik vroeg waarom ze dat de nacht ervoor niet gezegd hadden, zei men dat dat de procedure was.
Eerst moeten ze altijd met Inperpolis praten.
Ze wekken dus de indruk bij Interhelp dat de ticket eventueel vergoed wordt, maar ze weten op dat moment al dat de ticket niet vergoed wordt.
Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden, maar oke, de ticket werd niet vergoed en daar legde ik me bij neer.
Ik kon het op internet nog nakijken, en dat heb ik toen ook gedaan.
Daar zag ik dat er wel buitengewone kosten vergoed werden, waarop ik dinsdag 2 maart 2010 terugbelde.

Dinsdag 2 maart 2010 belde ik dus terug en kreeg een meneer aan de telefoon die zei dat dat zo was, en ik moest de rekeningen van het hotel en eten bewaren.
Maar het mocht niet meer dan voor 60 euro per dag zijn, en ik moest de volgende dag terugbellen, over hoe de stand van zaken was.
Om het te verifieren, belde ik later nog eens terug omdat ik zeker wilde weten of het wel waar was, wat die meneer gezegd had.
Toen kreeg ik een vrouw aan de telefoon, en die zei ineens dat ik het niet vergoed kreeg…
Meerdere malen heb ik toen naar die meneer gevraagd, van een paar uur eerder die dag, maar die meneer kreeg ik niet meer aan de telefoon…

Een paar uur later heb ik toen weer naar Interpolis gebeld, en toen kreeg ik een andere meneer eraan, die het allemaal vreemd vond, maar mij verzekerde dat ik later teruggebeld zou worden door Interhelp om een **duidelijk **antwoord te krijgen.
Hij verzekerde mij, als ik niet diezelfde dag teruggebeld zou worden, ik de dag erop teruggebeld zou worden door Interhelp.
**Ook **zou hij een klacht voor me indienen omdat het allemaal verliep zoals het **niet **zou moeten.
Dit deed hij omdat de ene dit zegt en de andere dat, erg verwarrend voor mij allemaal.

Maar ik werd woensdag 3 maart niet door Interhelp teruggebeld, en toen ik donderdagmorgen 4 maart naar Interhelp belde, waarom ze mij niet opgebeld hadden, zeiden ze dat Interpolis mij die donderdag 4 maart nog zou bellen.
Maar Interpolis belde mij donderdag 4 maart niet op.
En toen ik vrijdag 5 maart belde waarom Interpolis mij niet opbelde donderdag 4 maart, zei Interpolis dat ik al wist dat de ticket en de buitengewone kosten niet vergoed werden, dus daarom belde ze niet meer…
Dit ik dus gewoon iemand niet 1 keer, maar meerdere keren bewust voor de gek houden, buitengewoon onbeschoft!

Interpolis is in mijn ogen, gewoon een leugenachtige kliek die hun klanten bewust voor de gek houden, echt buitengewoon onbeschoft.

Interpolis, glas en glas helder, nu begrijp ik wat ze daar mee bedoelen, glasheldere oplichters!

Ik weet dat de rabobank meerder filialen hebben maar ze horen officeel wel eenduidig te werken. Zo weet ik dat als jij geen inkomsten meer hebt die regelmatig op je rekening word gestort je geen recht meer hebt op roodstand en op je creditcard. Wij hebben dit met de bank geregeld waardoor wij deze 2 dingen wel hebben mogen behouden. Niet dat ik de roodstand gebruik maar de creditcard is voor ons wel heel belangrijk.
Toch vind ik je verhaal nogal vaag is het nou de bedoeling dat je terug naar NL gaat en dat zei de reis gaan vergoeden omdat je niet bij je geld kan? Ik snap er helemaal niets van.

1 like

Hoi Moira,
Officieel horen ze eenduidig te werken, maar helaas is dat in de praktijd niet zo.
Op mijn bankrekening worden regelmatig inkomsten gestord, dus daar ligt het niet aan.
Dat laatste van " Zondagnacht 28 februari 2010 gebeld" is een geheugensteuntje voor mij hoe het gegaan is eind februari, en dit gaat alleen maar over Interpolis.
Dat van de Rabobank speelt sinds de laatste 2 maanden.
Zo vlug ik aan mijn geld kan, ga ik weer naar Nederland, maar het is de bedoeling dat ik deze maand weer naar Nederland ga.
Het wordt dus de Nederlandse ambassade in Bangkok volgende week die ik om hulp moet gaan vragen om weer naar Nederland te komen.
Groetjes van Ruud

Hallo,

Oh oke nu word het me weer wat meer duidelijk. Wel raar hoor dat ze het postadres wat je hebt gegeven niet geaccepteerd word en een ander adres helpt dat niet?
Kun je niet een familielid naar de bank laten gaan die machtigen zodat die in jou naam dingen kan regelen? Misschien helpt het beter als er iemand naar toe gaat.

Ja Moira,
Ik had ook een ander adres doorgegeven om weer aan mijn geld te kunnen komen, dat ander adres accepteerden ze wel, maar was geen reden om mijn bankrekening te deblokkeren.
En zoals je weet, is op mijn postadres nu weer alles goed geregeld, maar dat accepteren ze bij de Rabobank nu niet meer.

“In verband met uw adres heb ik contact gezocht met de leidinggevende van mevrouw Heuten die ook de vorige keer een afspraak met u heeft gemaakt en hij geeft aan dat wij het adres niet meer kunnen aanpassen. Het adres welke u de vorige keer heeft doorgegeven als woonadres blijft dan ook gehandhaafd.”

Dus ik kan mijn adres niet meer wijzigen nu, zoiets verzin je niet.
En dat van een famililielid ga ik ook doen, maar dat doe ik pas als er geen andere alternatieven meer zijn, zover zou het gewoon niet mogen komen.
Groetjes van Ruud

Ja ik weet het niet wij hebben toen we in NL waren ook een gemachtigde aangewezen voor bankzaken die kan alle bankzaken doen voor ons bij de Rabobank dus mochten wij problemen hebben dan regelt onze zaakwaarnemer alles voor ons. Hetzelfde als toen mijn pasje was geblokeerd dit kwam door een pinautomaat toen was het zo geregeld met een nieuw pasje.
Succes in ieder geval hopelijk kun je tot een oplossing komen.

1 like

Oke bedankt Moira,
Ik weet in ieder geval dat ze over lijken gaan.
Als dat niet goed afgelopen was in Bangkok toen ik buiten moest slapen, had ik er nu nog erger voor gestaan.
Maar het zal allemaal wel goed komen.

Groetjes van Ruud

En zodra terug in Nederland: een andere bank en andere verzekeraar, neem ik aan?

1 like

Vanzelfsprekend Jurjen, ik heb ook nog de Amrobank, maar omdat het de bedoeling was om op 27 februrari het vliegtuig terug richting Nederland te nemen, zijn de bankpasjes van de Amrobank in Nederland gebleven.
Ik heb al naar de Amrobank een e-mailtje gestuurd van als dit en als dat, maar de Amrobank zal toch anders handelen dan de Rabobank, heb ik begrepen.
Na meer dan 50 euro gebeld te hebben met de Rabobank, hadden we afspraken gemaakt die ze achteraf niet nakwamen.
Opeens kreeg ik een e-mail van de Rabobank - wat natuurlijk weer vreemd is, want eerst wisten ze me niet te bereiken via e-mail, maar wel mijn bankaccount blokkeren - en toen begonnen ze weer over dingen die we al telefonisch besproken hadden en afspraken over gemaakt hadden (die ze sowieso niet nakwamen).
Ook een e-mail om opheldering te krijgen aan de Rabobank, daar komt geen antwoord meer op.
Groetjes van Ruud

Hier komt de Rabobank ineens mee na telefonisch duidelijke afspraken gemaakt te hebben en na meer dan 50 euro verbeld te hebben.
Gelukkig heb ik alles opgenomen, dit wordt een rechtszaak en kijken wat ze, als ze onder ede staan, te melden hebben.

“Op dit moment is uw rekening geblokkeerd en kunnen er geen betalingen meer gedaan worden. Dit komt doordat wij alle post van zowel de bankzaken als de verzekeringszaken retour ontvangen. Wij verzoeken u daarom ook om het juiste adres aan ons door te geven zodat wij onze administratie kunnen aanpassen en de rekening weer kunnen vrijgeven.”

En toen dit nadat het met mijn oude postadres weer goed was en de post er niet meer teruggestuurd werd.

“In verband met uw adres heb ik contact gezocht met de leidinggevende van mevrouw Heuten die ook de vorige keer een afspraak met u heeft gemaakt en hij geeft aan dat wij het adres niet meer kunnen aanpassen. Het adres welke u de vorige keer heeft doorgegeven als woonadres blijft dan ook gehandhaafd.”

Twee weken geleden had ik een droom dat iemand van de Rabobank me opbelde.
(niet dat ze me ooit opbellen, dat lukt ze namelijk niet zeggen ze…)
Maar toen ik wakker werd, liepen de rillingen over heel mijn lichaam.
Het erge is dat mijn leven in gevaar was toen ik in Bangkok buiten moest slapen, en ze wisten bij de Rabobank hou gevaarlijk het was.
Maar dit is geen chatforum, sorry.

Hier heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen, en het ziet er naar uit dat er ook geen anwoord zal komen.
Toch fijn dat ze van de Rabobank en Interpolis zo met je meeleven in den verre :frowning:

Geachte heer …

Vrijdag 21 mei 2010 heb ik met u een telefonische afspraak gemaakt, dat u mijn bankrekening zou deblokkeren zodat ik weer geld op kon nemen in Thailand.
U was en bent op de hoogte van mijn vreselijke situatie in Thailand als ik niet kan pinnen.
De reden dat mijn bankrekening geblokkeerd was, was dat de post die jullie naar mij stuurde, weer naar jullie terug werd gestuurd.
Maar toen maakte ik met u een heel duidelijke telefonische afspraak.
De afspraak was dat u mijn bankrekening op 21-05-2010 zou deblokkeren, maar als mijn post nog 1 keer terug werd gestuurd, u mijn bankrekening weer zou blokkeren en niet meer zou deblokkeren.
Maar diezelfde dag, namelijk op 21-05-2010 heeft u mijn bankrekening, tegen onze telefonische afspraak in, weer geblokkeerd.
De reden dat u mijn bankrekening weer blokkeerde was, dat Interpolis ook de post teruggestuurd kreeg…

Logisch dat Interpolis ook de post teruggestuurd kreeg, mijn telefoonrekening werd ook teruggestuurd omdat alles naar de afzenders teruggestuurd werd, dit heeft natuurlijk niets met onze telefonische afspraak te maken.
Voor hetzelfde geld had u mijn bankrekening weer kunnen blokkeren omdat er een gele auto voorbij kwam rijden.
Met andere woorden, de reden dat u mijn bankrekening weer blokkeerde sloeg nergens op en ging 100 procent tegen onze telefonische afspraak in.

Ik wil van u aub via e-mail of post binnen 14 dagen, in ieder geval voor 22-06-2010, duidelijk via e-mail of op papier waarom u zich niet aan de afspraak heeft gehouden die u en ik op 21-05-2010 hebben gemaakt.

Want ik heb namelijk, doordat u tegen alle afspraken in, 3 dagen buiten in Bangkok moeten slapen terwijl me de kogels letterlijk om de oren vlogen. Het waren 3 vreselijke nachten, echt een nachtmerrie.
En het erge is, u was op 21-05-2010 op de hoogte van mijn situatie.
Hier ga ik u aansprakelijk voor stellen.

Niet dat ik geld van u wil hebben, maar verontschuldigen verwacht ik op zijn minst.

Verder ben ik bereid om een onafhankelijk/onpartijdig persoon naar het verbreken/niet nakomen van u, van de afspraken die u en ik op 21-05-2010 via de telefoon gemaakt hebben, te laten kijken, nadat u en ik onder ede verklaard hebben wat er telefonisch afgesproken is op 21-05-2010.
Met de uitspraak, die bindend zal zijn, zal ik me bij neerleggen.

Dank u

Inmiddels terug in Nederland, heb ik al 2 aangetekende brieven naar de Rabobank gestuurd om duidelijkheid te krijgen van de Rabobank, maar in het eerste antwoord van hun werd een duidelijk antwoord vermeden en gebruikte ze woorden als “blijkbaar”, en toen ik in de tweede brief om iets concretere antwoorden vroeg, kreeg ik als antwoord dat ze niet verder op de inhoud in gaan.
Dat zegt dus genoeg

In ieder geval ben je terug in Nederland, dat is goed nieuws!

Ga je verder nog actie ondernemen tegen de Rabobank?

1 like

Ja Jurgen,

Ik heb hier een klacht ingediend tegen de Rabobank.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Onder vermelding van uw Klachtnummer
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG

Groetjes van Ruud