DutchDownUnder failliet: claims opnieuw indienen

ING aanvulling

Ook ik heb een betwistverzoek ingediend. Daar is inderdaad voorlopig, met de nadruk op voorlopig, goed nieuws uitgekomen. De ING stort het betwiste bedrag op mijn rekening en begint vanaf nu een onderzoek naar de transacties. Dat gebeurt niet bij Apollo maar bij het bedrijf dat de betalingen heeft uitgevoerd. Dat onderzoek kan maximaal 8 weken duren. Als ING na die 8 weken geen contact met mij opneemt, wordt de zaak automatisch gesloten en dan pas kan de vlag uit.

Als echter na het onderzoek blijkt dat de transactie toch terecht is, wordt het bedrag alsnog (inclusief rente) door ING in rekening gebracht.

Hans

Helemaal met Hans eens, voorlopig goed nieuws…

Alleen is ons verteld dat Apollo nu 8 weken de tijd heeft om te reageren op het feit dat de betaling nu weer bij hun wordt teruggevorderd, weet niet welk bedrijf hier nog tussen zit en hoe dit precies in zijn werk gaat maar volgens mij moet apollo nu wel van hele goede huize komen om aan te kunnen tonen dat de transactie terecht is omdat op alle papieren contracten die getekend zijn zwart op wit staat dat al betaald is.

Laten we er het beste van hopen! Fingers crossed…

Elise

Hallo allemaal,

Zal duimen dat het goed komt met die terug vorderingen :thumbsup:

Even een heel ander vraagje tussendoor, weet iemand hoeveel kilo je mee mag nemen als je met Cathay vliegt? OP de site wordt ik niet veel wijzer en ik heb al van 20 tot 30 kg gehoord. Helaas staan er geen kilo’s op mn e-ticket vermeld.
Dus als iemand wat weet hoor ik het graag :smile:

Volgens mij 20 kg pp dat was in ieder geval de vorige keer bij ons ook zo.
Hopelijk komt toch alles nog goed voor degenen van wiens creditcard is afgeschreven!

Grtz. Joke

Heb even gekeken zie: http://www.cathaypacific.com/cpa/nl_NL/helpingyoutravel/checkedbaggage
Werd even nieuwsgierig omdat wij ook met Cathay vliegen.

Het is 20 kg, maar toen wij in februari 2009 terug vlogen van Sydney naar Amsterdam deden ze niet moeilijk bij ons behoorlijke overgewicht.
Margreet.:smiley:

Zo, ook weer geregeld, alsnog de camper geannuleerd bij Apollo, hadden er niet zo’n goed gevoel bij om de mede aanstichter van ons leed nog verder te spekken :finger:. Wilden ze eerst nog dat ik annuleringskosten zou gaan betalen :angry:, mooi niet. Nu bij Britz geboekt en nog een grotere camper ook :slight_smile:

Goed gedaan! Veel plezier op reis.

Kan ik alleen maar beamen.
Heel veel plezier en goede reis.

Voorzover ik weet is het 20 kg.
Wij hebben 2x de Citytrip HongKong gedaan en dan mag je 30kg meenemen, maar wij gingen meestal met nog meer kilo’s terug en daar werd niet moeilijk over gedaan.

Voor iedereen die de camper nog in moet leveren bij Apollo: Niet betalen bij het inleveren!!

Wij hebben onze camper 2 dagen geleden ingeleverd (Christchurch, NZ). Daar kregen we te horen (wisten we natuurlijk al lang) dat er nog een bedrag open stond. We hebben geweigerd te betalen. Daarop zei de vrouw achter de balie dat ze het in ieder geval geprobeerd had.

Heeft iemand nog iets vernomen van Frits over zijn of haar claim?

Wij hebben eindelijk een betwistingsformulier gehad en gelijk ingevuld voor de Mastercard van de Rabobank. Het bedrag is inmiddels wel afgeschreven van onze rekening en wordt pas teruggestort met rente als de betwisting terecht blijkt te zijn. Dit proces mag maximaal 60 dagen duren. We verwachten wel dat we het geld terugkrijgen omdat we zwart op wit hebben staan dat we niets meer verschuldigd zijn noch aan Apollo noch aan Dutch Downunder. Misschien is het een idee dat alle gedupeerden aangifte gaan doen bij de politie in Brisbane tegen Apollo wegen creditcard fraude. We hebben reeds gebeld met hen en zij raadden ons aan om dit schriftelijk te doen met bijvoeging van alle bewijsstukken. Als de politie in Brisbane deze aanklacht in behandeling neemt, is dit geen garantie dat we het geld terugkrijgen, maar in ieder geval wordt het onrechtmatig handelen van Apollo onderzocht. En hoe meer mensen een aanklacht indienen tegen Apollo, des te meer kans is er dat de politie in Brisbane actie gaat ondernemen. Laat maar weten als jullie hierin geinteresseerd zijn.

En o ja, vandaag weer email gehad van Frits, met eigenlijk weinig nieuws.
Voor degenen die het eventueel nog niet ontvangen hebben, heb ik de mail hieronder geplakt:

Geachte heer of mevrouw,

Hieronder volgt een korte update van de huidige stand van zaken. Eigenlijk is er niet zoveel veranderd, de claims zijn verzameld en vandaag doorgestuurd naar Zuidweg en Partners. Dat dit nog zo lang heeft geduurd heeft ermee te maken dat van een behoorlijk aantal schuldeisers nog geen claim is ontvangen. Daarvoor zijn meerdere plausibele redenen, onder andere omdat men er nog geen zicht op heeft omdat men nog in gesprek is met de credit card maatschappij. Er is een bericht naar betrokkenen gestuurd met het verzoek de claim alsnog in te dienen. Overigens is in die gevallen voorlopig wel een bedrag opgenomen in het overzicht omdat Zuidweg & Partners een totaalbeeld nodig heeft.

U mag er dus van uitgaan dat als u dit bericht ontvangt, dat voor u een claimbedrag is opgenomen in het overzicht.

Als u zelf al een claim heeft ingediend, per post of email, dan moet u daarvan inmiddels van mij een bevestiging per email hebben ontvangen. Laat het s.v.p. weten als dat niet door u is ontvangen en ik stuur het alsnog.

Als u deze bevestiging niet heeft ontvangen maar u ontvangt wel dit bericht, dan heeft u nog niet geclaimd maar is dus wel een bedrag opgenomen omdat deze claim nog wordt verwacht van u of van de verhuurder. Helaas kunnen de verhuurders nog geen precies overzicht verstrekken aan mij.

Het wachten is nu op de volgende stap van Zuidweg en Partners en een te benoemen bewindvoerder, zoals gezegd kan dit helaas wel enige weken gaan duren.

Ik blijf u sterkte toewensen, het zal voor velen onder u niet makkelijk zijn. Laat het zeker weten als u nadere vragen heeft.

Hoogachtend,

Frits Broos

Hoi,

Wat vreemd dat de rabobank pas terugstort wanneer betwisting terecht blijkt. Bij ING werkt het andersom en ik zou hier ook zeker een punt van maken bij de rabobank. Nu draai jij op voor het feit dat iemand onterecht geld van jouw creditcard van rabo aftrekt. Dit moet niet kunnen, rabo is verantwoordelijk voor het toezicht, wanneer het dus toch gebeurt en jij gaat hier tegen in beroep vind ik dat zij in eerste instantie partij moeten kiezen voor de klant en niet voor een waarschijnlijk frauderend bedrijf!! Wij hebben van ING het geld voorlopig terug gekregen, wanneer Apollo binnen 8 weken toch terecht gehandeld blijkt te hebben moeten we het alsnog (met rente) betalen. Deze kans is echter vrij klein doordat zoals eerder ookal gezegd op alle papieren zwart op wit staat dat we niks verschuldigd zijn.

Verder wil ik best aangifte doen in Australie, maar ben ik nogal moe van al het papierwerk wat we al hebben moeten doen, heeft al met al zoveel frustratie en tijd gekost en ik vraag me af of het zin heeft…

Ik heb goede hoop dat de betalingen via creditcardmaatschappijen nu worden teruggevorderd bij Apollo (daarmee wordt dus creditcardfraude/onterechte afschrijving aangetoond), wanneer Apollo echter kan aantonen naar de banken/creditcardmaatschappijen dat het wel terecht is ben ik toch bang dat het dan geen creditcardfraude is en dat aangifte doen ook geen zin heeft…

Hoi allemaal ,we hebben bericht gekregen van de servicedesk van Mastercard van de Rabobank dat ze geen volgens hun internationale mastercard regelgeving geen reden zien om de ten onrechte afgeschreven bedragen terug te vorderen. Ik vraag me af volgens welke internationale mastercard regelgeving een derde partij zonder onze goedkeuring van ons geld mag afschrijven van onze mastercard rekening. Gezien de klant onvriendelijkheid van de servicedesk van mastercard komt het eigenlijk niet eens als een totale verrassing. Ik zeg nooit meer een mastercard bij de Rabobank.

Maakt niet uit van welke bank je een Mastercard hebt helaas, het is een aparte organisatie. Via de Rabobank, en andere banken, kun je ook een Visacard nemen, die werken weer anders. Het hangt er simpelweg vanaf wat voor kaart je hebt of je die nou via de bank of de ANWB hebt, tussen Visa en Mastercard zit kennelijk een groot verschil.
Ik weet nu in ieder geval welke van de twee ik voornamelijk zal gebruiken, zeker bij grote transacties!

Grt. Joke

Wij zijn ook gedupeerden.

Wij hebben vorig jaar onze reis gemaakt naar Nieuw Zeeland, een camper gehuurd van Apollo. De betaling is gegaan via DDU. Tijdens het ophalen van onze camper bleek de betaling rond te zijn, wij kregen de camper mee.
Nu heeft DDU een betalingsachterstand en kan Apollo geld van onze rekening halen.
Ik heb morgen een afspraak met de Rabobank om te kijken wat ze voor ons kunnen doen. Ik ben bang dat ze niks kunnen doen. Maar ik vind in ieder geval dat de Rabobank voor zijn klanten moet opkomen. De Rabobank beheert ons geld. Het kan toch niet zo zijn dat je ergens betaalt met de creditcard dat ze later nog eens weer geld van je rekening kunnen halen. Is er dan geen bescherming!!!

Is het geld er nu afgehaald door Apollo of ook al in de 1e week van februari?

Als het bedrag nog niet geïnd is, zou ik als de bliksem de credit card blokkeren.

Vandaag telefonisch contact gehad met Zuidweg & Partners te Gouda. Zij gaan de zaak afhandelen. ALS dit ooit nog gaat gebeuren. DDU staat nummer 35 op de wachtlijst. Ze verwachten dat er over circa 8 weken een intakegesprek met Frits Broos gaat plaatsvinden. Dus tot op heden is er nog NIETS gebeurd. Frits heeft wel enkele stukken ingediend maar die liggen te wachten op het intakegesprek.
Heeft iemand andere updates?

Groet,

Merel

Afgelopen week weer een uitgebreide mail gehad van F.B.
Uit het totaal toegezondene blijkt o.a. dat het huis verkocht zou zijn. In de bijgesloten correspondentie met de makelaar heeft hij het over zijn ex-vrouw. Het huis stond op beider naam, dus de overwaarde zou dan ook gedeeld moeten worden.
Twee medewerksters schijnen ook nog salaris te moeten krijgen en F.B. heeft weer een baan.
Dit is een zeer summiere samenvatting.
Margreet.

1 like