DutchDownUnder failliet: claims opnieuw indienen

Ik volg de discussie over DDU al vanaf het begin en ik verbaas me echt over de houding van Apollo en nog meer over de acties. Zomaar bedragen innen van een creditcard is volgens mij echt “NOT DONE” sterker nog ik denk dat Apollo zich schuldig maakt aan creditcard fraude want zonder een handtekening of pincode geld incasseren van een creditcard kan echt alleen in hele uitzonderlijke gevallen.

Ik raad iedereen dan ook aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met je creditcard maatschappij en het betwiste bedrag te laten blokkeren. bewaar dus al je papieren goed. Vooral reisbevestigingen waarop aangegeven staat dat de huur prepaid was zijn op dit moment een behoorlijk houvast.

Daarnaast is het door apollo niet te verklaren waarom men enkele maanden na de huurovereenkomst pas het geld int. Geen enkel ander bedrijf werkt op deze manier.

Apollo speelt in deze een heel vies spelletje, Ik wil Frits niet goed praten maar Apollo zorgt voor een hele zure bijsmaak.

voor diegene die nog gaan en alsnog opnieuw moeten betalen zou ik toch eens verder kijken dan apollo want dit soort kunstjes moet je eigenlijk gelijk keihard afstraffen.

Ja hoor bedragen afschrijven kan makkelijk…je hebt alleen het creditcardnr. nodig. Voordat wij afreisden vorige jaar hebben we af en toe een aanbetaling gedaan bij hotels…enige dat je hoefde te doen was je nr doorgeven via mail…helaas gaat het zo makkelijk,

Misschien zit Apollo ook wel in problemen en moeten wij daar nu voor boeten. Het is op z’n zachtst gezegd vreemd dat het bij Apollo alleen is.
Ik ben er een voorstander van om dit geheel publiekelijk te maken en misschien moeten wij met z’n allen bericht sturen naar Tros/Radar of naar Kassa? Misschien is er zelfs wel in Australie een soort van consumentenprogramma waar wij dit kunnen melden.
De service van de bank zit me ook nog steeds dwars. Het terugdraaien van het innen van het geld via de credit card bij de ING lukt niet. Zijn er nog mensen waar het terugdraaien van de opdracht via de credit card wel gelukt is? Ik heb nu eindelijk mijn credit card kunnen blokkeren.
Tevens ben ik wel bereid om naar een bijeenkomst te komen. Misschien is het een idee om gezamenlijk een advocaat in te schakelen.

Groeten Yolanda

Goede les voor de volgende keer, zelf camper huren via internet en ter plekke betalen en vragen om een betalingsbewijs, dan heb je niet het probleem dat een reisorganisatie andere dingen met jouw geld doet!

En een betalingsachterstand van 3 maanden??? Hoe zit dat dan met het geld dat mensen begin vorig jaar al betaald hebben??? Ik heb zelf een aanbetaling in september betaald, is meer dan 3 maanden geleden, ik zou dan graag van Frits weten waar dat geld is! Die aanbetaling scheen te moeten, van Apollo hoef ik dat dus nu niet weer te doen, alles kan ter plekke ineens betaald worden.

Die 100 gedupeerden zal wel kloppen, daar had Apollo het ook al over. Ik heb verder niet gevraagd naar het innen van creditcards simpelweg omdat dit bij ons niet aan de orde is.

Grtz. Joke

Ook het kantoorpand staat te huur, Molenwater 77…prachtige locatie:-(
Frits heeft ons ook geantwoord op onze onaardige mail. ‘Sterkte’ en morgen komt ie met een uitleg per mail…

Bijeenkomst prima idee. Ik neem aan dat jij zijn mobiele nummer hebt Roos?
Enneh…van de zomer op vakantie in Amerika met gezin…hij wel!

Apollo heeft inmiddels een nieuwe factuur gestuurd per mail op ons verzoek. Deze prijs is een stuk hoger dan de DDU prijs hetgeen wij niet echt fair vinden.

Groet,

Merel

De ING kan het bedrag niet meer blokkeren omdat het al is geïnd. Je moet op je afschrift wachten en dat met een speciaal formulier de afschrijvingen betwisten. Naar mijn mening biedt de huurovereenkomst enige houvast.

Als het al geïnd is heb je meestal een aantal dagen de tijd om een bedrag te storneren. Het wordt ook rond de 25ste afgeschreven, naar mijn idee is dat pas innen. Toch vreemd dat andere maatschappijen dat wel kunnen en een bank als de ING niet. Of ligt dit aan medewerking verlenen?

Gewoon dat speciale formulier opvragen, nee heb je, ja kun je krijgen. Als er maar genoeg mensen “zeuren” bij de ing/mastercard/visacard wordt er echt wel wat aan gedaan.

Dit soort praktijken doe je niet met een creditcard.

Inmiddels heb ik 2x de ING gebeld. Men zegt dat als je reeds via internet de afgeschreven bedragen kan zien, dat die daadwerkelijk zijn geïnd. Of heeft iemand andere geluiden van de ING vernomen?

Bedoel je mijn.ing.nl?

daar kun je inderdaad je credit card afschrijvingen zien (bijna realtime).

Beste mensen,

Tot op heden wordt er alleen over Apollo gesproken. Wij hebben echter onze camper via Britz gehuurd maar ook wij zijn ons geld kwijt. Zijn er meer mensen die via Britz gehuurd hebben en hun geld kwijt zijn of zijn we de enige?

Groetjes Mathijs en Els

Inderdaad.

Jullie hadden toch eind januari geboekt??? Dikke kans dat de laatste rekeningen naar Britz en anderen ook niet meer betaald zijn. Tot op heden inderdaad alleen over Apollo gehoord.

Grtz. Joke

Ik, als mede-gedupeerde, hou het forum dagelijks in de gaten.
Morgen ga ik aangifte doen bij de politie en hoop dat ik serieus genomen wordt.
Nu las ik op het forum dat er iemand is weggestuurd bij de politie maar dit kwam ik tegen op de site van opgelicht:

Bent u opgelicht, bijvoorbeeld bij een aankoop via internet? Doe dan altijd als eerste aangifte bij de politie.

Helaas zijn niet alle politiekorpsen altijd even gewillig om uw aangifte aan te nemen en sommigen zullen u zelfs (proberen te) weigeren. Soms vertellen ze mensen dat het gaat om een ‘civiele zaak’ en verwijzen hen naar een advocaat. Soms zegt een agent zelfs dat iemand maar beter naar Opgelicht?!, Radar of een ander televisieprogramma kan stappen, in plaats van de politie.
**
Maar onthoud; aangifte doen is erg belangrijk voor de verloop van de zaak en een opsporingsambtenaar is **verplicht is om uw aangifte op te nemen! Alleen als op voorhand en zonder nader onderzoek duidelijk is dat er geen sprake is van een strafbaar feit, hoeft hij dit niet te doen. Als een opsporingsambtenaar weigert een aangifte op te nemen, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de klachtencoördinator van het betreffende politiekorps.

Peter

Ik zal morgen ook aangifte gaan doen.
Ben in de tussentijd geregistreerd bij Tros/Radar en Kassa.

Ik hoop dat het je lukt,want de politie in Huizen zei dat hij niets gedaan had wat strafbaar was en zij verwezen naar een civiele procedure die wij dan maar moesten aanspannen.

Misschien kan John vd Heuvel nog iets betekenen?

<Empty imported post>

Ach, het was maar een gedachte.
En beslag laten leggen, bij wie, bij Dutchdownunder? Er zijn nog altijd instanties die voor gaan. Bank, belastingdienst etc.
Het gaat mij meer om wat Apollo doet. Ik wil mijn geld terug, heel simpel.

Vandaag door de DAS gebeld ze gaan er aan werken, we moeten nog wat meer gegevens opsturen en dan gaan ze kijken of ze de zaak gaan behandelen.