Nee dit komt ook overeen met wat de kamer van koophandel zegt dat de 1 manszaak is opgeheven en niet failliet is verklaard. Zaakje wordt steeds vreemder misschien moeten we hem even thuis opzoeken als ie neit met de noorderzon vertrokken is ![]()
Het wordt dus al gekker, je begint aan Tros opgelicht te denken zo! Des te vreemder vind ik het dan worden dat aangifte doen ook niet lukt!
Begin er aan te denken een aangetekende brief te sturen met een factuur van onszelf … Maar ik vrees dat ik die 7 euro voor het aantekenen dan net zo goed zo weg kan mikken!
Maar eens bekijken wat we kunnen doen, ik vind dit wel heel raar worden! Ga me eerst eens concentreren op een bericht aan Apollo, kijken of die ons wat wijzer kunnen maken.
Groetjes, Joke
TROS opgelicht prima idee
Heb net een gesprek gehad met iemand van mijn rechtsbijstandverzekering
Dat gesprek was niet leuk ze kunnen niets voor mij doen.Wij gaan nu naar de politie om aangifte tedoen wegens oplichting.
We zijn hier doodziek van want wij gaan zaterdag al weg.
Misschien een idee om de pers in te schakelen.
Jawel beste mede-gedupeerden,
Ook wij zijn de klos en wel voor 3300 euro!! Wij hebben in de laatste week van januari 2010 een camper van de firma Britz geboekt en betaald voor nagenoeg twee maanden. Zojuist contact opgenomen met Britz en zij wisten mij te vertellen dat het gehele bedrag nog open staat en niet betaald is. Aanstaande zondag vertrekken wij richting Australie en dachten zonder verdere zorgen heerlijk te kunnen gaan genieten van 2 maanden rondreizen door Australie, maar helaas valt deze droom momenteel in duigen. Nu zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere oplossing en wachten op een antwoord van Britz wat te doen. Zijn er toevallig al meer mensen die ook een camper bij Britz geboekt hebben en zo ja welk advies hebben jullie van Britz ontvangen?
Graag zouden wij op de hoogte gehouden willen worden door mede-gedupeerden over wat wij zouden kunnen doen tegen dit hele gebeuren. Mocht er gezamelijk een vuist gemaakt worden dan willen wij wel de middelvinger zijn
!
Groeten Mathijs en Els
Laat even weten wat de reactie van de politie bij jullie is, ik denk er ook over maar als je te horen krijgt dat aangifte zinloos is zoals eerder gemeld hier dan is dat ook vergeefse moeite.
Grtz. Joke
Resultaat overleg met rechtsbijstandverzekering:
DDU is een eenmanszaak, die zichzelf heeft opgeheven.l Gevolg: geen faillisement met curator. Wel komt er een soort schuldvereffenaar.
Resultaat van aangifte doen bij politie:
Momenteel geen reden tot strafzaak (zou eventueel nog wel mogelijk zijn, maar dan moeten er meer gegevens bekend zijn over het verdere verloop). Wel zijn onze gegevens genoteerd en als er reden is, wordt er weer contact met ons opgenomen. We waren overigens niet de eersten die contact opnamen met de politie Middelburg.
De verklaring van de politie (na bellen door de FIOD-collega’s) is dat het hier in 1e instantie een civielrechtelijke zaak zou betreffen. Alle details uit de mail van Frits kloppen hiermee aardig (surseance aanvragen duurt 2 weken) zodat registratie nu nog te vroeg zou zijn. Dus zonder meer aanleiding richting fraude etc. beweegt de blauwe dienst waarschijnlijk niet.
Tip is wel de VOLLEDIGE claim (dus ook alle extra kosten) in te dienen bij Frits en nadrukkelijk te vragen aangemeld te worden bij de toezichthouder.
Voor wat het waard is.
Arjen
We komen net van het politiebureau en we konden geen aangifte doen. De motivatie hiervan is dat het bedrijf het niet opzettelijk heeft gedaan, omdat gedeeltelijk wel is betaald en gedeeltelijk niet. Er is pas opzet in het spel als dit ook bewezen kan worden. Ons werd geadviseerd om naar de rechtswinkelwinkel te gaan. Vanavond is inloopuur, dus kijken :paranoid: of zij ons iets wijzer kunnen maken.
We zijn in december 2009 in Australie geweest en hadden bij Apollo via Dutch Downunder een camper geboekt. De rekening bedroeg
€ 3200 en dit bedrag is door ons overgemaakt aan Dutch Downunder.
We hebben de camper meegekregen van Apollo en uit nota’s die we hebben blijkt duidelijk dat we geen schuld meer hebben aan Apollo of Dutch Downunder.
Helaas zijn wij ook de dupe geworden van de praktijken van Dutch Downunder. Vrijdagmiddag 5 februari 2010 kregen we een zielig mailtje van Frits Broos dat hij zijn bedrijf Dutch Downunder stopgezet heeft en wat hiervan de consequenties voor ons en voor hem zijn.
Deze mail hebben we zaterdag 6 februari 2010 gelezen en naar aanleiding hiervan hebben we gelijk contact opgenomen met Interhelp om onze creditcard te laten blokkeren. Helaas, we waren te laat en Apollo had al op 2 en 3 februari 2010 een totaalbedrag van € 1891 af laten schrijven. Daarnaast had Apollo op 4 februari 2010 nogmaals getracht om € 900 af te boeken, gelukkig is dit niet gelukt. Waarschijnlijk dankzij de limiet die op deze creditcard staat.
Inmiddels hebben we de creditcard laten blokkeren en via Interhelp geprobeerd om het afgeschreven bedrag terug te laten storten, maar zo makkelijk is dat niet. Pas als het bedrag in rekening is gebracht op onze lopende rekening, kunnen wij een betwistingsformulier aanvragen bij Interhelp en gaan zij over tot terugvorderen zodra dit formulier ingevuld en ondertekend retour ontvangen is door hen.
Tevens gaan we aangifte doen bij de politie. De rechtsbijstandverzekering wil niets ondernemen omdat het om een instantie buiten Europa betreft, maar wij hebben toch zaken gedaan met een Nederlandse onderneming! De reisverzekering geeft ook niet thuis, want het huren van campers of voertuigen is niet gedekt.
Apollo gaan we nog benaderen of ze wel helemaal bij hun volle verstand zijn. Zomaar bedragen afschrijven zonder dat wij hier accoord voor gegeven hebben.
Wat ons nog het meeste verbaasd, is dat Apollo heel makkelijk geld van onze creditcard kan innen en wij moeten hemel en aarde bewegen om dit bedrag terug te laten storten, terwijl we in ons recht staan, we hadden immers keurig betaald.
We willen iedereen die gedupeerd is sterkte wensen en als er gezamenlijk actie ondernomen gaat worden, zijn wij graag van de partij.
Hallo allemaal,
Verleden jaar november zijn wij naar Australie geweest en inderdaad met een camper van Apollo.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de mail van Dutchdownunder. Nou, jullie begrijpen ik was in alle staten, zeker toen bleek dat Apollo een opdracht heeft gegeven om het geld te innen. Dit hadden zij al op 2 februari jl. gedaan. Ik heb de ING gebeld en deze raadde mij aan om een mail te sturen naar Dutchdownunder en Apollo met het verzoek om het bedrag terug te storten c.q. opdracht in te trekken. Ik heb mijn rekening leeggehaald omdat de credit card aan de betaalrekening is verbonden. 's-Avonds nog een keer gebeld en nu met de credit card afdeling en daar werd mij verteld dat de ING sowieso het geld int. Heel vreemd, zeker gezien het feit dat ik hier natuurlijk geen opdracht voor heb gegeven.
Wij hebben in oktober Dutchdownunder alles laten betalen omdat we dat niet in Cairns wilden doen, dan hadden we geen rompslomp. Toen wij de camper gingen ophalen heeft daar een mevrouw nagekeken of de betaling binnen was en die was binnen, anders hadden wij de camper niet meegekregen of we moesten daar natuurlijk betalen. De betaling was dus binnen en ze hebben daar alleen een kopietje/afdrukje gemaakt van de credit card voor de waarborgsom ad 250 Ausdlrs.
Bij inlevering van de camper in Sydney waren er geen problemen en zouden ze het kopietje/afdrukje niet gebruiken. Helaas, wel gebeurd dus. Vanmiddag nog contact gehad met ICS maar daar is de credit card van de ING niet aan verbonden. Visacard van de ANWB wel, dus zij kunnen het bedrag wel crediteren (zie voorwaarden ICS) en onderzoek doen. Bij de ING gaat het anders, formulier invullen met correspondentie en dan gaan zij onderzoek doen. Ik hoop dat ik het formulier snel krijg want ze hebben mij verteld dat rond de 25e het bedrag afgeschreven wordt. Zie het dan nog maar eens terug te krijgen. Uiteraard ben ik met de bank ook nog niet klaar, want ik vind dit service van niks. Vanavond stuur ik de mail naar Apollo. Ik heb Frits Broos een mail gestuurd, helaas geen reactie. Als het waar is dat het bedrag door Apollo is ontvangen proberen ze het via mij nog een tweede keer.
Als ik nieuws heb zal ik jullie berichten. Wordt vervolgd. Dat was ik nog vergeten bij ons gaat het om een bedrag van 2.466,35 euro.
Groeten Yolanda
Hoi,
Pffffff…ik lees nu al deze verhalen en vind het echt triest. Wij zijn van september - october 2009 in Aussie geweest met huurauto’s van Britz via DDU. Wij hebben dus gewoon pure mazzel gehad. Blijkbaar als je bij Apollo hebt geboekt dan kan het mis gaan. Ik kreeg een bericht van iemand die was in december teruggekomen en daar werd eind januari nog een bedrag afgeboekt op zijn creditcard want was idd niet betaald aan Apollo.
De verhalen dat mensen een paar dagen gelden pas betaald hebben is ongelofelijk…dit is gewoon oplichting van DDU. Ok ze waren goedkoper dan andere operators (zeker met auto’s) maar dit kan gewoon niet. Wij hadden ook eerst de hele reis geboekt via hen maar moesten deze dan 8 maanden van tevoren volledig betalen en zonder garantiefonds vonden wij dat een risico…zeker in die crisistijd. Succes allen in ieder geval en ja Tros Radar is een optie.
Oh ja wat ik niet begrijp: HOE KAN JE AUTO’S MEEKRIJGEN ALS ER NIET BETAALD IS???..
Ik heb gelukkig nog papieren waaruit blijkt dat we betaald hebben, deze stuur ik sowieso mee naar Apollo. En die kan ik dan ook overleggen aan de bank.
Dat we de camper mee hebben gekregen zonder dat er betaald zou zijn, blijft voor ons ook een raadsel.![]()
Groeten Yolanda
Hallo ,
Ook wij zijn gedupeerden!!
Vorig jaar juni alles betaald aan DDU en in November een camper gehad in Nieuwzeeland van Apollo.
2-2-2010 is opnieuw de camperhuur van €2400,- door Apollo van onze creditkaart afgeschreven! hoe durfen ze!
We gaan het gevecht aan!!
Greetje.
Apollo beroept zich op een artikel in de huurovereenkomst die je moet tekenen anders krijg je de auto niet mee. Daarin staat dat de huurder het eventuele uitstaande bedrag zal betalen indien de Travel Agent die het geregeld heeft in gebreke blijft. Dat is nu het geval. Wat echter misleidend is, is dat in onze overeenkomst duidelijk vermeld stond dat de huur ‘prepaid’ was en er geen Amount Outstandig was. Als klant mag je dan toch aannemen dat men het huurbedrag van het reisbureau heeft ontvangen. Als een en ander inderdaad al zo lang speelt, had Apollo zeker aan de bel moeten trekken.
Ook ik heb een poging tot aangifte wegens oplichting gedaan met hetzelfde resultaat als in vorige berichten. Mijn hoopt blijft op de bank die mijn betwistverzoek hopelijk zal honoreren op basis van voornoemde argumenten.
Frits heeft mij geantwoord op een e-mailreactie. Hij meldt dat er morgen een aanvullende mededeling komt, naar ik aanneem aan alle gedupeerden.
Hans
Ja Frits zal wel moeten…hij voelt al de hete adem van evt. een Tros Radar…als hij er zelf maar niet met het geld vandoor is…
Frits heeft op mijn mailtje nog niet gereageerd. Ik wacht de reactie van Apollo even af, zo die komt. Ik verwacht het niet. Maar ik laat het er zeker niet bij zitten.
Groeten
1 woord voor: BIZAR!
Helaas zijn wij ook een slachtoffer van Dutchdownunder en Apollo.
Heb na de mail van vrijdag, direct op creditcard gekeken, en jawel hoor, bijna 2400 euro eraf. Wat een giga kater, na een heerlijke reis in december 2009 en 1e week 2010.
Wij hadden de vluchten en camperhuur via ddu geboekt in januari 2009 en in februari 2009 de totale reissom (vlucht + camperhuur) direct betaald ivm eventuele koersschommelingen.
Bij het ophalen van de camper 12 dec.2009 ook niets aan de hand en bij inleveren ook niet. Op afschift van Apollo staat ook dat camper betaald is.
Het is echt ongelooflijk dat zoiets nu kan. Ten 1e Frits, die de boel voor de gek heeft gehouden. Maar ook van Apollo onbegrijpelijk. Zo’n groot verhuurbedrijf had dit met Ddu zelf moeten gaan uitvechten. Dit gaat hun naam in de toekomst een enorme smet opleveren.
Maar wat ik mij nu dus afvraag, Apollo kan dus nu maar lukraak innen. Wie kan hun nu controleren, welke bedragen ze nog van ddu tegoed hadden en wat ze daadwerkelijk bij iedereen aan het afschrijven zijn.
Ik heb Frits 2 maal dit weekend gesproken, (na aandringen op zijn voicemail belde hij wel terug). Hij zegt dat het een betalingsachterstand betreft van 3 maanden. Maar hij zegt ook zelf dat het ongeveer 100 gedupeerden zijn.
Als ik een snel rekensommetje maak, 100 gedupeerden x een gemiddelde boeking van 2000 euro= 200.000 euro. Frits moet toch maar eens vertellen waar dat geld gebleven is. En als ik er naast zit met dit voorzichtige rekensommetje, dan moet hij maar vertellen hoe het wel zit.
Hij zegt geen schuld bij de bank en belastingdienst te hebben. Hierop kwam het gesprek, omdat ik zei dat er vaak toch niets overblijft bij schuldsanering omdat de bank en belastingdienst meestal voorrang hebben.
Ook het feit dat Frits van de zomer een camperrondreis door Amerika met zijn kinderen heeft gemaakt, valt verkeerd bij mij. Dit voelt als mooi weer spelen met andermans centen.
Hij blijft zeggen dat we het niet zo moeten zien en dat de problemen enkel van de laatste 3 maanden zijn. Maar wat is er dan met iedereens geld gebeurt, daar geeft Frits geen antwoord op.
Toch heb ik er bij hem op aangedrongen, een bijeenkomst te houden voor wie wil, ondanks dat hij de situatie niet kan veranderen. Zijn reactie hierop was, enkel emotioneel gedoe. Toch denk ik dat veel mensen willen weten hoe het zo heeft kunnen komen. Laat hem dan maar zeggen, verkeerde bedrijfsvoering of prive te gek gedaan. Een stukje duidelijkheid, lost wat ongeloof op.
Nog even over zijn huis, dat staat al 13 maanden in de verkoop. Jaap.nl
Als meer mensen een bijeenkomst willen, ga ik toch proberen Frits zo ver te krijgen en het mag evt. bij mij thuis=midden vh land.
Misschien met een jurist erbij, met kennis op dit gebied.
Het is een lang verhaal geworden, maar de boosheid is dan ook groot.
vr.groet Roos
Het is inderdaad bizar maar daar zijn die gemene kleine lettertjes voor die we met z’n allen nooit lezen, ik dus ook niet. Maar heb een oud contract gevonden waar zoiets ook instaat, is van een andere maatschappij overigens. Je tekent daarvoor, dat is de ellende. Uiteraard hoop ik voor jullie allemaal dat dit terug gedraaid kan worden maar vrees dat ze in hun recht staan, ze zullen dit echt eerst wel hebben laten uitzoeken. Het lijkt mij dat je als bedrijf ook niet direct zulke stappen neemt want het is natuurlijk geen reclame.
Ik krijg daardoor ook het gevoel dat er veel meer aan de hand is geweest tussen DDU en Apollo, ten eerste omdat het feitelijk de enige is die niet betaald is behalve ook Britz eind januari maar toen was kennelijk de bankrekening leeg en kon dat niet meer.
Of er boze opzet in het spel geweest is, ik weet het niet, deels denk ik van niet, uiteraard reageer je wel zo uit frustratie, woede, verdriet om het missen van je reis of in ons geval een aanbetaling. Wat ik alleen wel heel erg vind is dat er eind januari nog mensen geboekt en betaald hebben en 1 februari de plug er uit getrokken wordt, dat is niet iets wat je van de ene op de andere dag doet lijkt mij.
Groetjes, Joke