DutchDownUnder failliet: claims opnieuw indienen

Bedankt voor de uitgebreide info Malou, ik hoop voor jullie dat er nog het e.e.a. op zo een korte termijn te regelen is.

Omdat het bij ons allemaal wat minder urgent is wacht ik eerst morgenochtend vroeg af of er mail is van Apollo, zo niet dan ga ik bellen om in ieder geval onze reservering nogmaals te bevestigen en om de aanbetaling opnieuw te doen. Gister had ik nog hoop dat ze die gehad zouden hebben maar geloof daar niet meer in omdat al veel eerdere betalingen niet bij Apollo binnen gekomen zijn. Ik ga er ook van uit dat onze reservering nog staat, ik heb daar ook een schriftelijke bevestiging van Apollo zelf van. Ook met de vroegboekkorting e.d. erop vermeld.

Ik ga ook vragen om een verklaring van Apollo, liefst via mail, we hebben nu slechts één kant van het verhaal kunnen vernemen en hoe meer ik lees, hoe meer ik het vermoeden krijg dat het ook een verhaal is om het eigen straatje toch deels schoon te vegen. Ik wil de andere kant van het verhaal ook graag weten. Maar als ik het goed begrijp heeft Australia One dus ook helemaal niks ontvangen, dus dat ontkracht het verhaal ook voor een deel want daarin krijgt alleen Apollo de schuld.

Het is ontzettend balen maar wat ben ik blij dat ik alleen een aanbetaling gedaan heb, we waren in eerste instantie van plan alles eerst te betalen maar daar kwam iets tussen, dat is dus voor het eerst dat ik blij ben met een belastingaanslag die wat hoger uitviel dan verwacht!!!

Als ik meer aan de weet gekomen ben, laat ik het hier weten. Inmiddels heb ik ook een oproep op mijn weblog geplaatst met een link daar dit forum.

Groetjes, Joke

Wij hebben vannacht ook met Apollo, Maui en onze B&B Sydney Harbour telefonisch gesproken. De laatste was nog absoluut niet op de hoogte van de financiële strop maar zij hebben ook alleen met Australia One te doen en die heeft (had) hen nog niet ingelicht.
Ik denk dat ik net na Malou naar Apollo heb gebeld gister want die vrouw gaf aan dat ze me zojuist al had gesproken??? Nou, dat was ik niet. Ze gaf als tip om ook de reisverzekering in te lichten, wellicht dat we daar een gedeelte terug kunnen claimen. Ook wij hebben Apollo gevraagd naar een tegemoetkoming maar die wezen ze van de hand. Ook geen agency prijs, dus gewoon het volle pond. Wij hebben de boeking laten staan en besluiten komende week of we het volle bedrag nogmaals overmaken maar dan direct aan Apollo. De vlucht hebben we via DDU bij Cathay Pasific geboekt. Ook zij zijn maandag pas te bereiken. Ik ga er tot dusver vanuit dat die betaling gewoon is gedaan.

Daarnaast konden wij het niet laten om ons persoonlijke ongenoegen per mail aan Frits te schrijven, geen aardig mail. Hij reageerde direct persoonlijk met een excuus en loze woorden. Feit blijft dat hij BEWUST BEWUST BEWUST betalingen heeft aangenomen vlak voordat hij de stekker eruit trok. Dit ruikt naar oplichterij. Wees ervan bewust dat Frits al deze fora meeleest en wij hem ook op ideeën brengen…
Morgen contacten we tevens onze rechtsbijstand en hopen dat zij een goed advies en kunnen geven en ons kunnen assisteren met de claims.

Ps. het bedrag storneren is helaas niet mogelijk, dit hebben wij zaterdag geprobeerd maar de rekening is waarschijnlijk al onder bewind.

Succes en we houden elkaar op de hoogte van de ontwikkelingen.

Merel

Merel heb jij nog geen e-tickets dan van Cathay Pacific? Die hebben wij nl. wel, die moesten in september ook direct betaald worden, vervolgens heb ik direct de e-tickets binnengekregen. Die zijn overigens door DDU bij Holland International in Middelburg geboekt, die heb ik gemaild om evt. veranderingen in tijden e.d. aan mijzelf door te mailen. Een tijdje terug heb ik daarover ook een mail van DDU gehad, er was nl. een kleine wijziging. Maar die heb ik dus wel, volgens het mailtje zijn alle vluchten ook betaald.

Overigens bij die papieren stond ook een link waar je je exacte tijden e.d. vindt. Zal die zo nog eens opzoeken.

Groetjes, Joke

Hai Joke,

Ja wij hebben de e-tickets en ook die link dus dat zou goed moeten komen. Holland Int. Middelburg staat inderdaad ook op ons lijstje om contact mee op te nemen, dank je.

@Malou, bedankt voor de tip om Belbazaar te gebruiken. Werkt perfect!

Wij hebben inmiddels contact gehad met Apollo en de reservering voor de camper staat nog. Wel moeten we bij het ophalen van de camper het volle bedrag voldoen, inderdaad zonder de agent-korting. Het bedrag is dus hoger dan in de boekingsbevestiging van Dutch Downunder.

Zojuist gebeld met AustraliaOne en die adviseerden ons om Dutch Downunder te bellen!!! Uitgelegd dat geen optie was. We hopen vannacht/morgen te horen of de reserveringen nog staan of geannuleerd zijn… zenuwslopend!

Sterkte allemaal!

Groet,
Judith

En voor ons geldt hetzelfde: het volle pond, dus een camper met een gouden stuur… :frowning:

We checken traks de e-tickets en laten het resultaat weten.

suc6,

Arjen en Tina

Hallo allemaal,

Ook net gebeld met Apollo, wij zijn inderdaad zoals verwacht de aanbetaling kwijt. Het bedrag is ook hoger dan in de oorspronkelijke offerte, dat scheelt AUD 210,00 de vroegboekkorting is wel gehandhaafd gelukkig. Dus kortom voor ongeveer 1000 euro het schip in gegaan, vergeleken met velen van jullie valt dat mee maar het blijft balen, je kunt daar een hoop leuke dingen mee doen.
Dus in ieder geval maar geen ballonvaart bij Alice Springs, stond wel op de verlanglijst maar is nogal duur!
Overigens bij Apollo heel netjes geholpen, ik was allesbehalve het eerste telefoontje uit Nederland.
Ik ga zelf nog wel een e-mail sturen met de vraag of zij hun kant van de zaak toe kunnen lichten, daarvoor moet ik niet bij de mensen van reserveringen zijn en bovendien dat lees ik dan liever. Maar i.v.m. de claim is het misschien handig om ook hun versie te kennen. Want een ding is zeker ik ga dit zeker claimen, zal wel niet veel van het geld terugzien maar alles is meegenomen. Wij hebben hier ook weer jaren voor gespaard!

Groetjes, Joke

Hoi,

Ook wij hadden onze droomreis al geboekt via DDU en bijna helemaal betaald. Voel me ook zo stom dat ik er neit op gelet heb of ze aangesloten waren bij de SGR of ANVR doe ik namelijk altijd alleen waren we zo enthousiast over de offerte dat ik gelijk geboekt heb :frowning:
Heb vanochtend al antwoord gehad van Apollo en de australie online en al het geld is neit aangekomen dus kunnen we mooi nog een keer overmaken.
Ik hoop dat de tickets inderdaad betaald zijn maar heb er een hard hoofd in wij gaan namelijk pas 31/10/2010. Als dat geld ook verdwenen is kunnen wij onze reis wel op ons buik schrijven. + dat ik dan ook nog 4000 euro kwijt ben aan gekocht verlof voor deze lange reis pffffff

Als iemand raad weet ik hou me ook aanbevolen!!

Heb je de tickets niet binnengekregen dan? Wij hebben ook heel vroeg geboekt maar hadden wel de e-tickets met een link e.d. snel binnen, die moesten ook direct betaald worden. Zie mijn eerdere posts hier boven.

Ik wist overigens dat ze niet bij het SGR waren aangesloten maar ze hadden een goede naam, heb ze ook op de Australia Fair gesproken. Plus andere enthousiaste mensen gesproken, toen zat het ook nog goed! Moet zeggen dat de communicatie e.d. ook heel snel en goed was. Ik heb met namen contact gehad met Monique en die regelde alles ook prima, zij ging waarschijnlijk niet over de betalingen …

Zelf ben ik blij dat ik nog het e.e.a. zelf via internet geregeld heb, o.a. hotels, die hoef ik ook pas ter plekke te betalen. Wel prettig, kun je het niet voor je reis al kwijtraken …

Sterkte ermee!

Groetjes, Joke

Goede morgen,
Wij gaan 14 maart met z’n vieren naar Australië en hebben in november daar 6.500 euro voor betaald. We hebben vannacht contact gehad met Apollo en onze camperreserveringen staan nog steeds, maar we krijgen ze pas mee als we alles opnieuw betalen. Gelukkig hebben we de rest van de reis niet via DDU geboekt, zodat we daar geen problemen mee hebben. Maar onze camper huur zijn we kwijt. Ik vrees dat onze “vriend”
Frits daar mooi weer mee heeft gespeeld. Als er iets gezamenlijks gaat gebeuren, doen we graag mee!
Henk en Marja

Zojuist alles weer geregeld met Apollo, rib uit ons lijf. De E-tickets zijn volgens H.I. in Middelburg betaald en geregeld, dus dat is een zorg minder.

Nu het stof daalt en ik de reacties teruglees denk ik er toch over aangifte wegens verduistering te doen tegen onze goede vrind. Zal eens googlen wat en hoe.

Arjen

1 like

Mail van Broos laten lezen aan enkele FIOD-mensen; advies is o.b.v. zijn bericht aangifte te doen. Uit veel blijkt dat hij willens en wetens is blijven innen.

Groet,

Arjen

Ook wij zijn met de neus op de feiten gedrukt; kregen de mail van “onze vriend” zaterdagavond (wat een timing!).
Wij hopen nog steeds op 14 maart a.s. te vertrekken naar Australie. Vliegreis is geen probleem gelukkig, maar de camperhuur (65.00 Euro) hadden we volledig betaald (achteraf: stom, maar in vertrouwen…!).
Apollo liet ons desgevraagd weten dat de reservering staat, maar er is aan hen niets betaald. Dat mogen wij dus zelf WEER doen.
We denken er ook over aangifte te gaan doen en hebben de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld.
Komen er gezamenlijke acties: wij zijn in!
Fer en Ank.

Hoi even een vraag:

Ik vraag me af als je nu nogmaals het geld overmaakt maar dan aan de leverancier zelf, komt er dan niet straks nog een factuur in geval van overname door een ander reisbureau? Je weet maar nooit voor hetzelfde geld regelt de bewindsvoerder die nog steeds niet bekend is dat alles via een nader bureau geregeld gaat worden betaal ik dan straks niet 3 keer mn reis?

groetjes

Vandaag contact gehad met Mondial Assistance verzekering (hebben we een (dubbel zeker) reis-/annuleringsverzekering. Ik had aangegeven dat onze accomodatie (camper/hotel) is komen te vervallen door dat Dutch DownUnder ons gestorte geld niet heeft gebruikt om deze geplaatste reservering te betalen, hierdoor zijn de reiskosten onvoorzien veel hoger geworden. Het antwoord was: “helaas!!!, misschien kunt door het schadeformulier in te vullen de schade i.v.m. wegvallen van de accomodatie”. Dat heb ik dan nu ook gedaan (of het lukt, weet ik niet, ben bang dan de dure “dubbel zeker” verzekering, toch meer “dubbel onzeker” is). De persoon die ik gesproken heb gaf wel aan, als blijkt dat er meerdere gedupeerde waren dat er misschien wat geregeld kon worden, maar ik bleek tot nu toe de enige te zijn geweest. Dus als je bij mondial-Assistance bent verzekerd, meld dan je schade (wegvallen van accomodatie). Wij vertrekken zaterdag de 13e feb. en van het hotel en de Apollo camper hebben we al vernomen dat we 3600 euro dien te betalen.

P>S gelukkig zijn de tickets wel betaald, heb net keurig de E-tickets van Holland International per mail ontvangen, dat scheelt al weer een paar duizend euro pffffff

Nou, het aantal gedupeerden breidt zich uit… Goed dat we elkaar op de hoogte houden. Ook wij moeten het bedrag nogmaals aan Apollo betalen. Ik doe dat liever door geld over te maken dan dat we onze credit card gebruiken bij ophalen van de camper. Wil voorkomen dat ze dan later alsnog een extra bedrag afschrijven…

Merel

Om een betalingsbewijs vragen, je creditcard nummer krijgen ze toch omdat ze die nodig hebben voor de borg.
Ik ga overigens tegen die tijd ook zelf overmaken anders zitten we wel erg snel aan de limiet van de creditcard, hangt ook een beetje van de koers af, die limiet kan ik evt. tijdelijk laten verhogen.
Maar als je een betalingsbewijs hebt op datum, getekend en al, dan zullen ze het niet nog een keer afschrijven. Overigens gezien de reacties die ik daar kreeg is dat ook meer een noodsprong geweest. Ik zal vanavond proberen een mail op te stellen waarin ik om hun kant van de zaak vraag. Dat is wellicht ook handig om te weten als ik aangifte ga doen want dat zit er toch inmiddels wel in denk ik, zeker nu we toch al meer aan de weet komen.

Groetjes, Joke

Ik heb net met de kamer van koophandel gebeld, ik wilde graag weten wie de curator is. Blijkt de zaak te zijn opgeheven per 1/2/2010 en is er helemaal geen curator aangewezen!
Ik vindt het maar vaag allemaal. Mocht iemand nog contact hebben met ander instanties het dossiernummer bij de KvK is 22051609

Gelukkig houden we elkaar op de hoogte!!

Net geprobeerd om aangifte te doen, maar tot mijn verbazing vond men dat “niet nodig”. Interessant dat de FIOD aangifte propageert en de politie de deur dicht houdt. Op de site

is DDO ook niet te vinden.

Groet,

Arjen