Dan moet Apollo je daar toch een bericht over geven zou je zeggen.(als je daar geregistreerd staat als schuldenaar)
Ik dacht dat ze hun claim bij DDU hadden neergelegd?
En ik moet er niet aan denken dat we er daarom niet meer naar toe kunnen , is dit uit te zoeken?
Ik kan mij niet voorstellen dat Apollo zichzelf een slecht imago kweekt om vervolgens oogluikend toe te staan dat 90% van de mensen het geld laten storneren. De kans bestaat dat Apollo na bijvoorbeeld een half jaar de schade opneemt en actie onderneemt voor de gevallen waarvoor nog geen geld ontvangen is. We zouden dat een soort Dutchdownunder part 2 krijgen waar iedereen eigenlijk blij gemaakt is met een dode mus. Op zich nog helemaal niet zo onreeel.
Verder is het geen verplichting om binnen bijvoorbeeld 1 of 2 maanden te reageren op het storneren en zullen echt wel weten dat bij Dutchdownunder niets meer te halen valt.
In ieder geval als part 2 waar zou worden, dan is het de beslissing aan de gedupeerde. Of alsnog betalen, of nooit meer naar Australie.
Volgens mij hebben jullie een contract met D.D.U. en die zijn hun betalingsverplichting niet nagekomen. Dat Apollo geprobeerd heeft het op jullie te verhalen, lijkt me niet juist. Jullie hebben toch allemaal een afrekening waarop staat dat alles voldaan is? Die zou ik wel heel goed bewaren! Wij hebben na het debakel van Frits Broddel zelf met Apollo contact opgenomen en de campers op onze naam opnieuw gehuurd. Dus da’s een ander verhaal, wij wisten het van te voren!
Marja.
Broddel is overigens de lachende derde, want over 3 jaar is hij overal vanaf en kunnen wij (nog steeds) naar onze zuurverdiende en gespaarde centjes fluiten.
Ik denk dat het hier helemaal niet gaat om wie er gelijk heeft of beter gezegd wie in zijn recht staat. Voor mij staat vast dat ik in ieder geval mijn betalingsverplichting ben nagekomen.
Verder heb ik trouwens 2 contracten, nml met DDU en Apollo.
Tenzij je het gerechterlijke gevecht aangaat (en wint) kun je legaal je geld terugkrijgen. Anders blijft het Apollo vrij je aan te melden als schuldenaar.
Helaas de harde realiteit. Ik ben trouwens voor bijna 4000E gedupeerd.
OK, maar ik denk dat als je zwart op wit bewijs hebt dat je betaald hebt en je hebt op die voorwaarden ook de camper meegekregen, kan Apollo daar toch niets meer aan veranderen? Ik weet het verder ook niet en wellicht buigen de juristen zich hierover (van Omroep Max misschien?) Wij zijn met z’n viertjes ook voor bij 8000 euro opgelicht door Broddel,
Sterkte allemaal!
Marja.
Ik heb nog niet eerder op dit forum een bericht geplaatst. Maar helaas zijn mijn vriendin en ik ook het schip ingegaan. 1 verschil met de verhalen die ik tot nu toe gelezen heb is dat wij er pas achter kwamen dat het foute boel was, was toen we al een paar dagen down under waren. Wij zijn op 1 februari vertrokken en hebben eerst 3 dagen genoten in sydney voordat we de camper op gingen halen. De 1e hotelovernachtingen die we overigens ook via ddo geboekt hadden verliepen vkekkeloos. Ik denk dat het nieuws van het faillesement nog niet doorgedrongen was. Toen wij echter op 6 februari de camper op gingen halen was het dat echter wel. We werden voor de keuze gezet, opnieuw betalen of huiswaarts keren. Net zoals bij iedereen op dit forum zak je op dat moment door de grond. Die dag zal ik niet snel vergeten. Bij ons ging het om 2500 euro die ik weliswaar wel had op dat moment maar niet in 1 keer tot mijn beschikking had. Wij hebben dus 1 nacht moeten overbruggen in Sydney. Het opnieuw zoeken van onderdak was een regelrechte ramp. Er was niks meer te krijgen in Sydney, geen hotel, camping. UIteindelijk is het gelukt om ergens in noord Sydney een hostel te vinden die nog een dormroom met 6 andere mensen vrij had. Hier moesten we wel ruim een uur voor in de taxi rijden, dus meer extra kosten.
Goed uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en hebben we echt een schitterende reis gehad. Ik moet ook zeggen dat de medewerkers van Apollo ons echt goed geholpen hebben. Ik denk dat ze het allemaal erg vonden dat ons dit overkwam. Zo hebben we bijvoorbeeld een korting gehad en hebben we allemaal extra dingen in onze camper gekregen waar je anders voor moest betalen. Ook mochten we net zolang bij hun zitten totdat we een accomodatie hadden geregeld. Ik heb de hele ochtend in hun kantoor gezeten en lopen bellen met zo´n beetje alle hotels, hostels, campings en Bed en Breakfasts die ik maar kon vinden. Ook heb ik naar Nederland gebeld op hun kosten.
Terug in Nederland hebben we zo´n beetje alles geprobeerd om ons geld terug te krijgen zonder resultaat. In totaal zo´n 2700 euro hebben we extra betaald aan deze reis. Ondanks deze kosten hadden we het voor geen goud willen missen.
Waarschijnlijk zullen ook wij kunnen fluiten naar onze centen, waar we toch een aantal jaren voor gespaard hebben. Ik heb voor de rest geen suggesties of ideeen om alsnog het geld terug te krijgen. Ik hoop dat iedereen die gedupeerd is en alsnog gaat een fantastische tijd tegemoet gaat. Aan de Aussies zal het niet liggen, deze mensen zijn allemaal heel vriendelijk, warm en oprecht geinterreseerd.
Ik heb inmiddels mailcontact gehad met de Australische ambassade in Berlijn .
Zij vertelden mij dat je alleen schuldenaar bent wanneer je een schuld hebt bij de overheid .
En wij , schuld? wij hebben geen schuld, we hebben betaald!!
Gelukkig, ik moet er toch niet aan denken om Australie niet meer in te kunnen.
Voor de mensen die dubbel betaalden, heel veel sterkte!
Kan iemand mij een update geven wat er n.a.v. de uitzending van MAX? Ben heel erg benieuwd!
Wij reizen momenteel in Australie en hebben het geweldig! De camper is prima en dat was de behandeling bij Apollo ook, de mensen die je daar helpen hebben er allemaal een enorme hekel aan hoe het bij velen gegaan is. Zij hebben daar natuurlijk ook niks mee te maken gehad dat is van hogerhand gebeurd.
Gelukkig gaat het bij ons “slechts” om een aanbetaling van ruim 800 euro maar toch ben wel benieuwd of we daar ooit nog iets van terug gaan zien, reken in ieder geval nergens op.
BEKIJK DE HERHALING VAN OMROEP MAX over dit onderwerp: ONLINE
DutchDownUnder, Apollo en over gebruik creditkaart:
Voor de goede orde en voor mensen die het gemist hebben,
OMROEP MAX zond over dit onderwerp uit op maandag 12 juli j.l en in de herhaling op donderdag 15 juli j.l.
** Bekijk fragment Omroep Max programma Groeten van Max.**
Dutch Downunder
Dutch Downunder organiseerde reizen inclusief camperhuur, vlucht en hotel naar Australië en Nieuw-Zeeland. In februari 2010 gaat het mis: het bedrijf is opgeheven. Geboekte reizen blijken niet geboekt en tientallen klanten worden voor duizenden euro’s gedupeerd. De mensen die nog moeten gaan zijn hun geld kwijt, maar mensen die al weg zijn geweest en alles vooraf hebben betaald worden dubbel belast: camperverhuurder Apollo verhaalt de achterstallige betalingen op creditcards die als borg zijn afgegeven. Apollo beroept zich op een artikel in hun voorwaarden. In hun poging het geld terug te krijgen, krijgen gedupeerden keer op keer bij hun verzekering, bij de politie en bij Apollo, nul op rekest.
**Borg staan met uw creditcard **
Uit onderzoek van het MAX Opinie Panel blijkt dat bijna 60% van de respondenten wel eens in het buitenland met hun creditcard borg hebben gestaan voor de huur van een auto of camper. Vaak krijgt u het vervoermiddel niet mee wanneer u dit niet doet. Wanneer u uw creditcard weer terug krijgt, handel dit dan goed af! Zet op papier dat de transactie is afgesloten, en dat u niks meer verschuldigd bent. Op deze manier kunnen er geen verdere kosten op u verhaald worden.
Creditcards (Bron Wikimedia)
Creditcard Chargeback
Wanneer u geen toestemming heeft gegeven voor een betaling dan kunt u vaak terugvallen op een zogenoemde Chargeback. Met deze procedure draait u de betaling terug via uw creditcardmaatschappij. Inmiddels hebben verschillende gedupeerden van Dutch Downunder het onterecht afgeboekte bedrag volledig vergoed gekregen van hun creditcardmaatschapij.
Fijn, de aandacht van Omroep Max over dit onderwerp. Het geheel was wel toegespitst op het oneigenlijke gebruik van de creditcard door m.n. Apollo. Dat was ook niet zoals het hoort. Fijn dat dit door de banken geregeld wordt en die mensen hun geld terug krijgen of al hebben. Jammer dat Frits (Broddel) Broos ook hier weer tussendoor finkelt. Hij is tenslotte degene die ons allemaal heeft gedupeerd, willens en wetens. De mensen die al hun geld kwijt zijn, omdat ze wel 2 keer voor de camper moesten betalen, moeten nu 3 jaar wachten en dan genoegen nemen met een schijntje, terwijl dit heerschap gewoon opnieuw kan beginnen en eigenlijk al begonnen is! Wie komt er voor ons op? Rechtsongelijkheid zo voel ik dat!
Marja.
Ben het er helemaal mee eens, de mensen die twee keer hun geld kwijt zijn hebben dus nog niks! Het eerste telefoontje hierover heb ik van MAX gehad via overburen, ze zochten mij omdat ze dit onderwerp in mijn weblog gevonden hadden. Ik heb dus alles van onze gegevens opgestuurd maar daar is dus helaas niks mee gebeurd. Het gaat bij ons om een klein bedrag vergeleken met anderen maar die aanbetaling zijn we dus wel mooi kwijt en krijgen over drie jaar misschien een fooi terug.
Het goede nieuws is dat we het hier geweldig hebben in OZ! De camper van Apollo is precies wat we zochten en helaas geen andere verhuurder heeft een 4wd camper als Apollo heeft anders hadden we wellicht nu een andere keuze gemaakt. Overigens zijn de contacten met Apollo prima, men is zeer behulpzaam en vriendelij.
Terug van een super reis in Australië en eindelijk de aflevering van MAX gezien. Ik vind het erg jammer dat er totaal geen aandacht besteedt is aan de mensen die betaald hadden en nog moesten reizen, dat zijn er volgens mij ook nog aardig wat. Toen ik die mevrouw van MAX erover aan de telefoon had is mij beloofd dat dit wel zou gebeuren, jammer!
De nadruk is op Apollo en de Rabobank gelegd, de laatste heeft het dubbel afgeschreven bedrag terug betaald en dat vind ik uiteraard geweldig voor degenen die het betreft.
Inmiddels is het bij Apollo ook anders met de borg die je geeft via je creditcard, dat moet uiteraard nog, je krijgt nu echter bij inleveren deze getekende borg terug met de vermelding dat je aan alles voldaan hebt. Dus een keer extra afschrijven zal dan niet gebeuren. Je moet dit uiteraard wel goed bewaren. Wij hebben hier ook bij het ophalen al naar gevraagd en toen werd ons dat ook verteld. Er werd ook verteld dat er heel wat meer aan de hand geweest is met onze Frits en Apollo alleen wilden ze daar verder niet op ingaan, wij hebben er naar gevraagd.
Overigens tijdens de reis was de service van Apollo prima, een nieuwe huishoudaccu was in no time geregeld, toestemming om bepaalde routes te mogen rijden (wij hadden een 4wd waarmee we veel dirtroads gereden hebben) was geen enkel probleem. Ook werden bepaalde condities van de weg doorgegeven waar we op moesten letten e.d.
En dan vandaag de leuke brief dat de bewindvoerder ermee stopt. We hadden al geen illusies maar wat daar nog van over was is nu ook in rook opgegaan. Ik vraag me werkelijk af wie er nu meer rechten heeft de gedupeerde of de veroorzaker daarvan, ik vrees laatstgenoemde.
We hebben de brief vandaag ook ontvangen het komt er op neer dat het schuldregelingstraject in plaats van Zuidweg partners door Kredietbank Walcheren uitgevoerd gaat worden. De Kredietbank Walcheren is een samenwerkingsverband van de gemeenten Veere, Vlissingen en Middelburg, zij richten zich op de inwoners van de gemeenten Veere, Vlissingen en Middelburg. De Kredietbank Walcheren is ook lid van de NVVK (Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet) en is aangesloten bij de Sociale Banken Nederland (SBN). Nu maar hopen dat er meer schot in de zaak komt.:retard:
Een week voor ons vertrek kregen we toen te horen dat DDU geen cent had betaald en dat alles nog een keer betaald moest worden. Dat was even slikken, maar naar zo lang uitgekeken te hebben naar deze reis, hebben we toch besloten om de reis nogmaals te betalen:crybaby:
Het land Australie is geweldig :nod:, maar onze ervaring met Appolo was toch wel anders :frown:. Bij ontvangst ging alles prima, we waren immers al voorbereid op het feit dat we nog een keer moeten betalen. Een korting was nog steeds niet bespreekbaar. De Camper Euro Deluxe 6 Berth zag er redelijk uit (vuile water zat nog in de tank en de brandstof was niet bijgevuld). Nadat alles was opgelost reden we weg, op weg naar Fraser Island, dit hebben we nooit gehaald want de motor van de camper sloeg steeds af bij elk stoplicht en midden op de rotondes, wat gevaarlijke situaties opleverde. We zijn gestopt bij een Caravan Park in Brisbane, daar bleek ook nog eens dat de accu oplader niet voldoende werkte, waardoor al het vlees en andere gekoeld bederfelijke producten weggegooid konden worden omdat de koelkast niet werkte.
We hebben contact opgenomen met Vehicle assistance en de volgende dag hebben we bijna een gehele dag in de wachtruimte van Appolo Brisbane gezeten, uiteindelijk kregen we een andere Camper welke we eerst zelf nog een keer schoon hebben gemaakt. Het enige wat de schoonmakers hadden gedaan was een hele fles luchtverfrisser leeg gespoten. De man samen met ons de ronde ging doen zetten gelijk alle ramen open. Hierdoor zijn 2 dagen van de vakantie verloren gegaan. Jammer maar dat kan gebeuren. We hadden (dachten we) alles geinspecteerd en reden weg met de camper. Maar helaas ook deze camper had gebreken, namelijk:
koud water kraan werkte niet (alleen heet water);
van de 3 gaspitten werkte er maar 1 gaspit;
douche deur kon niet worden gesloten, waardoor deze tijdens het rijden steeds open ging;
muurplaat douche zat los;
handpomp van de WC lekte waardoor de douchevloer steeds nat was;
de tafel tegenover de TV kon niet worden vastgezet, waardoor deze tijdens het rijden naar voren schoof.
De knop van de koelkast haperde, waardoor deze aan/uit ging en konden we hierdoor weer vlees en gekoelde producten weggooien.
Maar het grootste defect was dat de koelvloeistof verdween en deze moest om de 100 km worden bijgevuld, we hebben weer het Vehicle assistance nummer gebeld en deze stuurde ons naar een garage echter repareerde deze geen Ford auto’s. We zijn toen naar Sydney gereden om de camper om te ruilen, omdat er nu een 3e vakantiedag verloren was gegaan. Bij Apollo Sydney aangekomen kon de camper niet geruild worden. We moesten de volgende dag (van Apollo) naar een Ford garage Wollongong, welke niet op onze route lag dus ook een 4e dag van onze vakantie ging verloren (16,7% van onze vakantietijd).
Uiteindelijke kon de camper niet worden gemaakt en moesten we laat in de middag weer terug naar Sydney om de camper om te ruilen voor Camper nummer 3. Uiteindelijk hebben we 4 dagen versleten op het kantoor van Apollo en de garages. Ondanks alles hebben we toch nog genoten van Australie, ook al hebben we ons reisschema moeten aanpassen, maar onze volgende reis naar Australie wordt toch niet meer met Appolo.
Jeetje, dat zijn inderdaad heel andere ervaringen dan wij hebben, onderweg hebben we ook mensen gesproken die zeer tevreden waren maar allemaal de campers in Darwin of Perth opgehaald hadden, misschien dat ze daar wat beter afleveren. Ik moet zeggen wij hadden absoluut geen klagen met onze adventure camper. Alles was prima in orde, alleen hadden ze eigenlijk voor onze lange huurtermijn de banden moeten vervangen wat we ook aangegeven hebben. Bij inleveren kwam het metaal bij de banden achter door het rubber heen! We hadden ze mogen laten vervangen hoorden we achteraf maar we wilden dus niet zoals de vorige keer een aantal dagen bij een garage zitten. Toen hadden we via Travellers Autobarn gehuurd, we hebben toen overigens de verloren dagen vergoed gehad. Dat zou Apollo ook moeten doen bij jullie, je bent vier dagen kwijt en hebt je camper plus dure verzekering wel betaald!
Blijft overigens het feit dat ik het zeer teleurstellend vind dat er door MAX totaal geen aandacht besteedt is aan degenen die al betaald hadden en nog moesten reizen zoals bij jullie ook het geval. Bij ons betrof het gelukkig alleen de aanbetaling, toch ook iets van 800 euro waar we hard voor hebben moeten werken.
We hebben een kleine vergoeding gehad van Apollo, maar dat is een schijntje vergeleken met de gemiste dagen / bezichtigingen.
We hadden natuurlijk liever de volle 4 dagen extra gehad om van Australie en zijn vele mooie natuur te genieten :zon:
Ik deel met mening met Joke , je had gewoon 4 dagen huur terug moeten vragen , ik zou het nog gaan proberen als ik jullie was!
Bij ons is dit ook gebeurd een aantal jaren geleden, we kregen toen met de borg en een aantal dagen teruggestort.
Succes!
Fijn dat jullie reis zo goed was! , ik heb jullie gevolgd via jullie website.
Een supercamper die 4wdr camper van Apollo en helaas alleen te boeken bij Apollo. (met airo in de leefruimte)
Ik lees ook dat je ontevreden bent over de uitzending van MAX, waarom neem je geen contact op met Renee van MAX?
Wie weet kunnen ze een vervolg op de uitzending maken omdat er nieuwe ontwikkelingen zijn en de mensen niet tevreden zijn over de 1e uitzending…
Succes , en geniet lekker na van jullie trip!
Hallo Greetje,
Ik zie je berichtje nu pas, krijg er kennelijk geen bericht meer van. Dat nagenieten lukt overigens nog steeds hoor :zon02:
Ik heb ook contact gehad met Renee van Max, sterker nog ze is dit allemaal via mijn bericht op mijn weblog aan de weet gekomen. Even voor onze vakantie kwam een overbuurvrouw die door haar gebeld was met het verhaal of ik Renee wilde bellen, heb ik gedaan en naar aanleiding daarvan is ze dus hier op dit forum terecht gekomen. Zelf kon ik verder niet meewerken omdat ik dus Down Under zat, ook zou ik door haar op de hoogte gehouden worden en dat is dus nooit gebeurd.
Wat ik jammer vond aan de aflevering dat er dus totaal geen aandacht besteedt werd aan al die mensen die nog moesten reizen en al betaald hadden, gedeeltelijk of de volle mep terwijl ik al mijn papieren e.d. aan haar heb doorgemaild.
En tja nu is het oorverdovend stil, Frits heeft zijn eerste jaar er bijna opzitten, nog twee te gaan en hij kan zijn gewone leventje weer oppakken terwijl er mensen zijn die duizenden euro’s kwijt zijn. Van die kredietbank Walcheren horen we dus ook helemaal niks en van Frits horen we ook niks meer.
Hoe dan ook, sorry voor deze late reactie op de jouwe, ik heb deze niet eerder gezien.
Hoi allemaal,
Voor wat het waard is: de kredietbank op Walcheren is zelfs nog niet begonnen volgens mij, met de heer Broos, dus die 3 jaar zijn nog niet ingegaan! Maar naar onze centen kunnen we toch wel fluiten…zijn huis is al lang verkocht en werken doet ie ook maar zo nu en dan en hij schijnt wel leuk te gaan stappen en zo in het weekeinde…!
Wij zijn nog steeds aan het afbetalen op de lening (creditcard) die we aangingen voor het betalen van de campers, maar daar komen we wel overheen enne…ook wij hebben een fantastische reis gehad en dat pakt zelfs meneer Broddel ons niet af!!!
Groetjes,
Marja.
Hoi Marja,
Van de kredietbank Walcheren in ieder geval nog nooit wat gehoord. En als die drie jaar dan pas ingaan laat ze dan nog maar een tijdje wachten, houd Frits dan maar wat langer op bijstandsniveau … als je daar nu al aardig van kunt stappen in het weekend, valt dat ook wel mee!
Het is ook niet dat ik ook maar iets terug verwacht, maar ik vind het gewoon belachelijk dat niemand ook maar iets hoort over de gang van zaken, al was het maar een briefje dat ze volgend jaar pas tijd hebben! Zou wel zo netjes zijn!
Maar wat je zegt, die schitterende reis nemen ze ons niet meer af, ik geniet nog elke dag na :vak02: