Jaren geleden toen ik veel zakelijk vloog wel eens een vlucht gemist doordat ik krap tijd ingeruimd had en het uiteraard stik druk was op Heathrow.
Nu gepensioneerd en vliegen regelmatig Turkije op en neer. Kijken naar prijs en redelijke vliegtijden. Bij voorbaat van Düsseldorf naar Gazipasa of andersom. We mijden Schiphol “te groot, te druk te duur”. Op Düsseldorf met regelmaat minder dan een uur nodig en dan ingecheckt door douane en security. Gazipasa is werkelijk super klein we komen daar met regelmatig 45 minuten voor tijd aan en hebben dan nog de mogelijkheid om koffie te drinken. Nadeel is wel dat we regelmatig over Istanbul moeten met 1:30 overstap tijd. Dat kan krap zijn maar we hoeven niet meer langs de incheck balie en koffers wordt voor gezorgd. Als we rechtstreeks willen kom je al snel op Antalya maar dat kost dan weer minimaal 1:45 min. om thuis te komen met een auto. Bus dus langer. (vandaar dan maar Istanbul).
Zijn we het er over eens dat vlucht missen door drukte op vliegveld vrijwel nooit voorkomt? Dat verklaart ook waarom er vorige week zo’n ophef over werd gemaakt.
Zelf ooit één keer een vlucht gemist, van Sint Maarten naar Saba vanwege orkaan. Mooie avond gehad in Holland House omdat alles werd vergoed.
Nog nooit gemist, jaren geleden vanaf Marrakech naar NL bijna wel, was echt rennen en vliegen doordat men ineens besloot 1 van de loketten te sluiten en er maar 1 loket overbleef…
Afgelopen december er wel ruim 3 u over gedaan om vanaf de incheckbalie bij de gate te komen door de gigantische drukte op Schiphol. Was echt bizar, niet eens tijd om even lekker te shoppen
We waren blij dat we er altijd ruim op tijd zijn, zal ik maar zeggen. Bordje gaf aan dat de wachtrij voor de beveiligingsscanners 45 minuten was, maar wij deden bijna 2 u over datzelfde stukje.
Wel eens een vlucht gemist, lang geleden, door omgewaaide bomen op het spoor, maar nog nooit door de drukte.
Woensdag 26 april hadden wij een vlucht naar Ibiza geboekt om 17.45 uur. Dat was midden in de meivakantie. Op het nieuws waren volop de berichten over de vertragingen op Schiphol bij de security control. Van onze luchtvaartmaatschappij kregen wij het dringende verzoek minimaal 3 uren van tevoren in te checken. De incheckbalie zou zelfs al om 14.15 uur open zijn. Braaf stonden wij rond die tijd in te checken in vertrekhal 3. We moesten een flinke wandeling maken om naar de security in vertrekhal 1 te komen. Binnen een paar minuten waren we van top tot teen gecheckt en om 14.30 uur begon het lange wachten… Verschrikkelijk was het, wat een drukte om niets! En uiteindelijk had ons vliegtuig ook nog 2 uren vertraging! Deze vlucht was niet te missen!
Ik denk dat veel er ook van afhangt hoe laat je vertrekt en als er tegelijk een hoop andere vluchten vertrekken. Op het ene moment kan het druk zijn op het andere dan weer niet. Men kan niet vooraf zeggen wanneer het wel of niet druk gaat zijn. En ook als het inchecken van je vlucht afgesloten is, kan je er sowieso niet meer bij, ook al heeft de vlucht vertraging.
Ik zeg altijd, het reizen is ook een deel genieten van de vakantie. Hopelijk hadden jullie toch een leuke vakantie ![]()
Ik heb al eens een vlucht gemist in Bima (Soembawa, Indonesië) omdat de maatschappij op het allerlaatste moment besliste om twee uur vroeger te vliegen. Men belde iedereen op, maar ook dan hadden we slechts een half uur om op de vlieghaven te geraken, wat dus niet lukte. Het vliegtuig steeg op vlak voor onze neus. Vorig jaar met de aanslagen in Brussel had ik net die dag een vlucht vanuit Charleroi en lag heel België plat, toen ben ik 's morgens vertrokken meteen na de aanslagen om 's avonds mijn vlucht te kunnen halen en heb ik nog een eindspurt moeten inzetten, dat scheelde maar enkele minuutjes. Spurten heb ik al enkele keren moeten doen, vooral met een transit omdat het eerste vliegtuig te laat toekomt. Vorig jaar nog van Singapore naar Jakarta, en van Berlijn naar Düsseldorf. Ik was tijdig op het vliegtuig in Berlijn, maar mijn bagage niet …
ik ga altijd 3 uur van te voren naar het vliegveld. Ik ben graag op tijd en wacht liever een uur dan dat ik mijn vlucht mis. Hoef ik ook niet te hollen en kan op mijn gemakkie nog een kop (dure) koffie drinken.
ik neem altijd een lege fles mee naar vliegveld. Na de controle vul ik de fles met water in een van de toiletgebouwen.
Ik heb nog nooit een vlucht gemist.
Een keertje bijna maar dat kwam omdat ik in slaap was gevallen.
Als je 2 a 3 uur van te voren aanwezig bent, zou het allemaal wel moeten lukken.
ik heb ooit een overstap gemist in Miami…hierdoor kon ik pas 1 dag later terug naar Amsterdam vliegen.
Achteraf helemaal geen ramp natuurlijk ;), nog even naar Miami beach geweest namelijk!
Op Schiphol niet, maar ben meestal wel goed op tijd.
Wel in Rome de aansluiting naar Buenos Aires gemist, waardoor ik 24 uur in Rome heb doorgebracht.
Maar het voordeel hiervan is dat ik via euroclaim geld terug ga krijgen, weer een leuk zakcentje voor de volgende reis ![]()
Op de terugweg vanaf de Galapagos naar Quito was bij de vertrek controle op het vliegveld van Baltra een enorme rij. Volgens de gids makkelijk te doen in 1,5 uur. Na ruim een uur zijn wij maar gestart met voordringen. Vlak voordat de deuren sloten van het vliegtuig gingen we naar binnen. Behoorlijk zweten en niet vanwege de temperatuur.
Schiphol ken ik alleen van het ongezellige treinstation.
Over off-topic gesproken.
Hoeveel keer is er inmiddels met ‘ja’ geantwoord op de vraag waar het om draait?
Er was mij middels een privé-bericht verzocht om een reactie te plaatsen. Vandaar.
Maar dan wel als reactie op de vraag toch? Of je ooit ergens op de wereld wel eens een vlucht gemist hebt vanwege drukte op een vliegveld. De vraag was niet wat je ervaringen met Schiphol zijn?:dag:
Hoi!
Vraagje
Ik heb een nieuwe discussie geplaatst over drukte op vliegvelden (naar aanleiding van drukte op Schiphol laatst). **Zou je daar ook op willen reageren?
**Ik reageer zoals ik zelf wil! (Sorry).
Nee, nooit een vlucht gemist door de drukte op het vliegveld. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij altijd ruim van te voren aanwezig zijn, vaak zo’n 3 uur, en voor vluchten buiten Europa ook wel meer. Onze kinderen vinden het nog steeds een feestje om, na de douane, uitgebreid koffie te drinken en rond te kijken op Schiphol. Dat is deel van de vakantiepret:-)
Enkele van de voordelen van een iets duurder business class ticket zijn oa aparte incheck balies, aparte snellere security checks en toegang tot de lounges.
Voor mij reden genoeg om iets extra’s te betalen en geen of weinig last te hebben van drukte. Daarnaast ben ik altijd wel minimaal 3 uur van te voren aanwezig en vul mn wachttijd met een hapje en drankje in de lounge.
1 keer bijna een vlucht gemist omdat mijn collega zich overslapen had en we te laat bij de incheckbalie aankwamen. Maar ook hier dankzij een business class ticket toch nog kunnen inchecken en vliegen.
Business class is niet per definitie duur…
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik vlieg altijd vanaf Dusseldorf en altijd buiten het hogseizoen dus nooit
gaan last van gigantische druktes.
Snel inchecken, instappen en vliegen maar.