Discussie vd maand: Wel eens een vlucht gemist door drukte op vliegveld?

Nooit gemist nee.
Mijn voorkeur : KLM vluchten maar vertrekken vanuit BRU : goedkoper en je bent meteen transit.
Sowieso altijd 3 uur van tevoren, dat hoort zo bij een intercontinentale vlucht :wink:

GRTZ

Mijn vrouw en ik vliegen jaarlijks meerdere malen vanaf Schiphol. Wij zorgen altijd ruimschoots op tijd aanwezig te zijn. D.w.z. tussen twee en drie uur van te voren. We hebben ons nooit hoeven te haasten en hebben ook nog nooit een vliegtuig gemist.

Groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Pardon? Jetlag omdat je 4 uur onderweg was?

Annelies. Drukte zul je bedoelen. :slight_smile: Nee geen last van gehad maar reis meestal buiten de drukke tijden.

Omdat ik dichterbij Zaventem (Brussel) woon dan Schiphol vliegen we meestal van daar uit. Toen de aanslagen daar nog vers in het geheugen lagen zijn we wel ruim van te voren naar de luchthaven gegaan, maar dat is nu eigenlijk niet meer nodig. Ik ben dan ook zelden 2 uur van te voren op de luchthaven. Eén keer waren we de laatsten die incheckten voor een vlucht, omdat ik de verkeerde vertrektijd in m’n hoofd had zitten, maar dat is allemaal goed gekomen. En op de luchthaven van Fez was het nogal chaotisch, omdat 2 vluchten van verschillende luchtvaartmaatschappijen naar dezelfde bestemming gingen en passagiers van luchtvaartmaatschappij 1 eerst door de douane moesten en daarna die van luchtvaartmaatschappij 2 (begreep ik pas later). Afijn, ik had dus helemaal niet door wat er gaande was en was de allerlaatste passagier, want ze waren al naar me op zoek. M’n koffer werd nauwelijks gecheckt en ik moest rennen naar het vliegtuig. Iedereen met een boos gezicht naar mij kijken natuurlijk toen ik hijgend op m’n stoel ging zitten…

Als ik van Schiphol vertrek, dan zal ik zorgen dat ik zeker op tijd op Schiphol ben, daardoor heb ik nog nooit een vlucht gemist.
Helaas wordt momenteel een tijd van 3 uur geadviseerd.

Maar indien het mogelijk is boek ik mijn stedenreizen vanaf Eindhoven airport.

ik heb nog nooit een vlucht door de drukte gemist maar vind de drukte niet prettig en kijk nu ook wel naar andere luchthavens om van te vertrekken.

Oeps ja, vergeten te melden dat ik om 4 uur 's ochtends op vertrekvliegveld moest zijn (voor vlucht om 6 uur) maar daarvoor om 1 uur 's nachts moest opstaan. Dus of je dat nu jetlag of andere vormen van slaapverstoring noemen moet, kweenie :wink:

Grtn,

<Erik>

Mis ik wat? Er staat toch drukte?

Gellukig nog nooit een vlucht gemist >>>

Twee keer bijna een vlucht gemist, maar dit was niet op Schiphol en kwam evenmin door drukte. Het vliegtuig vertrok te laat, waardoor ik mijn overstap nog nét haalde.

Brussel is nog erger… aangezien we belgen zijn maar de afstand tussen Schiphol en Zaventhem even ver is gebruiken we Schiphol vaker, tot nu toe geen problemen gehad…

Brussel nog erger dan Schiphol??? Dan staan de mensen daar buiten te wachten :popcorn::beef:

Klopt maar hangt ook af van de luchthaven en of je al dan niet bagage moet inchecken.
Als wij vanuit Antwerpen vliegen, dan zijn wij ook maar drie kwartier op voorhand aanwezig. Mét in te checken bagage. Met slechts enkele vluchten per dag is het er nooit druk.

Ik vind het de laatste tijd best meevallen op Brussels Airport. Het is ooit wel eens erger geweest.

Misschien zijn zij naar Schiphol gegaan…

Ik denk het net niet. Tijdens jullie meivakantie moet het extreem druk geweest zijn. Alle parkeerplaatsen waren bezet. Reizigers die niet gereserveerd hadden waren eraan voor de moeite.

Verleden week voor een vlucht naar Glasgow de benodigde 3 uur zelf verkort naar 2,5 uur van te voren aanwezig en daar behoorlijke spijt van gehad.
Reizen met de NS is bij mij dan ook vaak de Goden verzoeken. Bij aankomst op Schiphol nog net vijf kwartier over…
Toen de controle, toen hollen, zodat ik nog net voor het einde van het boarden bij de Gate zou zijn… Dat heb ik net gehaald, de crew van Easyjet had blijkbaar minder haast… Alsnog een half uur kunnen wachten voor het boarden begon… zucht.
Ach ja, heb ik tenminste weer een looptraining voor de triatlon gehad zullen we maar zeggen…

Ooit een keer een vlucht gemist door vertraging bij de NS. Iemand voor de trein gesprongen en fikse vertraging. Helaas was ik net te laat om nog te mogen inchecken. Drukte op het vliegveld zelf in nog nooit een reden geweest, wij zijn altijd ruim van tevoren aanwezig. Liever te vroeg en daar wachten, dan een vlucht missen.

Hallo,

Ik heb nu zelf 3x gevlogen op Schiphol… Bij ruim 2á3 uur van te voren heb ik geen problemen voorzien bij de luchtmaatschappijen Easyjet en Lufthansa.
Mijn laatste vlucht vorig jaar eind Juli met Lufthansa overstap in Frankfurt wederom geen problemen.
Al moet ik me wel bij vermelden ik alleen een kleine bagage tas met zomerkleding en was-spullen mee had wat ik gewoon als handbagage kon meenemen.