Gelukkig in al die jaren dat ik reis is het me nog nooit gebeurd :feestje:
Ben begin mei via Schiphol op reis gegaan. was 3 uur van te voren aanwezig! Totaal geen problemen ondervonden!
Wij gaan dit jaar, gewoon voor de zekerheid, een dag eerder naar Amsterdam, en verblijven dan in het Ibis hotel. Geen gestress, en dan kunnen we lekker vroeg inchecken.
Wij zijn altijd wel 4 uur van te voren op Schiphol. Eerst inchecken van de koffer zodat we die alvast kwijt zijn.
Dan gaan we meestal nog niet door de controle heen. We gaan ook meestal niet in de drukste tijd vliegen. Dit jaar juist wel, dus houden we gewoon die 4 uur aan en wachten wel aan de gate. Dat vinden we niet zo erg, vooral niet als je een mooie vakantie in het vooruitzicht hebt.
Ik vermaak met wel op Schiphol zorg er voor dat ik lekker op tijd er aanwezig ben .
Wel bijna de bus gemist omdat het druk was op het vliegveld in Cebu (Filipijnen). Met het bekende Cebu Pacific (in ieder geval in de Filipijnen bekende maatschappij onder de bevolking en toeristen) is het altijd afwachten of je vlucht op tijd gaat. We hadden dus extra ruimte ingepland om de transfer in Manila van het vliegveld naar het busstation ruimschoots te kunnen volbrengen.
Uiteindelijk met zweet in de taxi, die het gelukkig als een uitdaging zag om in 20 minuten het busstation te bereiken (inc. zoektocht) een flink stuk verderop in de stad. Wonderwel zat het verkeer in Manila mee.
Saillant detail is wel dat we een vlucht van Cebu naar Manila hadden geboekt terwijl we net zo makkelijk van het eiland Bohol hadden kunnen vliegen. Dat had ons een boottocht, flinke wachttijd en een aantal levensjaar bespaard.
Laatst op Dubai een overstap gehad waar we even een sprintje moesten trekken en hem gehaald hadden.
Maar dat telt niet als eigen schuld gemist.
Nee nog nooit een vlucht gemist, wij zijn er altijd 3 uur vantevoren en als we niet weten of de bus er goed heen rijdt (azie) zorgen we ervoor dat we 4/5u vantevoren aan zullen komen zonder vertraging.
Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt. :chin:
Nog nooit en nog nooit door drukte, maar wel eens een keer een vlucht moeten afzeggen omdat ik in minder dan 24u ineens erg ziek begon te worden. Ik kreeg mijn vakantiedagen terug, kon alles wat ik geboekt had kosteloos stoppen, spijtig genoeg kreeg ik onverzekerd bijna niets terug voor mijn betaalde verre vlucht. Ik heb me voorgenomen dat gauw nog eens goed en langer te gaan inhalen.
Ik vertrek altijd ruim op tijd naar de luchthaven. Ik vind het namelijk verschrikkelijk om onderweg gestresseerd in een file te staan wetende dat je hierdoor je vlucht misschien zou kunnen missen.
Neen, dan liever (veel) te vroeg op de luchthaven. Op die manier begint bij mij het vakantiegevoel al wanneer ik thuis (rustig) kan vertrekken…![]()
Wij zijn liever 4 uur te vroeg, dus een vlucht missen zal ons niet snel gebeuren [emoji16]
Verzonden vanaf mijn iPad met Wereldwijzer Reisforums
Wij vertrekken daarom altijd vanuit Brussel . als ze die vliegtax gaan invoeren wordt schiphol nog duurder
Zelf heb ik gelukkig ook geen vlucht gemist maar vorig jaar wel heeeeeeeeel veel last gehad van de vertraging sinds het nieuwe systeem in werking gegaan is van inchecken met meteen bodyscan. Zelf bij weekendje weg in maart stopte dit systeem 40 minuten op.