Topic opgeschoond.
De TS vraagt om ervaringen met Denpasar om af te wegen of het de moeite is om die plek te bezoeken. Hij schiet er weinig mee op als jullie op elkaar gaan zitten vitten.
Graag concrete ervaringen, voor overige informatie bestaan andere topics.
*Alle rechten voorbehouden. Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie (inclusief, maar niet beperkt tot, teksten, foto’s, illustraties, grafisch materiaal, (handels)namen, logo’s, waren -en dienstmerken) voor eigen persoonlijk gebruik of anders, voor zover dit expliciet door Travelta wordt aangegeven is het niet toegestaan om de inhoud van deze website, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Travelta, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken. Alle op deze website getoonde logo’s, beeldmerken, merken en handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren. *
Als je dat misschien bedoelt met concrete ervaringen, bij valt dat onder het kopje jatten. Als je een topic wilt opschonen moet je wel heel de boel opschonen en niet selectief.
Denpasar is niet echt de moeite, hoor je iedereen zeggen. Nou, Jenny is eigenwijs en wil wel eens een kijkje nemen. Vanuit Denpasar, de hoofdstad van Bali, zal het wel makkelijk zijn om vervoer naar andere plaatsen op het eiland te regelen. Dacht ik… Niet dus… (Dat werd dus een dure taxirit van 200.000 rp, een kleine 20 euro, naar Ubud. Grom.) Volgens de Balinezen moet je alleen naar Denpasar om te winkelen of om naar de dokter te gaan. Gelukkig had ik de dokter niet nodig, maar ik heb nu wel een nieuwe CD-speler (mijn ‘oude’ ligt in NL) zodat mijn iPod ter reparatie naar NL kan en ik er straks wel foto’s op kan zetten. Dat is immers een van de redenen waarom ik zo’n ding wilde hebben…
Denpasar heeft een paar leuke tempels, maar binnen een halve dag heb je die wel gezien. De vogeltjesmarkt, welke vlak bij de Pura Sutriya (leuke tempel!) is ook aardig, al verkopen ze ook op deze vogeltjesmarkt veel meer dan alleen gevleugelde beestjes. Ook hier zijn aapjes te koop in veel te kleine hokjes, wanneer stopt dat nu eens een keer??? En ondanks dat ik best al wat reiservaring in dit land heb, heb ik me toch af laten zetten… Domdomdom. Een van de mannetjes bij de Pura Jagatnata heeft ons rondgeleid, waarvoor we moesten betalen. Geen probleem, een beetje afdingen en dan komen we wel tot een compromis. Maar dan ineens moeten we ook geld neertellen van de sjaals die we om ons middel moeten knopen (verplicht in bijna alle tempels). Wat? Maar aangezien het een tempel is en een religieus is ben ik iets minder hard dan normaal, om de een of andere reden ben ik toch altijd bang iemands geloof te krenken. En daardoor krenk ik mijn portemonnee… Slimme jongen, die Hindu. Naast deze tempel ligt trouwens het Bali Museum, wat ik niet vanbinnen heb kunnen bezichten omdat het zondag was. Helaas. De buitenkant, en de tuin, zijn echter wel heel mooi.
En als aandenken aan ons koloniale verleden hebben we ook een kijkje genomen bij Puputan Square, waar een mooi standbeeld staat ter ere van de verovering van de Balinezen op mijn voorvaderen.
Een van de mooiste dingen van Denpasar is mijns inziens echter het Pemecutan Paleis, waar nu overigens een hotel in zit. Leuke tuin, een mooi restaurant (wat echter dicht was) en een hoop muurreliefs en standbeelden.
Waar ik vooral op tegen ben is dat jullie meer elkaar de benen onder het lijf vandaan trappen dan daadwerkelijk de vraagsteller helpen.
Eatstreet doet tenminste nog een poging op het weer recht te trekken (waarvoor dank). Inderdaad is kopiëren van teksten vrij simpel en hij had er goed aan gedaan om de bronvermelding erbij te zetten, maar jij kopieert nu een stukje over het copyright, zonder iets af te weten van auteursrechten. Iedereen kan wel alles claimen, maar de wet staat hier nog boven en ‘fragmenten’ overnemen zonder commercieel oogmerk is nog altijd toegestaan.
Enfin… Totaal ander onderwerp. Zoek maar eens op rechtzaken en jurisprudentie als je meer erover wilt weten.
Zullen we het nu weer hebben over Denpasar?
/edit: serikambelo heeft zojuist een afkoelperiode van een week gekregen. Ik modereer hier niet voor niets en schelden als reactie is dan helemaal not done.
/edit2: Vragen/opmerkingen over uiteenlopende kwesties als copyright en het modereerbeleid beantwoordt ik uiteraard graag, maar laten we dat dan via de privéberichten of in de helpdesk doen.
Tekst was niet bedoeld als zijnde ik deze zelf had getypt maar ik had inderdaad beter de bron erbij moeten vermelden. Ik heb voor mijn reis in
2008 een digitaal draaiboek gemaakt met planning en informatie over tours, dorpen,restaurants, hotels enz. en deze tekst had ik daar ook bij staan. Ik dacht deel deze met de vraagsteller zonder verder na te denken. Excuses
voor diegene die hier zo veel moeite mee hadden. Tis maar goed dat jullie mij vanmorgen naar mijn werk niet door rood zagen rijden, hadden jullie allemaal aangifte moeten gaan doen :lol:
Verder allemaal een hele fijne dag, het:zon02:schijnt alweer lekker!