Wij gaan in september voor 2 weken naar Bali,
wij willen daar en omgeving uiteraard wel een aantal dingen gaan bekijken en doen. Nu hebben we wat zitten zoeken op internet, maar misschien dat het uit ervaringen wat makkelijker en leuker is. Zijn er dingen die we echt niet moeten missen als we naar Bali gaan?
Wat zijn leuke dingen om te doen en wat juist helemaal niet?
Als je er 2 weken zit kun je een uitstapje naar Komodo Island overwegen.
Op Bali zelf loont het om de plekken op te zoeken waar het nog niet zo super toeristisch is (binnenland & noorden). En verder natuurlijk al die dingen waarover je al hebt gelezen.
Wat je niet mag missen? Een hoop, maar hier alvast wat:
[ul]
[li]tempels, oa: tanah lot, besakih, bratan(in een meer), ulu watu bij zonsondergang[/li][li]gunung kawi (koningsgraven in een vallei, niet ver van Ubud)[/li][li]rijstvelden, spectaculair bij Tirta Gangga, Pacung en Sidemen[/li][li]snorkelen bij Amed. Voor de kust ligt een japans wrak, niet zo groot, maar wel supermooi![/li][li]pasar Badung, de grootste markt van Bali in Denpasar. Moet je eigenlijk 2 keer naar toe gaan. 1x overdag en 1x 's nachts. Vooral 's nachts vanaf middernacht tot een uur of 5 is ie leuk![/li][li]de dorpen tussen Denpasar en Ubud. Batubulan voor beeldhouwers, Celuk voor zilversmeden en Mas voor houtbewerkers.[/li][li]Munduk waterval in het noorden.[/li][/ul]
Ik zou Komodo laten liggen tot een volgende keer, wanneer je met de boot daarheen gaat ben je (vanaf Lombok) 3+2 dagen onderweg. Een leuke trip, maar niet als je maar twee weken op Bali bent…
Aanvullingen op de tips van Ketut:
dolfijnen kijken bij Lovina
een tripje naar Banjar (de enige BUDHISTISCHE tempel van Bali) en de nabijgelegen hete bronnen
de mooiste rijstvelden liggen bij Jatului
duiken, o.a. de USSR Liberty bij Tulamben
het bijwonen van Balinese dans, bv de Kecak dans in Ubud of Ulu Watu. Leuker is overigens een authentieke voorstelling in een van de dorpen.
Mocht je van kunst houden is Ubud absoluut een aanrader. Wil je nog iets kopen, dan kan ik Galerie Rawor Painting aan de Jalan Hanoman 24 aanraden. Deze galerie verkoopt prachtig werk van de Ubudse kunstenaar Kos.
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Wij zijn afgelopen zomer nog op Bali geweest, heel erg leuk in de botanische tuin van Bedugul ligt Dancing with the trees. Een groot parcours boven in de toppen van de bomen. Je bent dubbel gezekerd, dus veilig. Schijnt door een Fransman opgezet te zijn.
Dolfijnen kijken bij Lovina, dat zou ik echt niet doen.
Die arme beesten worden opgejaagd en hebben er erg onder te lijden.
Dus dus dat is iets wat je m.i. juist moet proberen te MISSEN op Bali.
Sorry dit is een erg verlate reactie op mijn onderwerp denk ik.
Inmiddels is er al bijna een jaar niet opgereageerd en zijn wij ook alweer bijna een jaar terug van onze vakantie daar.
(De volgende zomervakantie staat heel dichtbij in het zicht)
hallo…
ik ben een nederlandse gids op bali en java.
Wat houdt u van, meer de natuur of de kultuur van bali?
Als de natuur:
u kunt naar het noorden van bali, voornamelijk de rijst terassen, de tempel ulundanu ( een tempel aan het meer en wordt omgeven door de bergen,ligt op de hoogte 1200m), candi kuning traditioneel markt, het apen bos, het waterval gitgit,lovina (zwarte zand,en beken met de dolfijnen tocht, alleen vanaf 6-8 uur smorgens),mini plantage van kakao,koffie,kruidnagel,pepper,etc. 2.de andere rijsterassen in tegalalang, ubud of jatiluwih, of bukit jambul in het oosten 3.de vulkaan batur en de grootste meer in kintamani, mini plantage van alles en kunt u ook proeven de vers kakao, ginseng koffie,gember thee,balinese koffie en alle tropische fruits zoals rambutan, marquisa,salak,mangos.
tempels: gunung kawi (de tempels voor de konning udayana uit 11e eeuw) en de uitzichten in de omgeving is ook heel mooi met de rijst terassen en rivier,tirta empul( in de tempel is er water bronnen in grote vijver,het water is heilig en geleid naar de waterstrallen en de balinezen die gaan bidden moeten eerst badden daar voor de reiniging en genezen ook ziekte), uluwatu tempel (ligt op de klif op de hoogte van 70 meter boven de indische oceaan,in de late middag om 6-7 uur kunt u ook kijken de kecak dans), vleermuizen grot tempel (goa lawah),taman ayun tempel,tanah lot voor de zonsondergang.
5.het apen bos in Sangeh, ubud, uluwatu
Candi dasa
7.witte reiger in Petulu,ubud
kultuur en kunst van bali:
1.het balinese woonerf in Batuan,dagelijksleven van de balinezen
2.traditioneel balinese dorpen in Penglipuran en Tenganan
3.Kertagosa (rechtzaal in klungkung)
4.barong dans in Batubulan
5.het paleis van de konning in Ubud
6.stenen beeldhouwen in Batubulan
7.balinese en buitendlandse stijl schiderij in de omgeving ubud
8.zilver smederij in Celuk
9.batik stoffen en schilderij in Batubulan
10.traditioneel weverij in Sidemen
en veel meer…als u wilt ook meer info zien, kijk maar mijn website www.tika-excursie.com. en voor de prijzen ben ik flexible,hang van uw programma af…
Ja, dat is ook allemaal mooi, maar dat kun je met elke organisatie doen en ook in elk boekje lezen. Ga eens van de gebaande paden af!
Nusa Penida is nog zeer authentiek!
Ik ga in september naar Bali voor 2 weken, een villa gehuurd en met privezwembad. dat is voor de rust, leuke tips lees ik hier voor tripjes. dat ga ik ook zeker bekijken.
weet iemand toevallig ook of er een goede/betrouwbare diamantenshop is op Bali?
Zelf verblijf ik in dorpje Kalianget, in het noorden van Bali. Een zeer rustige omgeving.
van daaruit kunnen wij diverse kanten op.:p:vak02:
[/quote]
Ik heb me altijd laten vertellen dat ze in Indonesie niet goed zijn in het slijpen van diamanten. Er komt diamant voor in Martapura, Kalimantan-Selatan
ach so. dat is dan wel jammer, persoonlijk vind ik dat in Azie, mooiere sieraden te koop zijn dan in Europa. Mooier design en aparte samenstelling van de stenen.
oke dank voor je reactie, ik zal eens rondkijken. :wereld:
[/quote]
Er zijn 2 grote winkels waar luxe artikelen worden verkocht .
De naam weet ik niet meer , daar komen veel buitenlandse toeristen zoals japanners , koreanen en andere westerse toeristen.
Je kan zelf " taxfree" inkopen doen.
De naam begin met Bali … (hoepeldehup) .
Moet nog ergens een naamkaartje en plastictas van die winkel hebben .
Iedere grotere hotel weten wel hoe de winkel heet .
Trouwens als je diamant of is het briljant wil kopen zou ik in Dubai kopen .
Iets goedkoper dan in Amsterdam of Antwerpen.
Ik denk niet dat Indonesia een goede diamanten industrie heeft.
Wel kan je soms diamanten/brllianten winkels in de grote Malls van jakarta vinden.
Kan je gelijk een dagtocht maken vanuit DPS.
ach so. dat is dan wel jammer, persoonlijk vind ik dat in Azie, mooiere sieraden te koop zijn dan in Europa. Mooier design en aparte samenstelling van de stenen.
oke dank voor je reactie, ik zal eens rondkijken. :wereld:
[/quote]
Wat je ook kan doen is de steentjes in Dubai of Singapore kopen en dan laten zetten in Indonesia.
Naar je eigen design , en het is goedkoper.
Je moet wel rekening houden dat de afwerking soms niet zo goed afgewerkt zijn .
Kan zonde zijn voor de dure steentjes.