Hoi reizigers,
is de stad Denpasar de moeite waard voor een bezoek? Heb de indruk dat veel toeristen deze stad “overslagen”.
Hebben jullie hier tips voor of is het niet echt de moeite om te bezoeken?µ
Thanks!
Hoi reizigers,
is de stad Denpasar de moeite waard voor een bezoek? Heb de indruk dat veel toeristen deze stad “overslagen”.
Hebben jullie hier tips voor of is het niet echt de moeite om te bezoeken?µ
Thanks!
Zelf vond ik Den Pasar niet zo byzonder. Heb daar wel de overdekte markt bezocht,die is een paar verdiepingen hoog,maar dat hoeft voor mij ook geen tweede keer meer.:dag:
Eigenlijk is geheel Bali niet de moeite waard, lijkt in niets op Indonesia, geldklopperij is de voornaamste hobby op dat eilandje. Balinezen zijn het geldgeilste volk van geheel Indonesia.
Hallo,
Ik ben 1 keer op Bali geweest en heb in Seminyak gezetten. We hebben ook rondgetourd en inderdaad mijn plek is het ook niet. Ik ga er nu gedwongen even naar terug maar ga snel weer weg van Bali af. Denpasar ben ik nog niet geweest dus daar kan ik je niet over adviseren.
Om te wonen is Denpasar TOP, mits je in een goede buurt woont. Om er als toerist tond te kijken, is het niets. De musea hebben slechts rotzooi in de vitrines staan, de “kunst” die er hangt / staat / ligt is dezelfde rommel als die verkocht wordt in Kuta, Sanur en Ubud, de tempels zijn er van het model “13 in een dozijn”. Als je van avontuur houdt, kun je een keer naar een voetbalwedstrijd uit de nationale competitie gaan ![]()
Ik ben 2.5 jaar aan het rondreizen ik ben gewoon van mening dat er mooiere plaatsen zijn dan Bali. Ik denk dat als ik iemand zou moeten adviseren om naar Azië te gaan zou het zeker geen Bali zijn vind veel plekken op Bali net alsof je in het Loret de Mar van Azië ben. Ik denk dat er in Indonesië vele mooiere plekken zijn dan Bali, maar goed ieder zijn ding natuurlijk.
De Australiërs noemen het zelfs een stukje van Australië nou dat zegt voor mij persoonlijk genoeg.
Mijn man is geboren in Indonesië en heeft zelf 1,5 jaar in Singaraja gewoond,maar ook op de andere eilanden en is daar ook vaak terug geweest, maar Bali blijft iets speciaals voor ons hebben. Wij verblijven dan ook de meeste tijd in het noorden, waar het niet zo toeristisch is, en zeker geen Loret del Mar, want dat zou ons ook niet trekken.
Ik weet dat er in Bali gedeelten zijn waar het niet zo’n loret de mar is maar kuta en legian enzo vreselijk maar ik schreef al ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb ook rondgereisd binnen Bali maar ik vind het gewoon niet het mooiste van Indonesie. Ik weet vele mooiere plekken dan Bali. Indonesie is zo groot daarom zeg ik altijd tegen mensen die advies willen als je naar Indonesie ga dan niet alleen 4 weken op Bali zitten zo zonde van de tijd.
Wanneer je niet perse naar denpasar hoeft, dan moet je gewoon wegblijven
Wat mij opvalt is dat je als een paria wordt beschouwd wanneer je zegt dat bali je niet aantrekt. Vreemd.
Tuurlijk, wanneer je zelf familie hebt op bali, dan keer je daar regelmatig terug, en bijft het eiland toch een aantrekkingskracht voor je hebben.
By the way: goedendag allemaal. Ik ben nieuw op dit forum.
Je moet gewoon lekker voor jezelf bepalen of je Bali geweldig vindt of niet.
Het is allemaal appels met peren vergelijken, tuurlijk zijn er mooiere plekken
dan Bali en waarschijnlijk zijn er ook mooiere huizen om te wonen dan waar je nu in woont.
Je kunt onderstaande tekst natuurlijk negatief als ook positief bekijken, tis
maar net wat voor bril je opzet!
“Tempels, musea en verschillende soorten kunst”
Denpasar wordt vaak alleen gebruikt als aankomsthaven van Bali, maar eigenlijk is het zo veel meer. U kunt hier een bezoek brengen aan musea, tempels en verschillende ambachtsdorpen die rondom te stad liggen.
Denpasar is de hoofdstad van het Indonesische eiland Bali. Het is een drukke stad met veel gevarieerde winkeltjes en culturele bezienswaardigheden zoals tempels en musea. Veel mensen reizen vanaf Denpasar door naar de prachtige stranden van het eiland, maar deze stad is zeker een dagbezoek waard.
Vroeger was Denpasar de hoofdstad van het koninkrijk Badung. Dit koninkrijk kwam in 1906 op een bloedige manier aan haar einde. Bij het Pemucutan paleis en het Puputan plein is nog veel terug te zien uit deze tijd. Het Pemucutan paleis dient nu als museum waar u architectuur en kunst kunt bewonderen. Het Puputan plein bevindt zich in het centrum van de stad en wordt gekenmerkt door de traditionele symbolen van de elite die aan weerszijde van het plein te zien zijn. Bij het plein bevindt zich ook het monument van Surapati en de residentie van de gouverneur.
In de stad kunt u een bezoek brengen aan één van de musea. Het Bali museum is het belangrijkste museum van de stad en tevens één van de grootste musea van heel Indonesië. Het museum bestaat uit verschillende gebouwen die elk andere soorten Balinese architectuur vertegenwoordigen. In het museum kunt u onder andere religieuze-, agrarische- en etnografische voorwerpen bekijken, maar ook is het mogelijk om schilderijen en sculpturen te bewonderen.
De Jagatnatha tempel ligt naast het Bali museum. Deze tempel is een open monument die het moderne hindoeïsme van Bali vertegenwoordigt. ’s Middags komen mensen vanuit de wijde omtrek naar de tempel om te bidden en tijdens volle maan is het er een drukte van belang. Bij de tempel bevindt zich een gouden beeld op een hoge troon van wit koraal. Dit beeld is gewijd aan de oppergod van het hindoeïsme; Ida Batara Sanghyang Widhi.
Een andere belangrijke tempel is de Moaspahit tempel. Dit is één van de oudste tempels van Bali en is gebouwd in de 14e of 15e eeuew. De ingang van de tempel wordt bewaakt door twee enorme beelden; de Batara Bayu en de Garuda. De voorzijde geeft plaats aan een eretempel waarin goden en demonen zijn ingekerfd.
In het Taman Werdi Budaya kunstcentrum kunt u exposities van moderne schilderijen, maskers en houtsnijkunst bewonderen. Ook is het mogelijk om een museum en kleine ambachtswinkeltjes te bezoeken of een dans- en muziekuitvoering te bekijken.
In de omgeving van Denpasar liggen enkele ambachtsdorpjes met elk hun eigen specialiteit. In Batubulan worden bijvoorbeeld beelden en ornamenten gemaakt, terwijl u in Sukawati klokken, poppen en sieraden kunt kopen. In het stadje Celuk zijn vele zilver- en goudsmeden te vinden en in Batuan vindt u verschillende schilders. In Ubud wonen veel kunstenaars, dus hier kunt u rondstruinen langs de vele kunstwinkeltjes.
Een aantal kilometer ten zuiden van Denpasar ligt tekstSanur. Deze plaats staat bekend om de prachtige stranden en is dan ook het eerste strandresort van Bali. U vindt hier niet alleen witte, maar ook zwarte stranden. Daarnaast is de onderwaterwereld bij de stranden uitstekend geschikt voor duiken en snorkelen.
Op het gebied van eten kunt u in Denpasar terecht bij Indonesische en Chinese restaurants, maar ook zijn er tentjes waar u de Balinese specialiteiten kunt proberen.
Bron: Travelta.nl