Nou een week is niet genoeg, ik val niet meer “af te koelen”? Wat jij hier geflikt hebt is gewoon vriendjespolitiek. Het is duidelijk dat als je jezelf niet zo senang voelt op Bali je dat hier niet mag zeggen. Om de commerciële belangen van dit forum te dienen mag er alleen maar “positief” gesproken worden anders komt de Geheime Forumpolitie onder de naam van Supermoderator in het geweer. Je reinste censuur en willekeur, alsof iets onzichtbaars ingrijpt. Is Ketut niet goed genoeg. Ik wil tezamen met al mijn berichten van dit forum verwijderd worden. Ik pas niet in zo een wereldje, dat verafschuw ik.
You have been banned for the following reason:
Je mag even een weekje afkoelen. Een supermoderator uitschelden die een topic opschoond lijkt me niet de goede manier om je op te stellen. Tot volgende week.
Date the ban will be lifted: 29-04-10, 20:00
PS Zo super ben je niet als je opschoond met een -d :dag:
In een omgeving waar de vrijheid van meningsuiting geweld aan wordt gedaan wens ik niet te verkeren. Ik heb bijna 20 jaar in Indonesië verbleven en dan heb je wel een andere visie dan mensen die helemaal lyrisch terugkomen van 3 weekjes Bali. Ik heb het hele land gezien en ben daarom in staat vergelijkingen te trekken.
Na al die jaren in dat verre land terug in de polder moet ik tot mijn verbazing constateren dat er allerlei figuren zich gaan gedragen als die Wilders, ze voelen zich iets. Bij hun wijf thuis hebben ze niets in te brengen en worden dan maar moderator op een forum dan kunnen ze hun frustraties kwijt. Zoals die “supermoderator” tekeer gaat over “copyright” tegenover Butijo, dat heeft toch geen pas. Butijo heeft hier heel interessante bijdragen geleverd, het is iemand die weet waarover hij schrijft. Echter de kopieerders worden door de “supermoderator’ in bescherming genomen. Iemand die kopieert is toch gewoon een nietsnut.
Gelukkig heeft dit forum Tante Yen nog, de vrouw van staal met het ijzeren geduld. een sprankje hoop voor de objectiviteit.
20 jaar in Bali wonen wil nog niet betekenen dat mensen die 3 weken naar Bali willen niet het recht hebben om lyrisch terug te komen. Geef ze de keuze om een lekkere vakantie te hebben in een vertekend beeld van het land of om het tropische vakantie-oord te ontmaskeren. Die keuze hoef je niet voor hen te maken. Als er mensen enthousiast terugkomen betekent dat er ook leuke kanten zijn aan het land, niet alleen negatieve kanten. Als dat zo zou zijn, zou jij er ook niet zo lang hebben gewoond. Dit is echter totaal niet waarop ik heb gemodereerd.
Mensen melden zich af van het forum, omdat ze zich vernederd en mishandeld voelen, als ik vervolgens ga kijken n.a.v. een tip van een collegabeheerder zie ik dat jij met vlag en wimpel boven de rest uitsteekt met jouw manier van schrijven.
Kopieerders neem ik niet in bescherming boven andere leden. Als je alles nog eens goed terugleest heb ik alleen gezegd dat zijn tekst on-topic is (in tegenstelling tot een groot deel van de andere berichten).
Ik weet niet wat je bedoelt. Er is geen vriendjespolitiek (ik ken niemand van het Indonesiëforum persoonlijk) en ik werk niet met commerciële belangen (wat ik doe is 100% vrijwilligerswerk). Het gaat er niet om dat negatieve berichten niet welkom zijn, het gaat erom dat het niet de bedoeling is elkaar verrot te schelden. Dat is waarom ik modereerde en dat is al helemaal waarom je vervolgens een tijdelijke ban hebt gekregen. Ik post liever gezellig mee dan dat ik berichten moet verwijderen. Als er vervolgens vier scheldberichten van jou komen op het moment dat ik één modereeractie uitvoer, dan gaat er iets niet goed en dwing je mij ingrijpendere handelingen uit te voeren om tot mijn beoogde resultaat te komen. Als je klachten hebt over mijn modereren, kun je die bij de redactie indienen en zullen zij mij erop aanspreken als je gelijk hebt.
Zeer ongepast, beledigend, maar gelukkig: slaat nergens op, want gelukkig is mijn privéleven een stuk anders. Gelukkig is het voor mij net zo makkelijk om zo’n beeld op jou te plakken, maar wat schiet ik daar mee op?
Tot slot: als je één minuut later de pagina had ververst, had je gezien dat ik de d/t-fout heb verbeterd (ik zag 'm pas na het plaatsen). Als dit je sterkste punt is om mij persoonlijk aan te vallen, sta je niet sterk in je schoenen.
Ik heb geen zin om te klagen of wat dan ook, ik heb reeds gemeld wat ik te melden had. Ik ga met iemand zo als jij niet in discussie, het gaat over Indonesia en daar heb jij geen worst van gegeten. Mijn simpele verzoek luidt slechts om al mijn berichten plus mijn lidmaatschap te verwijderen. Dat moet toch een simpele zaak zijn gezien de mening die jij er over mijn manier van schrijven op na houdt.
Als je tocch graag veranderd maak hier dan maar Op Bali wonen van, Bali is een eiland, tu sais, dat wist je zeker nog niet. En hoe je erbij komt dat ik OP Bali gewoond zou hebben, zal wel niet kunnen lezen, maar van handelen houden. Le supermoderator est la
Het gaat in het geheel niet over Indonesië, het gaat over het forum en het gedrag dat je hier vertoond. Ik hoef geen Indonesië-expert te zijn om te zien dat je mensen uitscheld. Dat je er niet inhoudelijk op in wilt gaan geeft al aan dat je geen poot hebt om op te staan.
Als je je account verwijderd wilt hebben, ken je de gebruikelijke manier (bericht plaatsen in het forum voor de accountverwijderingen). Posts die on-topic zijn, zullen blijven staan. Zoals je wellicht hebt gezien in de voorwaarden, waarmee je account bent gegaan tijdens de registratie, heeft de eigenaar van het forum het recht om posts aan te passen of te verwijderen, indien nodig. Daarbij valt ook het recht om posts te behouden. Wereldwijzer hanteert dan ook het beleid om geen posts te verwijderen, omdat dit de strekking van de bestaande topics verminkt.
Als “supermoderator” heb jij een een aantal berichten van mijn hand verwijderd. Dit heeft als gevolg dat mijn manier van denken die ik op het forum breng wordt verminkt. Alle berichten die ik heb geschreven komen in een ander daglicht te staan. In mijn optiek heet dit censuur en is niet meer van deze tijd. De berichten ik op dit forum heb geschreven en de foto’s die ik heb geplaatst blijven ten alle tijden mijn eigendom. Jij weet toch alles van copyrights? Je gaat nu moeilijk doen over mijn berichten terwijl je in een bericht daarvoor stelt dat mijn manier van berichtgeving niet gewenst is. Dus wat leg je moeilijk te doen.
Overigens stonden er in mijn berichten enige scheldwoorden in het Frans, ik kon me deze nog herinneren van mijn verblijf in Kebek, ze waren niet op de lezers van het forum gericht, maar op jou persoonlijk, vanwege jouw “Wilders” gedrag. Mensen begrijpen geen Frans meer vandaag de dag, laat staan Quebecois. Trouwens een "kerel’ moet wel wat kunnen hebbben, Les quebecois sont tough tu sais.
Dat de meest recente scheldwoorden aan mij waren gericht, snap ik wel. Daarnaast heb je veel meer denigrerende en wellicht kwetsende opmerkingen gemaakt naar andere leden.
Nogmaals, ik verwijder geen berichten als die enkel een negatief beeld over een plaats zouden geven. Ik modereer volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. Daarin staat dat de moderators ten allen tijden het recht hebben om haatdragende en aanstootgevende berichten (naast diverse andere redenen) aan te passen of te verwijderen. Als dat jouw gedachtegang zou aantasten (heel gek dat je over wilt komen als arrogant en haatdragend), dan had je dat moeten bedenken voordat je op [Antwoord verwerken] heb geklikt.
Ik heb (op z’n minst in de meeste recente) berichten zitten filteren en enkel nuttige info is overgebleven.
Ten eerste is het volgens de auteurswet zeer betrekkelijk of er op een dergelijke forumpost überhaupt auteursrecht zit. Laten we het voor het gemak eens hypothetis in jouw voordeel beslissen, dan hebben we alsnog:
Ten tweede heb je door het zelf het bericht te typen en op [antwoord verwerken] te klikken ons toestemming gegeven jouw informatie te publiceren. Vervolgens hebben we geen enkele van de in artikel 25 genoemde punten (Auteurswet sinds 1912) overtreden, waardoor je niet het recht hebt om ons te dwingen deze informatie weer in te trekken.
Het reglement was reeds van toepassing toen je lid werd, daar is niets aan veranderd.
Ook de vergelijkingen met de nazipolitie schieten mij in een verkeerd keelgat en de post is daarom verwijderd.
Volgens mij komt het er ook niet meer van dat we het eens gaan worden over de betreffende zaken (je wilt niet inzien dat je je simpelweg hebt misdragen en dat ik heb ingegrepen volgens het reglement), dus zal ik (voorlopig) een slotje erop zetten.
/edit: inmiddels heb ik ook aan de eigenaar van WereldWijzer gevraagd om ook hiernaar te kijken. Wellicht staat hij in dit geval wel toe dat je berichten worden verwijderd.