De trein in Thailand (roken;))

Bij twijfel vraag ik het altijd! Soms denk je, hmmm volgens mij kan het hier wel maar je ontdekt nergens een asbak. Dan vroeg ik het netjes en kwamen ze met een schone asbak aanzetten. (doe ik overal zo trouwens) Soms is het ook overduidelijk dat het niet mag of juist wel! Dan doe ik het niet of juist wel. Maar idd met netjes vragen en beleefdheid kom je al heel ver. Komt ook bij dat ik me helemaal niet prettig voel als ik iets doe waarvan ik niet weet of het wel of niet mag.

thailand is echt het land waar niks mag maar alles gebeurd onderhand…
roken in de trein gebeurt dus ook…
tussen de wiebelende wagons in heb je een kleine buitenruimte waar je onder je de voorbijrazende spoorlijn ziet…
erg goed vasthouden!! zeker als je aan het bier bent haha…

treintip:koop een grote zak bier en snacks en maak met je medereizigers een mooie nachtfeestje!

jeroen

Wahaha Jeroen! Waar zie je me voor aan, ik neem de nacht trein…juist om te slapen:slapen:lol2 Tuurlijk een feestje altijd leuk! En tot in de nacht mag zelfs, maar in mijn geval zonder drank;) Drank en reizen is niet mijn beste combi.

Maar voorbijrazend? Ik had begrepen dat het ding maar 45 km per uur gaat! (hoopte al dat dat niet zo zou zijn!)

Maar jij ook dank voor je rook tip! Ghe, roken is letterlijk en figuurlijk killinglol2

Zelf bij het vallen uit een stilstaande wagon hebben al mensen hun nek gebroken, Esther!lol2

Drank en reizen lukt me wel, behalve als ik met de fiets ben… Dan lijkt het fietspad mij altijd veel te klein! Als je dus ooit in Gent rijdt en je ziet een fietser op het linker baanvak zwalpen, doe me dan een lol en zet me af aan het voetbalstadion! Van daar af vind ik het wel!:chin:lol2

Grts,

Jelle

Toen ik nog op het platte land woonde ben ik ook menig maal in het maisveld belandlol2

lol2

Ik ben pas met de trein naar Chiang Mai gegaan. (mei vakantie)
Op de wc mocht je roken. raampje open en niets aan de hand.
Had het netjes gevraagd.

Angelique

Laatste update over roken dan maar rechtstreeks vanuit Chiang Mai: tijdens de treinreis is het voor verstokte rokers mogelijk om te roken.Inderdaad op het toilet of op de smalle verbindingsstukken tussen de trein compartimenten: wel jezelf goed vasthouden, het schommelt nog al flink heen en weerlol2

Ghe, dat houd t spannendlol2

Overigens, roken op het toilet vind ik echt smerig! Voor mezelf, maar ook voor degene die na me gebruik maakt van het toilet! In zo’n klein hokkie (ga daar tenminste van uit) bah!

Dus ik ga wel bungelen a la James Bond aan de reling! lol2

Je kan in de coupe niet roken, in geheel thailand is een openbaar rookverbod maar wordt echt gecontroleerd dus overal wordt nog gerookt.

Als je in de trein wilt roken dan kan je tussen de coupes gaan staan, bij de deuren ( die openstaan) kan je gewoon naar buiten hangen en roken. De trein rijd langzaam. ik zit meestal in de deuropening mijn peukje te doen en tegelijk te genieten van de omgeving.

Rook ze…

Klinkt perfect! Moest ik nog niet roken,ik begin er gelijk aanlol2lol2lol2

Serieus nu, bedankt! :wink:

Volgens mij mag je niet roken in de trein. Wij hebben de nachttrein genomen naar Chiang Mai. Was erg leuk. In Thailand is het roken sowieso veel minder dan een aantal jaar geleden. Groetjes.

In de ruimtes tussen de coupes mag gerookt worden, zie ook eerdere postings in dit topic.

Ok, in de trein mag ik dus roken. Maar ik zit ook nog 3 uur op Dubai airport. Kan ik daar ook een sigaretje opsteken? 2 x 6 uur is nog net vol te houden…

Dubai airport heeft rookkamers!!!

Dubai heeft rookkamers maar neem een masker mee want de ventilatie daar werkt totaal niet en het is letterlijk een rook hol. Bij binnenkomst in zo`n rookkamer en 1 adamteug, heb je genoeg rook binnen voor de aankomende twee uur

Wel goedkoop! lol2

Maar je hebt gelijk, zoooo smerig!

Vermits ik tijdens de vlucht naar Bangkok,ongeveer 11/2uur in transzit verblijft op het “Ataturk” airport(Istanboel)zal ik wel een safie doen op het toilet.
Na navraag,er zijn geen rookkamers op het Ataturk vliegveld,is dat balen man.

Dat weet je nu zeker??? Ik ben er nog niet aan toe gekomen, maar zal eerdaags weer eens gaan speuren.

Aktie commité; Help Georges en Esther de transfer door! lol2

euhhhmmm… en Jelle: wij zitten twee uur op Abu Dhabi, maar iets zegt me dat daar wel een rookkamer is…