Zie wel dat je een bewijs van aankoop(labtop)bij je hebt Esther,stel je voor, je wordt tegengehouden in Bkk of Schiphol???(terugweg)
Je kunt nooit weten hoe de douane erop gaat reageren.
ff een bocht van 120graden!!Dit heb ik toevallig gevonden op het internet.
Een achttienjarige moeder uit Groot-Brittannië ligt onder vuur omdat ze een foto van haar baby met sigaret in zijn mond op haar Facebook-profiel had gezet. Dat meldt The Sun.
Het kiekje werd na klachten door een moderator verwijderd. De politie heeft de moeder een bezoekje gebracht, maar gelooft niet dat het kind in gevaar is. De sigaret zou namelijk niet zijn aangestoken.
‘‘Het probleem is dat baby’s tegenwoordig baby’s krijgen en dat zij denken dat dit soort dingen grappig zijn’’, concludeert een woordvoerster van liefdadigheidsorganisatie Kidscape.:mad:heb bewust de foto achterwege gelaten.
En we komen terug bij het onderwerp"roken op de trein"
Ik vind zelf persoonlijk dat je niet mag roken op het toilet,vind ik respectloos voor de volgende die een “pitstop” doet.
Het komt er op neer,ik hou me aan de regels(park,hotel,restaurant,etc…)
Wie gaat er nu tegenwoordig zonder laptop op reis? Haast niemand meer toch? (Ja wij toevalliglol2)
Ghe, zoals je ziet Georges, wij nemen géén laptop mee! Ik heb trouwens geeneens een laptop…doodgegaan een paar weken geleden. Nog even gedacht om een kleintje te kopen, maar houd eerlijk gezegd liever de centen in de zak. Heb wel een gsm die ook op WIFI kan, dus in “nood” kan ik altijd even ergens online. En internetcafé’s voldoende aanwezig.
Trouwens met laptops zou ik me nog niet zo’n zorgen maken. Dat ding zou bomvol staan met “oude” informatie en natuurlijk NL software.
Maar over het bonnetje, ik snap wat je bedoelt. Onze nieuwe camera is natuurlijk net uit, is in Feb 2010 dacht ik voor het eerst in de winkel komen te liggen. Dat bonnetje gaat dus wel mee. Onze oude camera is als het goed is niet meer leverbaar maar doen net zoals vorig jaar. Zorgen gewoon dat er een paar foto’s opstaan van Holland;)
Ik weet welke foto je bedoeld Georges! Heb m ook aleens gezien! Zelfde als foto’s van kinderen met een flesje bier. Echt not done vind ik dat! Kan er niet de lol van inzien.
Neem regelmatig de trein Trang-Bangkok en terug, is een 15 uur rit (enkel). Vele Thais roken in de resto-wagon dicht tegen een van de openstaande ramen en in de plaatsen tussen twee wagons (wel tussendeuren dichtdoen), ook vlug…vlug bij de haltes op het perron (opgepast peuk NIET op de grond).
Rookte ook van mijn 14de tot mijn 38ste en ben van de ene op de andere dag gestopt. Roken zit tussen je 2 oren.
MVG Frank
Volgens mij heb je gelijk wat betreft de wettelijke regels. Maar dit wordt niet gehandhaafd, en het zou me zelfs niet verbazen alks die wet weer gewijzigd is.
@ Steven,
Het zal gelukkig wel niet gehandhaafd worden zoals de vele wettelijke regels, behalve als het tegen de tijd loopt dat het maagje knort bij bepaalde lieden zoals met zovele regeltje’s, dan levert het weer wat secundaire arbeidsvoorwaarden inkomsten op…
Bij een afspraak in het restorant van het Trang Hotel (overal de obligate roken verboden stikers), zaten de tafel achter ons 2 Thais te roken dus stak de Engelse man die ik wilde spreken ook een sigaret op.
Onmiddelllijke reactie van de kelners, tamelijk onbeleeft, dat er niet gerookt mocht worden en boze blikken van de 2 rokers bij ons protest. Bij het door ons direkt verlaten van de zaak, kwam een kelner zeggen dat de 2 die rookten hoge politiemannen waren. Zo zie je maar.
MVG Frank
gewoon even vragen of je mag roken.
ik deed dat ook in de trein naar bangkok.
mocht in het toilet roken geen probleem.
sterkte ermee
:chin:Ja dat is ook:tssk: Thailand:THAILAND:![]()
Nou ben dus inmiddels gestopt maar dan hadden ze ten tijde aan mij een goede gehad, het is maar net met wie je bent bent wel eens met bepaalde relatie’s op stap geweest in Bkk omstreken Ratchada 4, wilde ik naar buiten gaan om even aan me toenmalige verslaving te voldoen was het niet nodig de asbak gewoon op tafel en knallen maar cheer.
Georges, ff off-topic nog, maar las gisteren toevallig dit bericht…
Peuter verslaafd aan sigaretten
Musi Banyuasin - De 2-jarige Ardi Rizal is verslaafd aan nicotine. Het Indonesische jongetje rookt veertig sigaretten per dag en wordt woest als hij van zijn ouders geen sigaret krijgt als hij daar zin in heeft.
Vader Mohammed (30) gaf hem zijn eerste peuk toen het kind 18 maanden oud was. Moeder Diana (26) vindt het verschrikkelijk. “Hij is totaal verslaafd. Hij begint te schreeuwen als ik hem geen sigaret wil geven en dan slaat hij om zich heen. Ook zegt mijn zoontje dat hij misselijk is als hij niet rookt.”
Autoriteiten hebben zelfs beloofd om een auto voor de familie te kopen als de peuter stopt. Maar zijn vader ziet het probleem niet. “Hij ziet er toch gezond uit?”
[ul]
[/ul]
[http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00725/rokende_peuter_725198d.jpg](javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00725/rokende_peuter_725198d.jpg"," “,” ",200,126)![]()
Tjaa,telepathie,Dave!!Ik wou daarstraks het bericht plaatsen op het Indonesia forum,maar kreeg bezoek.
Dus was het er niet meer van gekomen!Straffe toebak vind je ook niet Dave?
Dank voor je info. Moest alleen wel lachen om je laatste zinnetje…
‘sterkte ermee’ lol2
Omg! Dat kereltje!!! Ik zie mijn dochter al!
En hou er ook rekening mee dat stoppen met roken dik maakt.
Roken + WC = Dubbele stank op de wc… :chin:
t kereltje valt al in de categorie bonkie;)
En dat is voor mij nog een reden om niet te stoppen! lol2
Moest dan nu na 22 jaar gestopt te zijn 150kg wegen. Ben 1.80 en weeg er 71. Roken, alcohol zijn drugs als de rest en alleen de wil om te stoppen kan je doen stoppen.
MVG Frank
Wij zijn met de nachttrein vanuit Bangkok naar Chiang Mai gegaan en ook ik ben helaas een roker.
Ik heb netjes gevraagd of er ergens een ruimte was waar ik mocht roken.
In de tussenstukken van de trein was het geen enkel probleem. Deze deuren gingen 's nachts wel dicht dus tij om te slapen.
De volgende ochtend stond ik in het tussenstuk ook te roken maar toen werd er gezegd dat ik mee mocht naar het restaurant gedeelte, geen enkel probleem. In Thailand heb ik eigenlijk nergens problemen met het roken gehad. Ik heb wel vanuit Nederland een klein asbakje meegenomen wat je dicht kan klappen en in je tas stoppen. Was echt ideaal en ik heb daar veel gebruik van gemaakt.
Als je het netjes en beleefd vraagt geen enkel probleem om ergens te roken.