De trein in Thailand (roken;))

Weet uit ervaring dat ze gewoonlijk maar een aantal minuten stoppen in grote stations(6a7 min)juist genoeg om 1sigaretje op te steken.
Om zeker te spelen ff vragen aan de treinbegeleider,die weten het exact hoelang de trein stopt in één of andere station.

Ben nog nooit in het attaturk airport geweest,Esther.
Maar we hebben ongeveer één uurtje om uit te zoeken waar de smokingrooms zijn!!(ALLEN DAARHEEN ZOU IK ZEGGEN!!!)
Je hebt mijn thaise gsmnummer Esther,dus zend maar een smsje,dan zal ik het wel beantwoorden via mns.
Een verstokte rookfan:georgessiam.

Vroeger had je bij de oude treinen een balkonnetje !! Helaas voor jou zijn die er niet meer. Ik ben bang dat je het tijdens je treinreis toch even zonder de sigaretten moet doen. Als je echt moeilijk lange tijd zonder sigaretten kan dan kun je nicotine kauwgom meenemen. Mijn vader nam die altijd mee als hij lange tijd niet mocht roken.

Groetjes :dag:

Hoi Antoinietta,ik zegde straks al dat je op een bepaalde plaats (buitenplatform)van de trein kunt roken.
Snap het ff niet waarom je zegt dat je niet meer op de trein kunt roken?

Sorry, ik had daar even overheen gelezen. Vaak mogen die deuren uit veiligheid tijdens het reizen niet open. In Thailand mag dat dus wel…

In Thailand nemen ze het niet altijd zo nauw met de veiligheid wat de trein betreft :slight_smile:

Wij ietsies langer;) Komen om 16.05 al aan in Istanbul. Vond dat 1,5 uur overstap toch wel kort. (ben nogal schijterd en paniek zoekerd:paranoid:) Dus wij gaan Istanbul nog even in:) Niet echt natuurlijk, blijven aan de Europa kant, vlakbij het vliegveld. Even een hapje eten enzo.

Ik zal je iig op 9 Okt smsen, of op 8 Okt rond 23.30lol2 Toch wel benieuwd hoe het daar zit met de behoefte voor onze verslaving en natuurlijk om te weten hoe je vlucht was! Ik sein je dan in Thailand mijn Thaise nummer door. Die heb ik nog niet, dus weet m ook nog niet.

Over gsm’s gesproken, zat net even in een boekje van Istanbul te bladeren en daar staat in dat je bepaalde dingen moet aangeven bij de Douane.

Zal t even letterlijk overtikken,
*
Bagage van duidelijk toeristische aard word nauwelijks gecontroleerd, maar het bezit van computer, gsm, televisie of wapens dient aangegeven te worden. Dergelijke spullen worden, net als een auto, bij binnenkomst in het land geregistreerd en als ze bij vertrek ontbreken moet u er belasting over betalen. *

Deze keer laat ik mijn 9 mm, flatscreen tv en BMW maar thuislol2 Maar mijn gsm neem ik wel mee;)

Weet jij hier iets van? Vond t wel even de moeite van het vermelden waard. Toch gek.

Kauwgom! Blegh! Kotsmisselijk word ik er van! Dan rook ik nog net zo lief niet! Echt waar, vind dat gruwelijk. Even overwogen om te doen, maar tijdelijk stoppen gaat voor mij best. Heb t niet makkelijk, moet even over de “piek” heen maar daarna gaat het prima.

Zal wel zo’n standaard regel zijn. Kan me niet voorstellen dat je een moet aangeven dat je een gsm bij je hebt, helemaal niet als je slechts in ‘transit’ bent.

Btw, gaan jullie nog gezellig samen een biertje drinken in Taailand ?

T zal vast niet mogen, net zoals rijden onder invloed, geen gordel, zonder rijbewijs, veels te hard etc. Word ook allemaal gewoon gedaan;)
Maar je bent er zelf bij, als ik het niet vertrouw (dus met deur open) dan doe ik dat ook vast niet! Hoef niet geplet te worden, dat is me dat sigaretje nou ook weer niet waard!

Alhoewel, vroeger hing ik ook uit het zolderraamlol2

Vind t ook raar hoor, een gsm aangeven (we nemen er 3 mee), wil t wel even nagaan. Dit omdat we waarschijnlijk ook het vliegveld verlaten. Geen zin in heibel om die stomme telefoons.

Tja wat drinken met onze Georges, lijkt mij iig heel gezellig! Maar dan moeten we even onze planning naast elkaar neer leggen.

Aangezien Georges toch eerder dan jullie gaat, kan hij dit misschien ook wel testen en ff 6 gsm’s meenemen :wink:

Ik denk dat je het alleen moet aangeven(gsm en alle andere onzin)als je in Turkije verblijft,niet als je in de transitzone verblijft Esther(tijdens het wachten van je aansluitende vlucht)Ik denk dat mijne goede vriend,Dave daar best kan op antwoorden Esther!!
:kus:

Ik denk dat het meer te maken heeft met gsm’s die in een doos/verpakking zitten… Die zou je inderdaad moeten aangeven, maar een gsm die je zelf gebruikt zul je echt niet hoeven aan te geven!
Dit heeft iemand gezegd op het Turkijeforum,na mijn vraag hoe het zit met gsm’s.:chin:

Rookte voorheen ook hoor dus ben absoluut geen heilig boontje maar aangezien de kid’s steeds meer aandrongen dat ik er mee moest stoppen( rookte overigens nooit binnenshuis) en er tenslotte ben om het goede voorbeeld te geven heb ik het aan de wilgen gehangen…

Heb daarom nog wel wat leuke dingen meegemaakt tijdens de vakantie zoals een bord bij Siam Paragon no smoking fine 2000 thbt, ik dacht geldt natuurlijk voor binnen, maar nee ook niet meer voor de deur en ik maar denken wat staat die vent nu te gebaren cheer rustig verder rokend pas toen de sigaret op was drong het tot me door…

Of net door de tol heen bij Bkk met de auto ff stoppen bij het tankstation benen strekken, 7/11, zie een boy in brown aankomen op ze motor en zie een Thai stiekem ze sigaret weg moffelen, ik denk wat is dat nu kijk om me heen zie ik overal de bekende bordje’s, ik me stiekem van me peuk ontdaan en die boy in brown maar ronddraaien bij de ingang bij de 7/11 om te kijken of ie me kon pakken lol2, beetje last van me vingertoppen maar hij had me niet.

Ja Jan, je maakt wat mee als roker! lol2 Wat dat betreft moest ik de techniek van mijn vader maar onder de knie krijgen! Zijn peuk uitdrukken tussen wijsvinger en duim!!!

Georges, wij gaan echt van het vliegveld af. Dus de transit bij ons is net wat anders dan bij jou. Maar het lijkt mij idd ook een stug verhaal hoor. Nieuwe in doos daar kan ik nog inkomen, maar voor eigen gebruik. Raar! Idem met computers, lastig meenemen trouwens, ik zou zelf kiezen voor een laptop;)lol2 Wie gaat er nu tegenwoordig zonder laptop op reis? Haast niemand meer toch? (Ja wij toevalliglol2) Of zijn ze soms bang dat je complete plannings met aanslagen op je harde schijf hebt staan:D

Zoef…even kijken bij het Turkije forum.

Kijk, dit vond ik net. Telecompaper

Volgens mij gaat het echt om nieuwe toestellen hoor. Maar ik ben nog niet uitgegoogeld. Als het echt zo is, zoals het reisboekje beschrijft dan zal t ook vast wel online ergens te vinden zijn.

Als ik het goed gelezen heb mag ik dus op een balkon tussen twee treinstellen een sigaretje roken. Zal dat dan ook zeker doen.
Maar ik lees ook dat in hotels niet gerookt mag worden…??? Waar dan wel? Ergens in een lobby, balkon, tuin of op straat? Mag daar de peuk weer niet wegggooien…

En hoe zit het op Dubai airport? 6 uur in het vliegtuig kan ik nog volhouden, maar dan 4 uur wachten zonder peuk en vervolgens weer 6 uur vliegen…

Wij konden gewoon buiten roken bij de hotels. 9 van de 10x staat er een asbak bij de in-uitgang of iets verderop. En uiteraard op je balkon/terras bij je appartement/bungalow. Bij een ander hotel mochten we zelfs binnen roken! Op de kamers en in de hal. En bij het restaurant was een speciale ruimte. Niet in de liften, maar das natuurlijk ook helemaal logisch. Dubai zou ik niet weten. Maar vast iemand die het wel weet, er word veel gevlogen met Emirates.

1 like