Bedankt voor uw reactie, ik ga dit eens navragen op mijn bank. Ik heb ineens ook een mail gestuurd naar Australische Ambassade. Je hoort en leest idd zoveel over “scammers” en je gaat aan alles twijfelen, maar wat als het niet zo is… Als het wel zo is zijn er geen potten gebroken :lol:
Goeike
Een streepje recente muziek ter onstpanning:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZslcTuKYeDk[/ame]
En nog eentje om het af te leren (one of my favourites):
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=SyebQOUn0YI[/ame]
hahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Beste Marcel,
Wat betreft de foto op een visum zou u wel gelijk kunnen hebben. Ik basseerde mijzelf op ons eigen visum. En het controleren bij mijn vrouw zal moeilijk gaan , want wanneer madam hier met letterlijk alles in orde was (na 3,5 j huwelijk) is zij met de noorderzon verdwenen. Dat weer u dan ook weer al.
Grtjes Beest
Hallo Beest
Dat is wel klote dat uw vrouw met 3,5 jaar zomaar weg is gegaan. was je altijd eerlijk geweest tegen haar en geholpen met haar documenten en nu dat ze alles heeft is ze weg gegaan… wat een klote streek
Wat betreft onze visum dat wij Belgen/Nederlanders naar Ghana gaan staat er geen foto op daarmee heeft u gelijk, Maar goeike bedoelde juist Van Ghana Naar Europa.
Zo deze misverstand is ook weer uit de lucht.
groet , Marcel
Hallo Antwerpen4321
dat is een goeie , Ik hoop dat mensen nu wakker wordt geschud ,
dit zijn niet de enigste 2 songs die gemaakt zijn in Ghana/ Nigeria over Chop money ,
lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2
Mi dasee ,
hoi,
klink ik nu redelijk “blond” alsk zeg dat ik niet meer kan volgen??? lol2
jullie willen we iets duidelijk maken maar ik ben echt niet meer mee…
Maar ik neem aan dat het aan mij ligt… haha
groetjes
goeike
Zoals ten overvloede gezegd zijn quasi 100% van de Internetnetcontacten met Ghanese dames oplichting.
Trouwens het zijn zo goed als allemaal mannen die zich als vrouwen voordoen.
Wat moet ik me bij een “InternetRELATIE” voorstellen? Hoe zit dat dan als de andere kant een man ipv een vrouw is? Tenzij dat je daar natuurlijk de voorkeur aan geeft.
Bedankt nogmaals voor uw reactie
Dat begrijp ik maar al te goed, ik heb haar op chat leren kennen en toen zou ze nog in Australië gezeten hebben maar ging na een maand ongeveer naar Ghana om haar vader te helpen, die daar zaken deed. Toen zag ik er nog geen gevaar in, en dat ze pas na 7 maanden om “tegemoetkoming” vraagt, vind ik toch lang precies, en is het ni echt “vruchtbaar” te noemen, zolang chatten om dan pas geld te vragen. Maar toen hebben vrienden mij gewaarschuwd dat zulke praktijken wel degelijk bestaan, en ben ik hier terecht gekomen… Maar zoals je zegt klinkt het allemaal raar, maar ik ben niet van plan om geld te sturen, maar het intrigeert mij wel, heel dit verhaal. En ga ik ooit weten of ze “fake” is of niet…
Een doorsnee scammer heeft natuurlijk wel 10-tallen verschillende “klanten”. Intussen weten zij ook wel dat het vet een beetje van de soep is; de grootste naïevelingen zijn reeds lang volledig kaalgeplukt. Dus zij gaan nu gesofisticeerder te werk. De meest succesvolle scammers zijn trouwens mensen met een universitair diploma.
En als je met je eigen ogen wil zien dat het om oplichting gaat, dan koop je een ticket naar Ghana (600 EUR) en steun je daar de plaatselijke economie.
stel dat je een vriendin hebt in accra welke door een taxi overval in het ziekenhis beland. wat zouden de reele kosten kunnen zijn voor het ziekenhuis ?
Dat is wel een hele vage omschrijving!!
Wat heeft ze, welke behandeling heeft ze nodig? enz enz enz.
En hoe lang ken je haar al om zeker te weten dat het echt zo is?
Sorry als dit cynisch klinkt maar lees de 8 pagina’s hiervoor maar eens.
Groet
Wout
Peter !
Ik heb hier al lang veel werk en informatie gegeven, en was vast besloten om mij hier niet meer bezig te houden, omdat men toch niet de realiteit wil zien. Maar dit , wat u schrijft, is er wel een beetje te ver over. Men overvalt geen taxis in Accra, En de kans als het dan toch zou gebeuren , dat er politie of een ziekenwagen bijkomt is zo goed als onbestaande. (Ik praat wel over echte ervaringen, niet over verhaaltjes). En als men dan toch dit zou geloven , dan moet u weten dat de ziekenhuizen in Ghana niets kosten, als u het normale parcour volgt natuurlijk. Wanneer men een privé behandeling wil is dat iets anders. Maar ik denk dat ik dit lange tijd geleden hier ook geschreven heb. En er waren ook veel mensen die haar ook kenden, ik heb toen adres en naam gegeven ban een Europese dokter in Accra, wel zoekt die informatie hier maar eens op, en contacteer de dokter. Ik ga hier geen twintrig keer hetzelfde schrijven. Zoals hiervoor al gezegt is geweest , er staan hier wel 8 pagina’s op, die de waarheid vermelden, u moet ze ook lezen en willen geloven natuurlijk.
Groeten Beest
Reele kosten: 0
Fictieve kosten:
(uit de duim gezogen, mag u zelf invullen)
En ik wil nog graag iets in het algemeen zeggen ! Zelf al zou men een eerlijke vrouw aan de hand hebben, het is met de wijzigingen van de laatste maanden wat imigratie betreft (voor België) zo goed als onmogelijk om nog iemand een visa te laten bekomen vanuit Ghana, en ook wel andere landen, alleen als desbetreffende persoon een redelijke bankrekening heeft van zichzelf, bestaat de’ mogelijkheid nog die persoon ooit eens hier te zien
Beest.
Beste Peter,
zoals Beest en anderen al aangeven, dit verhaal had ik nog niet eerder gehoord, maar mijn contact heeft al diverse leugens vertelt om maar geld te krijgen. Ben door iedereen hier gewaarschuwd, let op. Het heeft mij veel geld gekost en ze is er nog steeds niet.
Heb wel een tip voor iedereen die geld stuurt via Moneygram of Western Union.
Mail hen dat je de persoon niet vertrouwd, zij reageren terug.
Zij kunnen transacties die je niet vertrouwd laten blokkeren.
Bij moneygram is het al zo dat zij geen geld meer op kan nemen op haar naam. Vraagt ze dan om het naar een ander te sturen dan weet je wel hoe laat het is.
Marcel heeft al diverse keren tegen mij gezegd let op!! Liegen kunnen ze als de beste.
Groet,
Martin
Kijk ook eens op de volgende leerzame (en soms lachwekkende) site:
Beste Grietzen,
Zoals men duidelijk kan lezen ben u forumbeheerder van Chilli en Paraguay. Ik begrijpe niet goed watg dat met Ghana te maken heeft. Of er moesten veel overeenkomsten zijn. Dan zou ik het heel erg op prijs stellen als u die met ons deelt. Wie weet schakelt men over van Ghana naar die landen, en dan zou het misschien toch intressant zijn uw ervaring en mening over te horen, voor men aan een nieuw kostbaar, onmogelijk advontuur begint.
Met alle respect, Beest
Hallo peter hoebrechts
De ziekenhuizen in Ghana kosten niks alleen de medicijnen moet men betalen en als je een nieuwe ziekenhuis kaartje moet hebben en dat kost ongeveer 2 tot 5 Ghc. als je naar een privé ziekenhuis gaat dan betaal je ook alleen het kaart en de medicijnen. alleen als men in het ziekenhuis moet blijven overnachten dan moet men per dag betalen.
maar als Europese of Amerikanen komen dan vraagt de dokter wel extra geld en dat kan 5 a 10 GHC zijn en dan wordt je wel ook gelijk geholpen.
in Accra worden geen taxi’s overvallen, Ik heb het nog nooit gehoord zolang dat ik daar kom.
@ Martin51 , bedankt dat u mij een compliment geeft. u bent toch wakker geworden maar helaas heeft u veel geld in haar gestoken zonder resultaat en daarom veel geld verloren. helaas kon ik u niet op andere gedachten brengen u geloofde haar leugens. maar nu weet u dat ik goede info gaf maar dat is nu te laat…
Groet, Marcel
Beste Marcel,
U bent veel te goed voor deze wereld, keer op keer tracht u mensen uit te leggen hoe het allemaal er aan toe gaat, zelfs als u dit tien keer moet zeggen, maar ik denk dat er genoeg informatie hier op dit forum te vinden is, en als men de moeite niet doet om het te lezen, en eventueel te geloven. Watbrengt het in godsnaam nog op ? Iemand financieel en phygisch zien kapot gaan , terwijl u heel goed weet dat er iemand in zijn ongeluk loopt. Ik heb veel prive vragen gehad, zal u ook wel, en het resultaat is toch altijd hetzelfde : Eerst moet men goed zijn hoofd stoten, en dan gelooft men u.
Met alle respect, Marcel, voor uw inzet.
Groetjes Beest