Mijn excuus zag te laat dat ik onder ons andere profiel ingelogd stond.
Wout
Mijn excuus zag te laat dat ik onder ons andere profiel ingelogd stond.
Wout
heb een groot probleem mark wilton is fake marcel had gelijk maar nu zit ik ineen groot probleem heb gechat via msn met mark en kreeg in my hotmail een video kwam van yahoo ik heb geen yahoo zag een video van mijzelf maar er klopte iets niet was inmekaar gezet zag op de achtergrond een klein tv met sites on it onder zag ik 2 ronde klokken en muntapperaat ik zelf heb een zwarte latop daar zag ik witte met wiite soort tafel hooede mensen op de achtergrond praten afrikaans ook het beeld bewoog van links naar recht dus internet cafe
heb hem erop aangesproken en hij zei is niet van mij
vroeg hoe ze daaraan komen van msn tot yahoo maar ik kreeg een dag later dreigemails van alidu_s@yahoo.com ken heel die man niet heb geen yahoo moest 10000 betalen anders ging the videos naar alle sites naar mijn zoon en family en mijn werk dus ik begon the schelden laat mij niet chanteren dit is al meer dan een week bezig hij stopt alidu kreeg een vrouw betty bossman76@yahoo.com die ging verder met mij vroeg om geld voor die videos
hadden copies gemaakt dus heb ik alle emails uitgeprint en naar de politie gebracht en een aanklacht ingediend tegen die personen ook mark wilton maar het stopt niet nu is het ook op mijn telefoon hij is ontvoerd zegt hij door drie man
ik moest maar even 3000 euro voor hem los te krijgen ben toch niet gek
ook dat stopt niet moet zelfs mijn telefoon afzetten
kreeg een dreigende sms that zij mij in de gaten hier and dat zij mij willen ontvoeren als ik niet betaal dus ik heb gezegd laat maar komen ben niet bang maar is niet leuk heb alles moeten verwijderen zelfs mijn zoon uit mij msn
ze geven niet op word erg gestresd
weet niet wie nou on hulp moet vragen om dit te stoppen
Ik zit op dit moment in Ghana; zou normaal niet reageren. Maar 1 advies: STOP STOP STOP. Verander je e-mail adres; verander je telefoonnummer indien nodig; en laat NOOIT nog iets van je horen aan hen!
Als je anders reageert, vererger je de zaak alleen maar. Vergeet klacht indienen of wat dan ook.
Als 1 van je familieleden een foto, filmpje of wat dan ook ontvangt, het zij zo…
heb ik gedaan vrienden ingelicht telefoon stop en mijn emails
Lia
Het heeft weinig zin om naar de politie gaan heeft weinig zin. U kunt beter doen wat Antwerpen heeft geschreven. En stop met hem en vergeet die 10000 euro, en laat het filmpje als het een normaal filmpje is zowat, als het een raar of smerig filmpje is dan vertel je het verhaal aan je werkgever en je familie. en dan Fokkes weer op een gezond leven zonder stress.
:zon02:
groeten, Marcel
ik weet het heb al een week geen kontakt met hem maar krijg emails van zijn zoon deze morgen hebben zijn hond geddod met een steen hij zit nog vast hebben hem te pakken al vier dagen maar geloof er niks van the dreigementen gaan gewoon door ik heb het losgelaten heb hem toen gezegd het is over krijg aleen sms op mijn telefoon dat hij al vier dagen gekiptnapt is door drie mensen allemaal door alidu _s@yahoo.com alidu salami
betty bossman76@yahoo.com zijn de personen die mij chanteren heb ze geblockeerd overal yahoo msn hotmail aangifte gedaan bij de politie maar de sms worden steeds erger vandaag is de l;aatste dag dat hij heeft als ik niet betaal ik betaal niet weet het is vals zo ga verder met mijn leven zonder ghem mijn zoon helpt mij daarmee maar ben blij dat jullie mij goed advies geven ben heel dankbaar voor alleen heb nu heel veel wantrouwen gekregen in sommige mensen valt niet mee ben jullie dankbaar daarvoor voor de advied dat jullie mij gaven
hallo
ik heb sinds 4 weken contact met een vrouw uit ghana kumasi
we skypen dagelijks ze heet Rita Adomako,ze zegt dat ze geboren is
in amerika ze woont bij haar oma in kumasi ze heeft verder niemand,
haar ouders zijn omgekomen bij een auto ongeluk zegt ze.
ze stuurt mij fotos van haar zelf,ze ziet er heel leuk uit,ze is blank.
maar nu ligt haar oma in het ziekenhuis,ze moet geopereerd worden,
maar de dokter doet het niet hij wil eerst geld zien nu vraagd ze aan mij
2000 euro of ik die wil overmaken,via de westr union bank,
ik ga daar niet op in, ik vertrouw haar niet,dat heb ik haar ook gezegt.
maar dat is helemaal niet waar zegt ze,ze blijft maar proberen,ik denk dat ze probeert mij optelichten.
groeten izak
Ja, Izak, dit is zeker scam. Het is niet waar. Als ze blank is, waarom zou haar oma dan in Kumasi wonen. Het verhaal is herkenbaar. Heb een vriend in Kumasi die ook zo begonnen is, ouders omgekomen, enkel bij zijn tante woont, die geen job heeft enz. Natuurlijk heeft hij ook geld gevraagd, maar nooit zo’n grote som… Maar alles is zo herkenbaar. Aan jouw verhaal is het idd duidelijk, dat ze niet echt bestaat… En Ghanezen zijn goed in het weerleggen van jouw reactie dat je hen niet gelooft.
Niet op ingaan Izak, helaas kilnkt dit als 100% oplichterij.
Verwijderd.
Hallo Izak
dit verhaal is pressies het zelfde als Martin51 … Die vrouw is ook blank en ze zegt dat ze een nederlandse vader heeft gehad en haar moeder is Ghanees. en ze heeft gewoond in Amerika, Ze woont nu in Ghana bij haar Oma en die ligt ook in zijn verhaal in het ziekenhuis met een hartaanval.
Ik kan u zeggen want Martin51 durf gewoon niks te vertellen hier op deze website dat hij flik bedrogen is… Want deze vrouw beweerde dat ze graag naar NL wou komen om hem eens te zien … hij stuurt een zak vol met geld z’n 8500 Euro in 3 manden tijd, voor verschillende dingen en smoezen. ik heb hem al tijden gewaarschuwd en vorige maand heeft hij ook de Ambassade gemaild en die zeggen het zelfde net als mij maar hij geloofd nog steeds dat ze wel komt en dat ze eerlijk is,
wees voorzichtig ik denk dat u met de zelfde persoon contact heb …
Groet, marcel
hallo marcel
ik heb fotos en ik wil het verhaal vertellen
maar ik ben je emailadres kwijt wil je het nog een sturen
groeten izak
Hallo Marcel, we hebben prive ook contact, maar ben er nog steeds mee bezig, heb nu zelf contact gezocht met een speciale eenheid in Amerika van de FBI en het gekke is dat het schijnt allemaal te kloppen, hoewel het verhaal van Izak op dat van mij lijkt. Ik heb al met al meer dan 10000 euro overgemaakt. Ik heb wel bewijzen dat ze het geld nog heeft. Klinkt misschien raar, maar ze houd nog steeds vol dat ze het geld teruggeeft wanneer ze in Nederland is. Ik heb nog mijn twijfels, maar gezien het geld ga ik door. Ik heb nu toch niks meer te verliezen. Ik heb nog steeds contact, maar er gaat geen cent meer heen. Heb er al es een streep ondergezet en haar geconfronteerd met alles wat er op de scammerslist.com staat. Natuurlijk kan ze heel goed zielig doen en dat ze wordt gehacked, ze wordt nu in de gaten gehouden. Dat weet ze niet, maar de signalen zijn tot op heden positief. Er zijn figuren die haar foto’s van jaren geleden hebben gebruikt en er zijn al diverse arrestaties geweest door een speciale eenheid in Ghana. Maar blijf op mijn hoede. Mijn internet IP adres en de hare worden gechecked. En ik word regelmatig op de hoogte gehouden over de stand van zaken. Maar het blijft afwachten. Zolang ze nog niet hier is blijf ik alert. Ik heb jou vertelt wat voor werk ik doe, dus ik weet wat ik doe. Ik begrijp best dat je nog wantrouwend bent, dat ben ik ook nog steeds. Ik heb zelf ook op de scammerslist iets gezet met foto’s. Ik hou jullie op de hoogte, kan alleen niet te ver in details treden. Voor iedereen blijf op je hoede.
Gewoon vergeten. Alleen al in Ghana zijn er duizenden scammers actief. Als je dat geld terugziet, krijg je er van mij nog eens de volledige som bovenop.
Voor die 10.000 euro had je daar al wel een leuke vakantie gehad…
goeiedag,
heeft er iemand al “ervaring” met echtheid over een vriendin als australian national voor het moment verblijvend in Accra Ghana? heb haar via chat ontmoet zo’n 7maanden geleden en ze wil voor ze naar Australië terugreist via België komen om mij te bezoeken… heeft blijkbaar visa aangevraagd voor naar België te komen (hoewel dat volgens mij als australian national niet nodig is om naar België te komen) en gekregen. ik had gevraagd om visa in te scannen en te mailen, heeft ze gedaan, maar wat ik “raar” vind is dat er geen foto staat op visa en toen ik dat haar vroeg zei ze dat visa aan haar australisch paspoort was ge-attached en dat ze bij aanvraag visa wel foto’s moest bijvoegen… tot voor visa ging alles goed, nu beweerd ze ook dat ze moet kunnen aantonen met cash geld (UD2000 of1500€) dat ze in staat is om voor zichzelf te zorgen moest er iets gebeuren en dat bedrag moet ze inklaren voor ze vliegtuig op kan in luchthaven. zou ze dus niet moeten uitgeven. heb dit gaan opzoeken en er zijn verschillende manieren om aan te tonen dat je "krediet"waardig bent, oa
-idd 38€ per verbleven dag als je bij vrienden verblijft en 50€ voor als je op hotel verblijft
-een sponsorship letter waar er staat dat je 2 jaar “borg” staat voor de persoon die overkomt
-…
ze vraagt niet voor het hele bedrag
maar om haar “tegemoet” te komen.
nu ik hier aantal verhalen gelezen heb begrijp je mijn vraag natuurlijk.
wanneer mag je “gerust” zijn over een verhaal en kan je dit laten nagaan of ze wel degelijk bestaat.
goeike
Neen, ik begrijp je vraag niet. Dan geef je die som beter aan een goed doel dan het geld gewoon in de vuilnisbak te gooien…geen wonder dat Europa ten onder aan het gaan is, zoveel naïviteit…
Hallo goeike
Ik begrijp uw vraag ook niet…
Maar ik kan u alleen zeggen op een visa hoort altijd een pasfoto op. In Ghana kan je op straat face paspoorten en visa’s kopen dus wees op uw hoede…
En ik heb ook nooit een sponsorship letter gezien dat je 2 jaar BORG moet staan. en als het goed is als je een australian paspoort heeft dan kan je zo naar België reizen, Maar als je het zeker wilt weten over al je vragen bel dan de Australische Ambassade op …
PS Stuur geen Geld
Een sponsorship is alleen een letter dat de gene in NL of BE Garant staat voor de gene in Ghana dat hij/zij in Europa is. en deze brief word nooit uitgegeven door de Ambassade of wordt nooit door de persoon in Ghana doorgegeven aan de persoon in Europa…
De persoon in Europa moet z’n garantverklaring hebben en door sturen naar Ghana…
Nog een verhaal… Mijn Buurman in Ghana is een Australiër/Ghanees met een Australisch paspoort en in 2010 was hij ruim een half jaar in Ghana zonder werk en hij had een ticket geboekt om terug te gaan naar Australië maar hij wou eerst 2 a 3 weken naar Nederland. Hij ging naar de Nederlandse Ambassade met zijn paspoort en pasfoto en ticket zonder probleem had hij een visum.
Groet, Marcel
Ik zal toch nog even mijn mening geven over deze kwestie. De vraag is dat het zich loont. Wij hebben hier allemaal zoveel mensen proberen te helpen, die als men hun de waarheid verteld toch niet geloven. Maar ik vond dat er wel serieuze fouten staan op de antwoorden van Goeike. Ik heb nooit geweten dat er op een visum een foto zou staan. Een visum is een sticker die in uw paspoort gekleeft wordt. Op een visumaanvraag daarentegen wel, maar een aanvraag of een daadwerkelijk visum, zijn wel degelijk twee verschillende zaken. En hier was sprake over een “visum”.
En wat dat bedrag betreft, wettelijk gezien is het ook zo. Zelfs als je als Belg of Nederlander ergens naartoe wil, kan men bij de douane dit vragen. Alleen dit natuurlijk voor deze nationaliteiten weing voorkomt. En als men dit bedrag toch wil omzeilen, kan men als australische een bankrekening kunnen open die geldig is voor Nederland en Belgie. En dan is het een kwestie van op die rekening een bedrag te storten dat men hier onder voorwaarden kan blokeren. Vraag het aan de bank. Dus je kan geld op een IBAN rekening storten zonder het kwijt te raken, en dat voor die persoon toch kan gelden als bewijs dat zij/hij dat geld tot beschikking heeft. Dit kan niet met een Ghanese nationaliteit. Ik hoop day er iemand iets mee wijzer geworden is.
Grt Beest
@ Beest
U heeft een fout gemaakt want op Visums komt er altijd een pasfoto op… Ga maar eens kijken bij uw vrouw haar visum.
Ik heb eerste twee keer mijn vrouw via NL ambassade naar Nederland gehaald
en de Laatste keer via Duitse Ambassade en op alle 3 haar Visums staan gewoon haar foto’s op.
Ik wil ze wel even mailen naar u
En ja een visum is een sticker in je paspoort maar die moet wel een pasfoto hebben om zo min mogelijk face visums in omloop te krijgen…
groet, Marcel