ik heb je email gelezen zit te wachten op die paieren laat them checken of ze vals zijnik val niet op donkere mannen hij zegt dat hij blank is heeft my twee verschillende fotos gestuurd via de post uit ghana
en die papieren wil ik zien of ze amerikaans zijn dat moet hij zegt dat ik er geen verstand heb niet weet waar ik over praat maar ben slimmer dan hij
komt hij wel achter als ik die papiren heb
hmm…
Hoi Lia
als hij papieren en zijn copy paspoort stuurt via de computer dan kan je ook nakijken of ze echt/nep zijn, een nep paspoort en een visa is best wel gemakkelijk onderscheiden van een echte ook een visum kan men onderscheiden van echt of nep.
In ghana circle en Osu kan je allerlei fake paspoorten kopen van de kleinste landen tot de grootste landen. voor weinig
Ik snap niet waarom hij copy’s wil sturen naar u via post. het is het zelfde als men het scant en u print het uit. Hij stuur echt geen echte documenten dat zal u ook niet doen…
of zegt hij dat er geen scanners zijn als dat zo is liegt hij want elke internetcafé heeft er wel één
Heb je hem wel eens gesproken over de telefoon of skype en via webcam gezien?
groet, marcel
dat heb ik hem ook gezegd dus heb ik hem uitgeprobeerd en gezegd heb ze verloren hij raakte helemaal in panic
vraagt elke dag of ik het al binnen heb
ik zeg nee
hij heeft gezegd hij wou zijn eigen bewijzen dat hij echt is omdat wij veel ruzie hadden
maar ik zelf geloof er niks ik wacht deze week nog af anders is hij van msn and telefoon
want ik heb zijn nummer
hij weet dat ik het doe hij heeft de orginele papieren opgestuurd per expresse ben benieuwd
Hallo,
ik heb sinds 3 weken contact met een vrouw uit Ghana. Ze had op mij gereageerd op een datingsite. Eerst zag ik het niet zitten, een internationale relatie brengt veel complicaties met zich mee. Maar toch doorgezet, we mailen dagelijks en het lijkt te klikken. ze beantwoord mijn vragen goed en vraagt nog niet om geld. Ze heeft een schotse vader en ghanese moeder. Deze zijn beiden overleden bij een treinongeluk. Haar naam is Helen Smith , ze mailt met helen mckelvie@yahoo.com. Ze zegt te wonen in nkawnkaw. Maar geeft een postadres in accra op. Ik heb met haar gebeld.
ik heb zo wat twijfels. Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk te weten te komen. Kan iemand mij wat tips geven om de echtheid van deze vrouw te achterhalen?
Henri
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil…de kans dat het niet om oplichting gaat, is minder dan 1 op 100.
Maar ja, chatten en webcammen is een hobby als een ander. Alleen opletten dat de hobby niet te duur wordt. Dat kan gebeuren als je emotioneel betrokken raakt bij je hobby.
Nkawnkaw (spreek uit “NKOKO”) is een dorpje op de weg van Accra naar Kumasi. Je kan vanuit Accra de VIP bus nemen naar Kumasi, en met de chauffeur afspreken dat hij je daar afzet.
Is wél zéér druk, en geen buitenlanders daar. Ik twijfel zeer sterk of je er een hotelletje gaat vinden, maar een guesthouse met minimale standaard ga je daar wellicht wel vinden. En dan zoek je maar of er een internet café is in Nkawkaw: het is niet onmogelijk dat er één is, maar verwacht er geen wonderen van. Als je vriendin van daaruit met je chat, zullen ze haar daar zeker wel kennen…
Terug naar Accra zal wel iets moeilijker zijn, en zal met de trotro moeten gebeuren, maar ja, alles voor de liefde, hé.
Verder rijden er nog amper treinen in Ghana, en de weinige die er nog rijden, gaan zeker niet sneller dan 30 km./uur. Dan moet je al veel moeite doen om te verongelukken. Dus ik neem aan dat de ouders in het buitenland verongelukt zijn?
Ik durf er 10.000 euro op verwedden dat ze niet komt. Ik ben akkoord dat jij als tegenprestatie slechts 500 euro inzet.
Je kent haar sinds half oktober en ze heeft nu reeds een visum. Dat moet dan om een toeristenvisum gaan dat direct op de ambassade is goedgekeurd - in tegenstrijd met alle richtlijnen dat zulk visum enkel door IND/DVZ kan worden goedgekeurd, na indienen van een volledig dossier (dit alles duurt verscheidene maanden).
Trouwens als ze spreekt over een medisch attest en een uittreksel uit het strafregister, dan gaat het om een visum lang verblijf (of visum met het oog op lang verblijf), dus om zich hier te vestigen. Deze visa kunnen enkel door IND/DVZ worden goedgekeurd. Etc. Etc.
JONGENS, GROW UP…met die 500 euro had je al bijna een ticket naar Ghana kunnen kopen. In mei 2011 ben ik voor die prijs met Lufthansa van Brussel naar Accra en terug gevlogen.
MAAR…ik zie dat je 500 euro hebt betaald voor haar paspoort en haar visum…morgen zal ze dus 1.000 euro vragen voor het vliegticket en 200 voor de reisverzekering…
Hallo Martin
Ik zet ook 10.000 Euro op dat uw vriendin niet komt… Want een doktersverklaringen en politie verklaringen Hoeft helemaal niet dit is een leugen en 5oo Euro voor een Paspoort en een Visum betalen ??? allemaal vraagtekens want een paspoort is ongeveer 50 GHC dat is 25 Euro en dat duurt ongeveer 2 tot 4 weken voor dat de paspoort klaar is, en een visum kost ongeveer 100 GHC en dat is 50 Euro. en de Ambassade werkt nooit op Zaterdag.
Ze moet eerst een Paspoort hebben met een reservering ticket met een reisverzekering dekking 30.000 Euro en u moet wat documenten sturen… en daarna krijg ze een gesprek bij de Ambassade en ze moet alle documenten inleveren en ze krijgt een gesprek , en dan weer paar dagen later moet ze weer terug komen bij de Ambassade en dan weet ze of ze een visum heeft en dan kunt u of zij een ticket kopen… of geen visum dan krijt ze een brief van de Ambassade in het Nederlands en Engels
Martin u zei tegen mij dat haar vader alleen dood is en dat was een Nederlander en haar moeder leefde nog, U heeft nog met haar gesproken en u zei tegen mij dat u de politie via webcam en telefoon van je vriendin heb gesproken en wat zei ik toen tegen u??? weet u dat nog ??? en deze dame is puur WIT dus Geen DONKERE huid kleur ( Halfbloed ) dat is ook vragen om vraagtekens…
Groet, Marcel
@ Antwerpen4321
Ik wordt moe van dit onderwerp, Iedereen vraagt en vertelt allemaal het zelfde soort verhalen… Elke keer moet je het zelfde zeggen en weer alles uitleggen hoe het moet en welke route het eerst moet lopen voor een visum…
Ik loop met 2 gedachten stoppen met dit of door gaan want ik wil mensen wel helpen hoe of wat allemaal…
Beest en Awaaze is al lang gestopt met dit, en die waren ook moe van dit soort verhalen.
Groet, marcel
Hallo Martin,
bedankt voor je informatie. Laat me weten hoe het met jouw vriendin afloopt. Ik ben erg benieuwd. Ik zal je ook op de hoogte houden van mijn vervolgcontacten
Groeten,
Henri
@ Martin
Sorry ik heb wat verkeerds gelezen , Over een ongeluk dat haar ouders waren verongelukt maar dat was een ander verhaal, sorry ik haal 2 verhalen door me kaar …
Groet, marcel
Hallo Henri
Nkawnkaw is best wel een klein dorp. maar wel een levende dorp. De VIP bus van Accra naar Kumasi kost 20 GHC dus 10 euro. de meeste huizen zijn nog wel van veen en klei, mest gemaakt maar er staan ook wel normale stenen huizen. stroom valt wel vaak uit.
Als zij/hij direct om geld vraagt, nee dat doen 419’s niet, ze proberen vertrouwen te winnen en dan later vragen ze om geld en hebben andere smoesjes om te proberen dat die gene geld stuurt, 419’s kunnen LANG op hun blaren zitten tot dat die gene toch overstag gaat om geld testuren.
de enige trein die ik ken in Ghana dat is van Tema - Accra en weer terug en deze trein is vernieuwd in 2010 daar voor reed er een super oude trein en die reed stapvoets naar de nieuwe trein dat weet ik niet hoe hard hij rijd.
groet, marcel
Akkoord dat de dame in kwestie naar Nederland komt. Het gaat om een visum lang verblijf; de goedkeuring daarvan door IND neemt minstens enkele maarden in beslag, terwijl je ze slechts sinds half oktober kent.
Dit is nu één van de vele nieuwe oplichtingstechnieken, geintroduceerd door de Ivorianen die naar Accra zijn gekomen.
De dame in kwestie - wellicht gehuwd in Ghana, en komt haar partner in Nederland vervoegen - is dan niet op de hoogte dat anderen de scans van haar documenten gebruiken om geld te verdienen.
Er zijn trouwens vele varianten op dit thema. Het kan ook gaan om Nederlandse Ghanezen die in de huwelijks-business zitten. Elke 3 jaar wordt er dan gescheiden, en worden er nieuwe huwelijkspartners tegen betaling naar hier gebracht. Een beetje extra geld voor de reis kan dan nooit kwaad. Etc…
Staat er ergens op het visum de tekst “BNL” met een nummertje achter? Daaraan kan je direct zien of het om een gehuwde vrouw gaat (of eventueel een studente).
Zoals ik al zei, de kans dat je opgelicht bent, al is het slechts voor 500 EUR, is 100%. Anders krijg je van mij 10.000 EUR geschonken…
Hierbij mijn verslag van het vervolg. Bij het eerste telefoongesprek meldde mijn "vriendin"dat ze maandag jarig is. Ze vroeg aan mij wat mijn plannen waren. Toen kreeg ik argwaan. Ik zei dat ik de vraag niet begreep. In een mail kwam ze erop terug. Ik zei dat ze moest doen wat haar goed leek, bijvoorbeeld iets voor vrienden organiseren. In een volgend gesprek begon ze er weer over en zei ze dat ze geen geld had voor drankjes en taart. Toen was het voor mij wel duidelijk. In dit soort smoesjes trap ik niet. Het is al toeval dat je na 2 weken contact jarig bent en wie heeft er nu geen geld om een verjaardagsfeestje te organiseren. Er zaten al meer onwaarschijnlijkheden in het verhaal zoals 2 overleden ouders. Alles in scène gezet om medelijden op te wekken. Helaas zijn er mensen die er intrappen. Ik laat nu niets meer van me horen. Mijn advies aan eenieder: gebruik je verstand en zogauw er om geld gevraagd wordt, word argwanend. Als het echte liefde is vraag je niet om geld.
Henri
Het hele verhaal is veel gecompliceerder dan dat, maar de weinige Ghanezen die door werk (of via familie) over voldoende geld beschikken om goed te leven, houden zich absoluut niet bezig met chatten of webcammen met een doorsnee Nederlander. Ze zouden wel gek zijn.
Als we even de oplichters buiten beschouwing laten, dan zijn alle Ghanezen die op datingssites chatten en webcammen met Nederlanders, op zoek naar een beter leven voor henzelf en voor hun familie. Daar maakt geld een wezenlijk onderdeel van uit, daar kan je niet rond.
Daarentegen zijn alle Nederlanders die op datingssites chatten en webcammen met Ghanezen, op zoek naar liefde, en denken ze dat een Ghanees/Ghanese hen dat kan geven. Waarom weet ik ook niet…
Als je per se een vriend(in) uit Ghana wil hebben, ga dan naar daar.
Helaas weer een aantal voorbeelden.
Ik ken een Ghanese jongen die zijn zweedse vriendin (ontmoet in Ghana) achterna gegaan is naar Zweden.
Hij is een jaar!! bezig geweest voordat hij alle formaliteiten geregeld had (met zijn eigen geld).
Ik bedoel hier mee te zeggen dat het onmogelijk is, om op een korte termijn ,avoor een Ghanees naar het buitenland te gaan.
Sterkte allemaal in het beoordelen maar zoals vaker gezegd, koop een ticket en ga naar Ghana.
Groet
Wout
Zo dat is snel dat Henri zijn ogen open gooit en zijn verstand gebruikt … er zijn niet veel mensen die zo snel hun verstand gebruiken, Ik vind het goed van hem LIEFDE gaat niet om geld en zoiezo liegen dat is hij zeer snel achter gekomen.
@ Wout
als iemand in Europa of andere wereld delen wat wil moet die gene ook voor sparen of regelen voor iets,soms ook wel één jaar , Het komt niet uit de hemel vallen voor ons of is dat wel bij u het geval of heeft u een boom waar geld aan groeit??? soms moeten we ook lang voor werken( sparen ) dan kunnen we het regelen,
Het is niet onmogelijk waar een wil is , Kan je het altijd regelen of halen.
u weet ook dat ruim 95% van de Ghanezen/Nigerianen die op datingsites zitten een slechte bedoelingen heeft en die maken alles kapot voor de gene die wel een echte een partner zoekt.
Groet, Marcel
Beste Marcel
Marcel ik heb helaas nog niet zo’n boom gevonden en ik weet wat sparen betekent om iets te bereiken.
Mijn vrouw en ik zijn al jaren bezig om met onze hardverdiende euro’s iets op te zetten in Ghana.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat die jongen een jaar met zijn papieren bezig is geweest en geen cent heeft gevraagd aan wie dan ook om naar zweden te kunnen reizen waar zijn vriendin woont.
Als iemand dus zegt na 4 weken contact schrijft/mailt “ik heb de papieren bijna rond heb alleen nog wat geld nodig” dit hoogstwaarschijnlijk iemand van die 95% is die het voor de rest verpest.
Heel erg waar wat je zegt dat als je wilt er een weg te vinden is en dat is precies wat die jongen heeft gedaan.
Met vriendelijke groet
Wout