De echtheid van uw vriend(in) in Ghana

En Martin,

Wat betreft Marcel, die zit momenteel in Duitsland met zijn vrouw, om langs deze weg zijn vrouw in Nederland te krijgen. En bij mijn weten heeft hij niet zoveel mogelijkheid heden om op het forum te komen. Was gewoon ter informatie, was ik vergeten.

Dag
Beest

ja komt bekend voor als ik jou was geen geld sturen via union of ergens anders en shatten en mobiel ook ik heb een vriend in ghana die doet het zelfde vraagt geld voor tickets en voor de visa
of geld voor dokters rekening of geld voor etens gas water is allemaal niet waar als je de email hebt en de telefoonnummer kan je die checken op google ghana/accra than naar scammers
419
krijg je alles te zien heb het zelf ervaren zeggen dart ze met je willen trouwen en naar nederland komen is niet waar
ik zal je een tip geven vraag om een kopie van haar paspoort die zal ze wel niet geven nog als zij naar nederland wil komen moet jij een uitnodiging sturen doe jij dat niet kan zij niet naar nederland maar geen geld sturen daar ben ik de mist in gegaan is het zelfde verhaal als dat van mij

ik heb twijfels over mark wilton hij is in accra ghana email is mark_wilton@live.com

Hallo Martin

Ik heb je verhaal gelezen.
Ik kom al vanaf 2006 in Ghana en heb daar veel dingen gezien en meegemaakt. Wat Beest zegt is waar… Ze proberen alles om u om de tuin te leiden. Ik ken een vehaal iemand heeft ook een dame leren kennen op internet maar dat was achteraf een jongen maar als de telefoon ging en hij zag dat de Nederlander belde liep hij naar zijn zus toe om een gesprek aan te gaan met hem en op internet soms kwam ze op de webcame en soms ook niet dus als de webcame aan was dan zag je zijn zus en als ze geen webcame was dan was de jongen.

vraagje, je geliefde geen Amerikaanse paspoort want ze heeft toch haar hele jeugd in America gewoond ?

en ik heb nog nooit een 75 jarige in supermarkt gezien voor werk. misschien bedoeld ze dat haar moeder op de lokale markt werkt op straat. Welke supermarkt in Accra werkt haar moeder ??? mijn vrouw zegt ook 75??? werken op de markt nee , de meesten stoppen bij 60 als het niet eerder is.

U werkt zelf bij de overheid dus u weet wel een beetje hoe moeilijk het is om een persoon hier tekrijgen. een Visum D is moeilijk maar een visum C is niet zo moeilijk maar je moet wel aan wat voorschriften doen.Visum C is voor 3 maanden ( kort verblijf )

u kent haar net en ze begint nu al over trouwen… dan heb ik gelijk al twijfels en ik krab even op mijn achterhoofd dan is mijn vraag gelijk aan haar waarom wil je trouwen? en waarom naar NL ? of ze wil jou als springplank gebruiken ( trouwen, naar nl, verblijfsvergunning, scheiden ) en dan kan ze blijven in NL.

Als u naar Ghana gaat huur zelf een hotel laat haar geen hotel huren. ga naar een Americaanse hotel of naar NLers hotels op de deze website zijn paar Nederlanders( Belgen ) met hotel’s. Lokale hotels zijn wel goed en leuk maar niet zogoed beveiligd dus als je geliefde wat kwaads wil doen bij u dan kan ze haar vrienden bellen en dan komen ze in de nacht even langs zonder dat iemand het ziet. en de politie daar is anders dan hier,

Als ik u was zou ik gewoon een keer naar Ghana toe gaan en de kat uit de boom kijken en niet zoveel uitgeven. en dan kijken wat ze gaan doen en ga niet in op lieve woordjes want dan ben je verkocht.

Uw Ghanese collega’s praten presies hoe ik ook schrijf of niet ? Ghana is een mooi land met verschilende culturen en er is geen oorlog tussen groepen zoals andere Africaanse landen dus ik raad u aan om eens naar Ghana toe te gaan ‘’’ Maar pas wel op want je bent een witte persoon uit ( Europa of America ) dus alles is duurder dan normaal en ze liegen veel voor al in Accra, Maar er zijn ook wel goede personen daar.

Met Vriendelijke groet ,

Marcel

Hallo Liaourensen

Bent u er nog steeds niet uit of ene Mark nou wel of geen goede bedoeling heeft.
waaraan twijfelt u ??

Groeten ,

Marcel

nee heb hem gedwongen en bedreigd papieren op sturen en heeft hij gedaan vanaf 15 oktober heb nog niks ik twijfel vraag aan hem adres geeft hij annor dansoman lane 25th i heb dat opgezocht kan niet vinden zegt hy village kokowere can niet vinden inghana of uit ghan dubai
vraaag laat je zien webcam elke keer is er iets dan is zijn zijn telefoon zogezegd niet goed alleen chat soms ook niet valt zogezegd de stroom uit
dus ben ik hem aan hetn bedreigen vroeg voor kopie paspoort and gegevens van hem dus ben benieuwd weet niet of die papieren als die kommen echt zijn maar er klopt niks van betrap hem elke keer doet heel moeilijk als ik iets vraag vertelde hem over de visa mijn god
hoogste ruzie
i vertelde hem hoe het werkt was niet blij mee ik alles heb uitgevogeld op de site og ghana
heb hem gezegd mag je gerust weten dat hij een scammer is 419
maar blijft ontkennen wordt tegen mij verteld hij is een afrikaan en geen amerikaan hij is amerikaan zegt hij wat doet hij dan bij de ambesadde van ghana
elke keer als ik zjn email in toest op de site scammers hotmail mark_wilton@hotmail dan krijg ik scammer mark wilton dus kan niet checken of hij dat is
kan niks vinden van hem heeft een pobox 55 aj
heb alle sites al gehad
ik ken ook stephen heb ik mee gechat zogezegd amerikaan maar is afrikaan
26 jaar oud
stephenjohnson11@hotmail.com was op badoo al the scammers zijn op badoo
heb er vier betrapt
heb gezegd jij bent a scammer binnen 5 min alles weg
hou badoo in de gaten

Hallo Liaourensen

Ik heb op de website gekeken wat u zei over scammers Ghana accra er staan wel veel namen op maar dat is nog geen eens 10% van de namen .

de persoon kan zo weer een andere email adres aanmaken en foto’s downlouden en een nieuwe telefoonkaart kopen wat in Ghana kost een telefoonkaartje 1 GHC is maar 50 Euro cent , en een andere naam bedenken.en dan gaan ze zo weer verder met alles.

De meeste gebruiken maar paar keer het zelfde email adres en de telefoonnummer en een naam dan veranderen ze weer.

@ lialourensen

stroom uitval gebeurt in Ghana en als de troom uitvalt han hebben de meeste internet cafe’s hebben een generatoren dus daar wekken ze stroom op . de meeste straten hebben geen naam, alleen waar groote winkels of gebouwen of de Ambassades staan en de hoofdwegen. en als een straat wel een naam heeft dan weten de lokale bevolking het nog steets niet en dan moet je heeeeel lang zoeken naar de juiste straat. Dansoman is een gebied in Accra.

Als hij elke keer een smoesje heeft ja dan ga je denken of het wel echt is…

op de alle datingsite zitten scammers (419 ) op de ene wat meer dan de andere.

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteravond weer contact met haar gehad via de webcam, ik check dit altijd even door haar te bellen en dan zie ik haar, haar mobieltje opnemen en tegen me praten. Ik heb haar voor haar verjaardag geld gestuurd en daar heeft ze kleren voor gekocht. Om daar zeker vvan te zijn heeft ze me foto’;s gestuurd van haar verjaardag met haar familie en op de foto’s heeft ze die kleren aan en laat me dit ook via de webcam zien.

Gisteravond heeft ze voor het eerst geld gevraagd voor de huur van de woning, omdat haar 75 jarige moeder te weinig geld heeft verdiend. Ja lijkt me een beetje raar dat iemand van 75 nog in een supermarkt werkt, zou dus zomaar kunne wat je zegt dat ze op de markt werkt.

Ik heb gezegd dat ik het niet kan missen omdat ik zelf huur e.d . moet betalen. Ze begreep dat.
Ik heb haar ook gevraagd of zij werk heeft. Ze zegt dat het moeilijk is voor een blanke vrouw aan werk te komen, wanneer je niet met je baas naar bed gaat. Dit verhaal werd mij bevestigd door Ghanese collega’s, die zeggen dat dat voorkomt.

En haar gevraagd wat voor een paspoort ze heeft. Dit blijkt een Ghanees paspoort te zijn.
Vanmorgen ben ik bij de Ghanese Ambassade hier geweest en zij hebben me ook de nodige info gegeven, tevens net gesproken met de IND. Alles klopt wat ik al eerder had gehoord, dat het zo eenvoudig is hier naar toe te komen, kan wel 3/4 jaar duren.

Dit heb ik haar ook verteld.
De enige optie voor mij blijft, daar naar toe te gaan.

Nu vertelt ze dat een goede vriend van haar moeder een travelagency heeft en dat ze vorig jaar via hem naar Amerika is gegaan zonder problemen.
Net nu ik met jou zit te mailen belt ze me weer, zomaar een praatje.
Of hoort dat ook bij investeren?

Ik hou je op de hoogte.

roetjes, Martin

Hallo Lia,

Bedankt voor je reactie, ik ben erg voorzichtig, vooral met geld sturen. Heb het nodige gelezen en gehoord van Ganese collega’s.

Heb haar 1 x geld gestuurd voor haar verjaardag, daar heeft ze kleren voor gekocht en een ketting, die heeft ze me via haar webcam laten zien.
Ik check ook sinds kort via mijn mobiel of zij het wel is die ik zie op de webcam, dan zie ik haar haar mobiel opnemen en tegen me praten, dus dat lijkt echt.

Bedankt voor je waarschuwing, ik blijf voorzichtig.

Heb vandaag gereageerd op MarcelVR, lees dat daar maar.

Groetjes,
Martin

Ik kan hier alleen zeggen: Wanneer mijn (Ghanees en fantastisch!) vrouw in Europa is, kan ze niet vlug terug in Ghana zijn. En voor zover ik weet is dat zo bij de meeste Belgische mannen die hun vrouw in Ghana (of in een ander Afrikaans land) hebben ontmoet.

Het is toch logisch dat je iemand uit sub-Sahara Afrika niet per Internet kan leren kennen. De geest werkt anders dan onze “Westerse” geest. Ik kan niet anders doen dan te herhalen: Als je echt denkt je potje of je dekseltje (of hoe dat ook moge heten) te hebben gevonden in Ghana langs het Internet (uhhh???), stap dan in het vliegtuig en ga naar daar!

beest kan jij mij vertellen hoelang het duurt een brief exspresse van accra ghana naar nederland ik wacht nu al dertien dagen

Beste Lia,

Zo nu en dan krijg ik post uit Nederland en stuur ik nornaal gefrankeerde post (GHC 2) naar Nederland.
De post die ik van Accra - Sakumono verstuur doet er 5 dagen over (4 brieven verzonden op 17 okt naar Nederland. Alle vier ontvangen in Nederland op vrijdag 27 okt 2011. (maandag verstuurt vrijdag in Nederland in de bus).
Ongekeerd duurt het veel langer soms wel 21 dagen. Gisteren een brief gekregen met stempel 6 okt 2011. ontvangen op mijn prive adres 27 okt 2011 (met een abonnement D.T.D.).
Ik gebruikte eerder een postbus adres in TEMA. Misschien dat een postbus adres in Accra iets sneller gaat. Dat heb ik enige tijd geleden gemerkt. Toen was dat ca 14 dagen. Dus misschien moet je nog een week geduld hebben.
Ik woon sinds 6 maanden in Accra. Het bevalt me prima.
Als ik je helpen kan, schrijf je maar.

Groetjes
Frans2424

frans misshien kan je mij helpen heb een adreas van hem heb zelf al gezocht annor dansonman lane 25th in accra maar kan het niet vinden weet niet of het bestaat of het echt is heb het gevragen hij zegt stuur het daar naar toe zijn naam is markwilton weet niet of hij echt emailadres is mark_wilton@live.com heb ook zijn fonenummber 0023324264774 heb alles afgezocht kan niets vinden over hem heb zelfs fotos van hem maar weet niet of ze echt hij zegt van wel

Beste Lia,
Ik ben in het bezit van een stadsplattegrond (Roadmap) van Accra.
Er bestaat inderdaad een wijk (of district) in westelijk Accra, die Dansoman (geen Dansonman) heet.
In die wijk komen namen voor zoals jij ze noemt met getallen zoals 25th lane, maar ook namen zoals 1st street of 3rd road. Dus straatnamen die veel op elkaar lijken alleen het nummer is anders. Ook namen waarin Dansoman in straatnaam voorkomt zijn er, maar dat zijn dan de hoofd wegen door de wijk. Tot zover kan ik meegaan in het zoeken naar de straat.
Maar nu komt het gezien het stratenplan, betwijfel ik of er wel 25st lane bestaat. En zeker niet in combinatie met “annor dansoman”. Maar die toevoeging kan ook een plaatselijk gebruik zijn, en dus niet officieel.
Het hoogste nummer dat ik kan vinden is 10Rd Road. Nu is mijn plattergrond van Accra niet zo gedetaileerd dat ik dat met stelligheid kan weerleggen. Wat ook zijn nadeel pleit is dat de wijk bekend staat als een derde rangs wijk, dus waar veel armoede en werkloosheid heerst. Armoedige krotten etc. Geen best vooruitzicht om met zo een man om te gaan. Daarbij komt ook dat de mannen niet zo trouwlustig en vaak onbetrouwbaar zijn, zeker als je weet dat in dat soort wijken naar ik heb vernomen, veel SOZ voorkomt.
De moraal is erg laag in dat soort wijken. Ik kan je dus weinig opbeurend vertellen.
Wat ook voorkomt als ze niet voor de camera willen verschijnen, dat ze niet gelettert zijn, of wel ze kunnen niet lezen en schrijven. Van zich zelf hebben mooie foto’s, maar de teksten die die schrijven zijn niet van zich zelf. Die hebben als voorbeeld elders op hun harde schijf staan, en kopieren ze in de messenger, waar mee ze met jouw kontact hebben. Let ook op de interval van de teksten die ze terug sturen als antwoordt op je vragen. Gaat dat vlot, dat heb je een boy die vermoedelijk wel enigzinds de engelse taal machtig is.
Deze meeste mensen in die wijk zijn nooit op school geweest.
Gelezen hebbende wat andere over je Mark Wilton hebben gezegd, de vele mailadressen met mark wilton, etc. en telkens vragen om geld, is deze man te rangschikken als een 419-boy. Alle lichten staan op rood zou ik zeggen.
Ik heb dezelfde ervaring zo, maar dan met vrouwen. Ook mijn advies luid, zoek verder en wees op je hoeden. Er is er altijd wel eentje, die wel eerlijk en betrouwbaar is, maar dat is, onder de boy’s die jij zult ontmoeten op internet, maar 1 op de 100 zijn. Een spelt in een hooiberg als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn verhaal zal ik je vertellen, als je wilt, in een privé mail, als je daar prijs opstelt.
Desondanks leef ik hier prima in de 6 maanden die ik nu hier ben.
Ik wens je veel succes bij je zoektocht.

Frans2424

@ Frans2424 en lialourensen

Deze onderwerp/berichten gaat over ( echtheid van uw vriend/in ) Niet over brieven versturen daar moet je echt naar een ander onderwerp/bericht toe of zeft een onderwerp maken .

groet , marcel

@ frans

je hebt een beetje gelijk over mannen die zijn niet echt trouw en liegen maar vrouwen daarin tegen kunnen dat ook. Soa/aids komt veel voor.

U zegt dat Dansoman een krotten buurt is ja en nee overal in Accra heb je krotten staan,in Accra heb je mooie huizen en in eens staat een krot en weer een huis verder staat weer een mooi huis. Ik vind daarin tegen Teshie een krotten wijk dan is Dansoman best een gemiddeld/mooie wijk. Ghana is een Engels talig land mensen spreken/schrijven daar gemiddeld tot goed Engels alleen dat je naar de buiten gebieden gaat kunnen ze niet of nauwlijks Engels. vooral ouderen mensen vroeger ging men niet/nauwlijks naar school maar tegenwoordig is dat anders en jonge kinderen moeten naar school en de les geld is niet veel en vaak betaald de overhijd de les geld tot welke leeftijd weet ik niet.

een plattegrond klopt niet altijd want soms word gewoon een stuk verbouwd of afgebroken of huizen worden gewoon plat gemaakt voor een weg. niks is zeker op een plattegrond want hier in NL wordt het gemeld waar een andere weg komt of word afgebroken en dan wordt het aangepast op de plattegrond maar in Ghana niet altijd

sakawa’s ( 419 ) is hoog in Ghana. veel mensen hebben gehoord of gezien van Nigerianen om op een snelle manier geld tekrijgen van mensen uit Europa/America.

groet, marcel

frans ik zou jou verhaal ook willen horen hoe het zit prive hotmail lialourensen@hotmail.com

ik stop met zoeken naar hem had gisteren een grote ruzie blijft volhouden dat hij een amerikaan is zegt dat hij de papieren heeft opgestuurd de orginele zegt hij gelloof er niks van allemaal leugens betrap hem elke keer op leugens gisteren is hij te ver te gaan want hij zegt ik moet zijn papiren checken als het bij mij aankomt
zie het niet zitten

hallo lialourensen

In accra Osu en Cirlce kan je gewoon op straat fake paspoorten en Visa´s kopen voor weinig geld. Dat heb ik ook tegen Martin gezegt.

En hij zegt dat hij een Americaan is Dan heeft hij ook een Americaans paspoort dus hij zal geen/weinig problemen hebben bij Ambassades waneer hij op vakantie wil of weer terug wil.

Hij heeft papieren gestuurd waarom via post waarom niet via de computer even scannen en opsturen naar je mail adres,

Lia als je op donkere mannen valt dan weet ik nog wel een leuke en een betrouwbare man uit noord-Ghana, Hij woont in Amsterdam al 6-7 jaar en heeft een normale baan. Dus u krijgt geen problemen met verblijfsvergunning en allerei andere dingen.

Ik kan dit tegen iedereen zeggen mensen uit central Accra en Volta en Ashanti en east ghana liegen en bedriegen meer dan in Noord Ghana.
Mensen uit noord Ghana worden beter opgevoed.

groet , marcel