Beste leden van dit forum.
Ik heb sinds een paar weken contact met een “vriendin” uit Ghana.
Ik heb nu de diverse reacties gelezen, volgens mij was de laatste uit 2009.
Al de zaken die aan de orde komen, komen mij bekend voor, maar ben met deze informatie door gaan vragen.
Ik heb haar inderdaad ook leren kennen via een datingsite.
Informatie over mij en over mijn vriendin:
Ik werk zelf bij de gemeentelijke overheid, heel nauw samen met de politie.
Van hen heb ik ook de nodige informatie gekregen.
ik heb zelfs wat Ghanese collega’s gesproken en om advies gevraagd.
Zij gaven mij tips. Vele zijn in het forum al besproken, zo ook met de vraag is het wel een vrouw?
Ik heb haar via MSN uitgelegd wat ik er van weet.
Zij was heel verbaasd en boos.
Ze heeft me haar mobiele telefoonnummer gegeven, ik heb haar kort gesproken en gezegd dat het beter is dat via MSN comuniceren.
Zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels zie ik haar dagelijks op de webcam.
Omdat ik toch nog met twijfels had, heb ik haar gebeld terwijl ze achter de webcam zat. Ik zag haar de telefoon opnemen en ze keek verbaasd, maar ook verliefd in de camera, ik zag en hoorde haar praten. Dus volgens mij zit dat goed.
Maar zij wilde al snel naar Nederland komen liefst met de kerst.
Helaas of misschien gelukkig kan dat niet omdat ik moet werken.
Omdat het mooie blanke vrouw is wel een stuk jonger dan ik, ga je als je niet oplet snel door je knieen.
Ze heeft mij nog niet om geld gevraagd.
Ik heb haar onlangs voor haar verjaardag geld gestuurd, daar heeft ze mooie kleren voor gekocht en deze ook geshowd via de webcam.
Toch gaat ze nu weer aandringen wanneer ze naar me toe mag komen.
Ik heb haar gezegd dat ik dat nog niet weet en dat we rustig aan moeten doen.
Op een gegeven moment heb ik voorgesteld om naar haar toe te gaan in Januari of februari 2012.
Nou veel heen en weer gechat, stemde ze daar in toe.
Dan kan ik zlef bepalen of we bij elkaar passen of niet en kan dan opok weer terug of in een hotel gaan voordat ik de terugreis begin.
Ik mocht bij haar thuis komen dat zou ze fijn vinden.
Gaande weg begint ze nu over trouwen en naar Nederland komen.
Sinds gisteren vind ze het mijn plan ineens niet meer zo interesant.
Ze wil toch naar mij komen.
Ik hou de boot een beetje af.
Iets over haar ze is 32 jaar, had een Nederlandse vader en die heeft in Castricum gewoond, maar die is nu een 1 jaar geleden overleden. Ze spreekt geen Nederlands. Ze is Afro-American, haar moeder is Ghanese, ze heeft haar jeugd door gebracht in Texas - Amerika.
Ze spreekt goed Engels, maar met een Afrikaanse tongval. Klinkt heel raar.
Net zoals je Ruud Gullit plat Amsterdams hoort praten.
Haar moeder is 75 jaar en werkt in een supermarkt in Accra.
Zij zelf heeft geen baan, omdat zegt dat het heel moeilijk voor haar is als blanke een baan daar te krijgen.
Ze kan een baan krijgen maar dan moet ze eerst met haar aankomende baas naar bed. Dit bevestigenden mijn Ghanese collega’s, dat dat zo werkt daar in Ghana.
Ze wil graag voor haar moeder zorgen, zodat die niet meer voor haar hoeft te werken.
Omdit te bekostigen wil ze een eigen zaak (supermarkt) starten, hiervoor heeft ze ca. € 2.000,-- nodig en die kan ze allemaal bij elkaar door te werken of dat iemand het haar geeft.
Ik heb gezegd dat ik dat geld niet, tenzij ik de hoofdprijs van de Staatsloterij win.
Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik wel voor haar sparen, zoadt zij dat geld bij elkaar krijgt. Vond ze lief en een goed plan.
Nu terug komend op de reis van haar naar Nederland.
Zij wil dan hier werken, heb haar uitgelegd dat dat niet zomaar kan.
De bedoeling is dat zij hier dan naar toekomt en dat ik met haar naar een paar maanden weer terug ga naar Ghana en ze me aan haar familie voorsteld.
En met mij wil trouwen.
Toen heb ik haar uitgelegd, wanneer ze geen werk heeft ik al gauw het zelfde bedrag aan vliegtickets kwijt ben, zodat er niks over blijft om haar t.z.t. geld te geven voor het starten van een eigen zaak.
Ik ben best gek op haar temeer omdat ik haar al regelmatig heb gesproken, via haar mobiel of via de chat met webcam.
Maar ben uiteraard voorzichtig.
Mijn vraag komt dit bekend voor?
Groetjes, Martin