De echtheid van uw vriend(in) in Ghana

je kan mij schrijven naar knuffelbeer1900@hotmail.com

aangetekend heb ik 10 euro betaald per tnt voor een klein paketje maar het hangt van de maat af
ghana heeft geen post adressen alles gaat via de postbus dus laat de persoon per email weten dat je iets gestuurd heb
bellen naar Ghana via Libera kost gen 20 cent maar 60 maar is wel het goedkopste ik heb libera sim card zelf
ik ga 18 januari naar Ghana dus als ik voor iemand iets moet doen moet je het maar zeggen ik ben alleen beperkt in mijn tijd

je kan mij bellen op nr 0471129468 mijn vriendin woont in accra mijn email adres is knuffelbeer1900@hotmail.com wanneer ga je naar accra gr edward

snelste is fedex eindhoven komen het thuis afhalen maar zou het niet doen ik heb er mee geleerd

ik heb een vriend daar al een maand maar twijfel heel erg aan zijn identiteit mark wilton heb een paar dingen op gezocht maar kan niets vinden zo ben ik naar skype gegaan om hem uittenodigen voor the chatten en ik voer zijn naam in en emailadres en telefoonnummer krijg te zien 8 markwiltom met de zelfde telefoonnummer zal je vertellen ik had al vermoeden want hij vraagt steeds om geld en belooofd elke keer naar nederland te komen en nu vraagt hij 4000 euro voor vliegtickets en visa i ben geen idioot hij heeft alleen maar mooie praatjes hoeveel hij van mij houdt en dat hij zijn leven met mij wil doorbrengen. ook praat hij gebrekkig engels hij praat als een zwarte
hij kan heel goed smeken zegt elke keer ben aresteers of naar de dokter kan de rekening niet betalen of hij heeft geen eten ga maar doorelke keer als wij praten eidigt het op ruzie alleen maar of geldheb zelfs twee fotos van hem maar ik denk dat die fake zijn ik vroeg voor een orgineel hij deed heel moeilijk

Verwijderd.

heys in ghana hey has taken a wrong fonenumnumber so i find out heys in ghana not irak 00233242647746 ghananumber so i told him hey was leing they cal it romanticscammer
loverboy
yesterday hey traight again to give him money for plaintickets and visa i am not idiot i dont give him i can not find any reccorts of him no adres i now heys for fake i only have pictures hey say hey mark wilton

Verwijderd.

Hallo lialourensen

stuur niet zomaar geld naar een persoon … 90% van de internet dating is fake, in Ghana/Nigeria noemen we dat SAKAWA of 419 . ze willen geld van jou met mooie praatjes. een ticket kost ongeveer 1000 euro en een visa kost 50 euro … Maarja je krijg niet zomaar een visa en een ticket je moet eerst naar de Ambassade met heel wat documenten van jou en hem zelf en daarna krijg degene een gesprek en daarna krijgt hij/zij misschien een visum en daarna koop je een ticket … dus niet eerst geld sturen, je kan ook een ticket kopen hier in NL voor een persoon uit een andere land.

sorry maar ik raad je aan om er mee te stoppen, straks heb je wel 4000 euro gestuurd en dan hoor je niks meer van hem of hij komt met nog een smoet … zoals de douane liet hem niet door of hij is ziek geworden of ze hebben zijn ticket gestolen. en dat moet je weer geld sturen ,PLS stop voor je eigen best wil.

als je meer wilt weten over het verkrijgen van een visum en alle documenten dan moet je even verder kijken op deze website of op de website van de Ambassade Ghana of andere website over buitenlandse partner of op de website van de IND.

groet , marcelvr

marcel ben je zeer dank moet wel huilen maar geeft niet hij vroeg 4000 praat ik nog niet over de rest
dankbaar heb hem net verwijderd van alles
ben blij dat je me geholpen hebt

ben blij dat je mij gehopen hebt was er op tijd bij heb hem net verwijderd van mij msn hij was er niet blij mee ik wel weet nu de waarheid ben je zeer dankbaar daarvoor hij vertelde net dat hij gesoliciteerd voor werk dat die baas met hem naar bed wil ik dacht dat ik door de grond ging voel mij heel ellendig heeft mij helemaal kapotgemaakt

Als hij echt om je geeft dan heeft hij ook al een paspoort en als het echt meent dan stuurt hij een scan naar jou van de paspoort dan kan je ook zien dat het echt is of niet …en dan gaat hij naar de Ambassade voor een lijst en dan gaat hij naar de KLM kantoor voor een reserverings ticket , en jij stuurt hem wat documenten en een uitnodingen . daarna gaat hij met alle documeten naar de Ambassade en een dag later heeft hij een gesprek en weer 3 tot 5 dagen later moet hij zijn paspoort ophalen en daarin staat dat hij een visum heeft ja of nee en daarna koop je een ticket of je stuurd hem ticket geld.

als jij geen documenten stuurt dan kan hij geen visum ophalen of hij moet een zakenman zijn … maarja dat is hij niet zoals jij schrijft.

Hij heeft jou kapot gemaakt in je gevoel maar wees blij dat je geen geld heb gestuurd dan was je nog verder van huis.

sterkte en wees voorzichtig

groetjes , marcel

dank je marcel het is voorbi is over heb er mee gekapt beter zo was al wantrouwig dat er iets niet klopte zodoende ben ik gaan zoeken maar ben blij dat je mij geholpen hebt je hebt mij een klein zetje gegeven vind ik goed dank je marcel

Hi Marcel, lang geleden van u nog iets gehoord te hebben. Dacht dat ge in Ghana zat ?
En wat betreft echtheid van uw vriend of vriendin, daar in Ghana, is eigenlijk heel simpel. Als iemand daar niet in de misserie zit kan hij of zij makkelijk naar hier geraken op eigen kosten en initiatief. Als men iets wil en meend, kan dit geen opstakel zijn, om naar uw zogezegde geliefde te komen. Liefde koopt men nooit met geld. En wat ik spijtig genoeg moet meedelen is dat het grootste gedeelte van de mensen in Ghana het woord nemen/krijgen heel goed kennen, maar men nog nooit gehoord heeft over het woord geven.

Groetjes,
Beest

Beste leden van dit forum.

Ik heb sinds een paar weken contact met een “vriendin” uit Ghana.
Ik heb nu de diverse reacties gelezen, volgens mij was de laatste uit 2009.

Al de zaken die aan de orde komen, komen mij bekend voor, maar ben met deze informatie door gaan vragen.

Ik heb haar inderdaad ook leren kennen via een datingsite.

Informatie over mij en over mijn vriendin:

Ik werk zelf bij de gemeentelijke overheid, heel nauw samen met de politie.
Van hen heb ik ook de nodige informatie gekregen.
ik heb zelfs wat Ghanese collega’s gesproken en om advies gevraagd.
Zij gaven mij tips. Vele zijn in het forum al besproken, zo ook met de vraag is het wel een vrouw?
Ik heb haar via MSN uitgelegd wat ik er van weet.
Zij was heel verbaasd en boos.
Ze heeft me haar mobiele telefoonnummer gegeven, ik heb haar kort gesproken en gezegd dat het beter is dat via MSN comuniceren.
Zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels zie ik haar dagelijks op de webcam.
Omdat ik toch nog met twijfels had, heb ik haar gebeld terwijl ze achter de webcam zat. Ik zag haar de telefoon opnemen en ze keek verbaasd, maar ook verliefd in de camera, ik zag en hoorde haar praten. Dus volgens mij zit dat goed.
Maar zij wilde al snel naar Nederland komen liefst met de kerst.

Helaas of misschien gelukkig kan dat niet omdat ik moet werken.

Omdat het mooie blanke vrouw is wel een stuk jonger dan ik, ga je als je niet oplet snel door je knieen.
Ze heeft mij nog niet om geld gevraagd.
Ik heb haar onlangs voor haar verjaardag geld gestuurd, daar heeft ze mooie kleren voor gekocht en deze ook geshowd via de webcam.

Toch gaat ze nu weer aandringen wanneer ze naar me toe mag komen.
Ik heb haar gezegd dat ik dat nog niet weet en dat we rustig aan moeten doen.
Op een gegeven moment heb ik voorgesteld om naar haar toe te gaan in Januari of februari 2012.

Nou veel heen en weer gechat, stemde ze daar in toe.
Dan kan ik zlef bepalen of we bij elkaar passen of niet en kan dan opok weer terug of in een hotel gaan voordat ik de terugreis begin.
Ik mocht bij haar thuis komen dat zou ze fijn vinden.
Gaande weg begint ze nu over trouwen en naar Nederland komen.

Sinds gisteren vind ze het mijn plan ineens niet meer zo interesant.
Ze wil toch naar mij komen.
Ik hou de boot een beetje af.

Iets over haar ze is 32 jaar, had een Nederlandse vader en die heeft in Castricum gewoond, maar die is nu een 1 jaar geleden overleden. Ze spreekt geen Nederlands. Ze is Afro-American, haar moeder is Ghanese, ze heeft haar jeugd door gebracht in Texas - Amerika.
Ze spreekt goed Engels, maar met een Afrikaanse tongval. Klinkt heel raar.
Net zoals je Ruud Gullit plat Amsterdams hoort praten.

Haar moeder is 75 jaar en werkt in een supermarkt in Accra.
Zij zelf heeft geen baan, omdat zegt dat het heel moeilijk voor haar is als blanke een baan daar te krijgen.
Ze kan een baan krijgen maar dan moet ze eerst met haar aankomende baas naar bed. Dit bevestigenden mijn Ghanese collega’s, dat dat zo werkt daar in Ghana.

Ze wil graag voor haar moeder zorgen, zodat die niet meer voor haar hoeft te werken.
Omdit te bekostigen wil ze een eigen zaak (supermarkt) starten, hiervoor heeft ze ca. € 2.000,-- nodig en die kan ze allemaal bij elkaar door te werken of dat iemand het haar geeft.
Ik heb gezegd dat ik dat geld niet, tenzij ik de hoofdprijs van de Staatsloterij win.
Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik wel voor haar sparen, zoadt zij dat geld bij elkaar krijgt. Vond ze lief en een goed plan.

Nu terug komend op de reis van haar naar Nederland.

Zij wil dan hier werken, heb haar uitgelegd dat dat niet zomaar kan.
De bedoeling is dat zij hier dan naar toekomt en dat ik met haar naar een paar maanden weer terug ga naar Ghana en ze me aan haar familie voorsteld.
En met mij wil trouwen.

Toen heb ik haar uitgelegd, wanneer ze geen werk heeft ik al gauw het zelfde bedrag aan vliegtickets kwijt ben, zodat er niks over blijft om haar t.z.t. geld te geven voor het starten van een eigen zaak.

Ik ben best gek op haar temeer omdat ik haar al regelmatig heb gesproken, via haar mobiel of via de chat met webcam.

Maar ben uiteraard voorzichtig.

Mijn vraag komt dit bekend voor?

Groetjes, Martin

Beste leden van dit forum.

Ik heb sinds een paar weken contact met een “vriendin” uit Ghana.
Ik heb nu de diverse reacties gelezen, volgens mij was de laatste uit 2009.

Al de zaken die aan de orde komen, komen mij bekend voor, maar ben met deze informatie door gaan vragen.

Ik heb haar inderdaad ook leren kennen via een datingsite.

Informatie over mij en over mijn vriendin:

Ik werk zelf bij de gemeentelijke overheid, heel nauw samen met de politie.
Van hen heb ik ook de nodige informatie gekregen.
ik heb zelfs wat Ghanese collega’s gesproken en om advies gevraagd.
Zij gaven mij tips. Vele zijn in het forum al besproken, zo ook met de vraag is het wel een vrouw?
Ik heb haar via MSN uitgelegd wat ik er van weet.
Zij was heel verbaasd en boos.
Ze heeft me haar mobiele telefoonnummer gegeven, ik heb haar kort gesproken en gezegd dat het beter is dat via MSN comuniceren.
Zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels zie ik haar dagelijks op de webcam.
Omdat ik toch nog met twijfels had, heb ik haar gebeld terwijl ze achter de webcam zat. Ik zag haar de telefoon opnemen en ze keek verbaasd, maar ook verliefd in de camera, ik zag en hoorde haar praten. Dus volgens mij zit dat goed.
Maar zij wilde al snel naar Nederland komen liefst met de kerst.

Helaas of misschien gelukkig kan dat niet omdat ik moet werken.

Omdat het mooie blanke vrouw is wel een stuk jonger dan ik, ga je als je niet oplet snel door je knieen.
Ze heeft mij nog niet om geld gevraagd.
Ik heb haar onlangs voor haar verjaardag geld gestuurd, daar heeft ze mooie kleren voor gekocht en deze ook geshowd via de webcam.

Toch gaat ze nu weer aandringen wanneer ze naar me toe mag komen.
Ik heb haar gezegd dat ik dat nog niet weet en dat we rustig aan moeten doen.
Op een gegeven moment heb ik voorgesteld om naar haar toe te gaan in Januari of februari 2012.

Nou veel heen en weer gechat, stemde ze daar in toe.
Dan kan ik zlef bepalen of we bij elkaar passen of niet en kan dan opok weer terug of in een hotel gaan voordat ik de terugreis begin.
Ik mocht bij haar thuis komen dat zou ze fijn vinden.
Gaande weg begint ze nu over trouwen en naar Nederland komen.

Sinds gisteren vind ze het mijn plan ineens niet meer zo interesant.
Ze wil toch naar mij komen.
Ik hou de boot een beetje af.

Iets over haar ze is 32 jaar, had een Nederlandse vader en die heeft in Castricum gewoond, maar die is nu een 1 jaar geleden overleden. Ze spreekt geen Nederlands. Ze is Afro-American, haar moeder is Ghanese, ze heeft haar jeugd door gebracht in Texas - Amerika.
Ze spreekt goed Engels, maar met een Afrikaanse tongval. Klinkt heel raar.
Net zoals je Ruud Gullit plat Amsterdams hoort praten.

Haar moeder is 75 jaar en werkt in een supermarkt in Accra.
Zij zelf heeft geen baan, omdat zegt dat het heel moeilijk voor haar is als blanke een baan daar te krijgen.
Ze kan een baan krijgen maar dan moet ze eerst met haar aankomende baas naar bed. Dit bevestigenden mijn Ghanese collega’s, dat dat zo werkt daar in Ghana.

Ze wil graag voor haar moeder zorgen, zodat die niet meer voor haar hoeft te werken.
Omdit te bekostigen wil ze een eigen zaak (supermarkt) starten, hiervoor heeft ze ca. € 2.000,-- nodig en die kan ze allemaal bij elkaar door te werken of dat iemand het haar geeft.
Ik heb gezegd dat ik dat geld niet, tenzij ik de hoofdprijs van de Staatsloterij win.
Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik wel voor haar sparen, zoadt zij dat geld bij elkaar krijgt. Vond ze lief en een goed plan.

Nu terug komend op de reis van haar naar Nederland.

Zij wil dan hier werken, heb haar uitgelegd dat dat niet zomaar kan.
De bedoeling is dat zij hier dan naar toekomt en dat ik met haar naar een paar maanden weer terug ga naar Ghana en ze me aan haar familie voorsteld.
En met mij wil trouwen.

Toen heb ik haar uitgelegd, wanneer ze geen werk heeft ik al gauw het zelfde bedrag aan vliegtickets kwijt ben, zodat er niks over blijft om haar t.z.t. geld te geven voor het starten van een eigen zaak.

Ik ben best gek op haar temeer omdat ik haar al regelmatig heb gesproken, via haar mobiel of via de chat met webcam.

Maar ben uiteraard voorzichtig.

Mijn vraag komt dit bekend voor?

Groetjes, Martin

Beste Marcelvr, vandaag heb ik iets op het forum gezet, wil je daar a.u.b. naar kijken en reageren.

Groetjes, Martin

Beste,

Dit is een verhaal waar we er al een heel deel van gekregen hebben, rn die meestal alleen maar op ontgoochelingen uitdraaien.
Als u dit forum goed gelezen hebt, is het bijna onmogelijk om een toeristenvisum voor haar te bekomen. Zeker in uw geval, daar ge geen enkel bewijs kunt voorlegen dat ge elkaar kent, foto’s , vliegtuigtickets enz. En als het dan toch zou lukken, moogt ge altijd rekenen op een tijdspane van bijna één jaar, voor ge een afkeuring of een goedkeuring krijgt.
Er zijn veel mensen ginder gehuwd om met een visum D, samenstelling van gezin. En er zijn er noig vele die al meer dan een jaar getrouwd zijn, en nog steeds geen visum krijgen.
Dus zo simpel ligt het allemaal niet;

Groetjes
Beest

Beste Beest,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik spreek haar vanavond weer.
De indruk kreeg ik al dat ze daar met wilde trouwen.

Goed dat je nog eens onderstreept dat ze geen toeristen visun zomaar krijgt.
Ga haar dat zeker vertellen.

Voor mij blijft alleen maar open de optie, dat ik naar haar toe ga om haar eerst beter te leren kennen.

Ik hou je op de hoogte.

Groet,
Martin

Beste Martin,

Hetgeen u verteld is wel degelijk veruit de beste oplossing, maar houd goed in uw achterhoofd, dat men zelf daar zeer goed in deze dingen bedreven is, om u volledig rond de tuin te leiden. Ik ben 5 x naar ginder geweest. Dacht haar te kennen, ben gehuwd , en heb haar naar hier gekregen. En eenmaal hier weg was ze. Achteraf bleek dat de hele familie het spel meespeelt, nonkels zijn geen nonkels, zusters zijn geen zusters enzoverder.
In elk geval succes

Groetjes
Beest