CCUSA Zomer 2012

Ow das inderdaad echt al snel … Ik ga eerst nog midden mei op vakantie naar Italie, dus daar kijk ik eerst even naar uit haha xD …

Ja ik ga ook nog op vakantie naar Spanje haha… 16-19 mei! Nogal kort op elkaar. Het zal snel zover zijn :smiley:

Hoe hebben jullie dat geregeld met datum van terugvliegen ( of hebben jullie eigen vliegticket geboekt ) …

Ik wil denk ik nog een weekje in New York blijven ofzo ( hostel misschien ) … Nu ben ik aan het twijfelen of ik dit nu doe boeken of dat ik dat doe boeken als ik op het kamp ben ( wie weet zijn er medereizigers die met je meegaan ) … Ik moet namelijk de datum doorgeven aan ccusa op de dag dat ik terug wil vliegen.

Aan de andere kant, is het wel een risico als je zegt dat je 7 dagen later terugvliegt, en op het kamp pas gaat kijken naar overnachting … Maar ik denk toch dat er altijd wel ergens plek is in new york.

Ja dat vind ik ook wel moeilijk.

Mijn laatste dag op camp is 12 augustus (in North Carolina), en heb mijn vlucht teruggeboekt op 21 augustus vanuit New York. Ik heb nu zo in mijn hoofd dat ik dan graag naar Washington DC & Philadelphia wil gaan en dan eindigen met een paar dagen New York (ben pas anderhalf jaar geleden naar NY geweest, dus een dag of 3-4 is wel voldoende nu). Maar ik wil het ook nog niet vastleggen want als je reisgenoten op kamp leert kennen kan dat natuurlijk nog veranderen! Ik plan graag dingen op voorhand dus vind dit wel wat lastig haha maar ik denk dat je er van uit mag gaan dat het wel in orde komt… :slight_smile:

Zit er wel aan te denken om mijn laatste nacht in New York al vast te leggen (dan ben ik er sowieso haha).

Dat is inderdaad wel slim, de avond voordat je naar huis gaat kun je inderdaad al boeken. Nahja, veel te regelen dus haha …

Woehoew, mijn paspoort met visum erin is vandaag toegekomen! Had woensdag pas mijn gesprek dus dat ging snel. Nu ben ik helemaal klaar voor vertrek.

Morgen pre-departure meeting, heb er wel zin in! :slight_smile:

Oow dat is fijn dat je je visum al gekregen hebt … Ik heb gisteren pas de papieren gekregen ervoor, dus moet maandag eventjes bellen voor een afspraak …

Morgen inderdaad pre-departure meeting, lange dag voor me … Om 8 uur de trein pakken en dan pas rond 8/9 uur savonds weer thuis …

Hoe is t contact tussen t kamp en jezelf, kvind t egt heel vriendelijk enzo …

Ooh ja. Ik weet niet hoe het in Amsterdam is want ik ben zelf naar Brussel gegaan, maar ik belde vorige week donderdag en kon deze week woensdag al komen naar het consulaat.

Voor mij is het ook een lange dag morgen! Eerst met de auto goeie 20min naar Antwerpen en dan van daaruit ook rond 8u de trein op.

Ik heb eigenlijk niks meer gehoord van mijn kamp. Ben wel toegevoegd op Facebook aan een groep voor summer staff 2012 en iedereen is wel heel vriendelijk enzo. Maar ik heb zelf nog niks van info gekregen van het kamp zelf, geen contract, geen packing list ofzo… Ik geloof dat ik ze toch maar eens een mailtje ga sturen. Nog 39 dagen en ik vertrek!

Zitten er veel internationals op jouw kamp? Op mijn footprints zie ik nu dat we met 12 zijn, meestal nemen ze er zo’n 15 aan per jaar. In totaal zo’n 65, dus de rest zijn amerikanen.

Ja ik heb wel best veel contact … Heb ze ook op facebook toegevoegd, ik ben de enigste nederlander daar … Ze hebben 100 amerikanen en iets van 50 internationals geloof ik … Per sessie van 2 weken zijn er 300 kinderen op t kamp, echt een volle bak dus …

Mijn kamp heeft een site, en daar staat ook echt van alles op van packing lists enzow … Heb me eigen pagina op die site, waar ik allemaal nog formulieren moet invullen enzo …

Zo … Hoe vonden jullie de pre-departure meeting gaan ? … Ik vond het echt fantastisch uitgelegd door Maud Petja af :cheer:

Was alleen wel een lange dag voor me, van half 8 smorgens tot half 8 's avonds haha …

Ik zit met de groep van mijn kamp te overleggen wat handig is om mee te nemen naar het kamp. Het zijn veel mensen die daar vaker zijn, dus dat is wel handig. Jullie ideeen over dingen die je mee moet nemen xD ?

Bijv:

wereldstekker
weinig shampoo enzo ( winkel is dichtbij meestal, scheelt gewicht in tas )
gekke kleding, dr is altijd wel een thema-avond
bidon, altijd handig met sport
muggenspray in amerika kopen, veel betere dan de troep hier

Nog maar eventjes ! ( wanneer vertrekken jullie, ik 14 juni dacht ik ? )

Hoi! Ja ik vond het ook leuk en interessant, goed uitgelegd inderdaad. Heel vermoeiende dag wel. Vertrok thuis om 7:20 en was pas rond 21u terug thuis!

In welke groep zat jij trouwens bij de voice/dance moves? :stuck_out_tongue: Ik in die van Tsjoe tsjoe wa… haha. Was wel grappig. :slight_smile:

Wat ik al gehoord heb is inderdaad niet teveel meenemen omdat je in USA ook zo goed als alles kan kopen.

Zeker iets van je eigen land om te verkleden ofzo, verschillende kleuren t-shirts, ik neem wel muggenspray mee voor de eerste nachten, die beesten weten me helaas altijd meteen te vinden. Ik ga ook enkele Vlaamse kinderliedjes meenemen op cd. K3 enzo haha… Kan altijd van pas komen zeker bij meisjes.

Wat voor bagage neem jij mee? Ik geloof dat ik me zo’n reistas op wieltjes ga kopen. Een backpack vind ik echt niet handig (en veel te klein haha) en een harde koffer is ook helemaal niet handig denk ik…

Ik vertrek 30 mei, heb al zin om te beginnen inpakken… :wink:

Lol, de wereld kan klein zijn haha … Ik zat ook in die tsjoe tsjoe wa xD … Kvond t ook wel grappig om te doen haha

Toen Maud begon over een backpack had k ook direct zoiets van, kga me kleren toch niet in een rugzak stoppen whaha … Ik neem ook een grote koffer mee, moet alleen opletten op die 23 kilo … Ik zal dr namelijk dicht bij in de buurt komen haha …

Ben nu net onderweg om eentje te gaan halen, of ik laat t me via internet bestellen haha … Zoveel makkelijker xD

he Sunny,

Je was dus ook op de predeparture meeting. Ik heb je niet gezien (wist natuurlijk niet welk gezicht bij jou hoorde), Eve wel. Maar goed, vond het wel allemaal goed aan elkaar gepraat, maar wel vrij langdradig en soms wat overbodige info. Maar verder…wel leuk om erbij te zijn en eventjes iedereen te zien die meegaat.

Wat betreft spullen: ik denk inderdaad het hoognodige: reistubes tandpasta en shampoo, een beetje wasmiddel, veel ondergoed en sokken, T-shirts, (afrits) broeken, wereldstekker en opladers, alle nodige papieren, slaapzak (het schijnt 's nachts koud te kunnen zijn in die nationale parken), reishanddoeken, lonely planet, toiletspullen en muggenspul (ik heb nog spul met deet over, dat gebruik ik gewoon), wat paracetamol (verder sleep ik geen medicijnen enz mee hoor, ik gebruik het in Nl ook nooit), misschien wat Oranje sjaaltjes of zo, fototoestel, zwemkleding en nachtkleding, een paar extra schoenen en dan maar kijken wat er nog overblijft in mijn koffer.
Op de site van Joho staat een handige meeneemlijst. Niet alles is relevant voor camp, maar het is wel een uitgebreide lijst, dus als je die volgt en afstreept wat niet relevant is, vergeet je zeker niets!

En verder…vertrek je ook 14 juni?? Vanaf welk vliegveld, hoe laat en waar naartoe??Ik vlieg dan nl ook met KLM naar New York (via Parijs); zou leuk zijn als we elkaar nog zouden kunnen treffen.

Nou, in ieder geval succes met de laatste voorbereidingen en ik hoor wel weer van je,

Groetjes,
Carla

Ik laat CCUSA mijn ticket regelen, zit nog te wachten op bevestiging van ticket.

Wat heb jij voor koffer/duffle bag/reistas ? …

Hoi Sunny,

Ah da’s toch lastig; zit je tot op het laatste moment te wachten op je ticket. Maar goed: je hoeft natuurlijk zelf niets te doen, dat heeft ook zijn voordelen.

Ik heb trouwens een enorme koffer op wieltjes. Ben deze winter 3 maanden naar Thailand geweest met een backpack, maar kies nu toch echt voor een koffer. Een backpack kan met sjouwen (stoepjes enz) handig zijn, maar kan ook wel heel zwaar en vermoeiend zijn. Daarbij heb je al snel een puinhoop in je tas en…ernaast. Ik zag het niet zo zitten mijn hele hebben en houwen steeds uit de tas te moeten halen in een ‘slaaphok’ waar ook de kinderen slapen. Daarbij kun je zo’n koffer wat makkelijker afsluiten (zeker gezien het feit dat ik op een underprivileged camp ga werken, leek me dat wel handig). Een reistas op wieltjes vind ik zelf niets; veel te instabiel en als je zo’n ding niet goed inpakt, klapt hij voortdurend om. Kortom: ik heb voor een koffer gekozen waar mijn slaapzak ook in past. En oh ja…23 kilo heb je echt niet snel hoor. Naar Thailand had ik 10 kilo (inclusief laptop enz), dat moet dus makkelijk lukken. Neem dus echt het hoognodige mee en niet te veel kleding; vaak trek je toch dezelfde, lekker zittende kleiding aan.

Nou, mocht je nog vragen hebben, mail ze maar hoor.
En oh ja…ik zat ook in de tsjoe tsjoe wa groep; wat een toeval!

ah oke … Ik neem denk ik ook een koffer, ik heb er eentje die groter is dan 158 cm ( rond de 170 cm ), maar daar doen ze niet moeilijk over denk ik … Hij is zelf 6 kilo, dus dan heb ik 17 kilo om mee te nemen, + 7 kilo handbagage, moet wel lukken haha …

Nouja, nog eventjes wachten dus …

Wat grappig, Sunny, dat je ook in die groep zat!

Hmm. Die 23kg hangt ook af van hoe zwaar je koffer op zich is! Je hebt tassen die op zich bijna niks wegen maar als het een koffer met wieltjes is, weegt dat op zich soms al 4-5kg. (EDIT: oh ja, dat heb je dus juist gezegd)

Ik weet nog steeds niet of ik nu een slaapzak mee moet nemen of niet. Maakt wel een groot verschil qua volume. Hoe ga ik dat in godsnaam ook nog meekrijgen haha :confused: Dat wordt nog een hele puzzel om alles mee te krijgen geloof ik.

Kijk eens voor die zakken die je vacuum kan zuigen met een stofzuiger, om alles zo klein mogelijk te maken … Ik hoef zelf geen slaapzak mee te nemen, maar had t gemoeten dan had ik die zakken gebruikt. Zijn niet zo duur geloof ik en kleren kreuken er niet in ( ik doe mijn kleren er wel in trouwens bedenk ik me nu ).

He Sunny,

Toevallig heb ik er net 1 gekocht, nu eerst proberen of het werkt. Wel heb ik er 1 die vacuumgezogen kan worden zonder stofzuiger. Denk eraan dat je natuurlijk terug geen stofzuiger bij de hand hebt en je dan niet alles meer in je koffer krijgt. Leek mij dus handiger te gaan voor een variant waarbij geen stofzuiger nodig is.
Maar goed, eerst nog kijken of dit een succes is natuurlijk…

Ow heb je die ook al ?? … Waar heb je die toevallig gehaald haha, niet te duur ?